Business Coaching individueel en in groepen, Membership-programma’s, peer-to-peer coaching, trainingen en workshops voor MKB-ondernemers
In de regio Zoetermeer-Waddinxveen wonen er zo’n 176.250 mensen. Hiervan zijn er 41.165 van buitenlandse komaf, oftewel 41165 176250%. Dit kunnen zowel Europeanen als niet-Europeanen zijn. Het aantal huishoudens en de gezinsgrootte zijn tevens van belang voor een mogelijke vestigingsplaats van een onderneming. In het geval van Zoetermeer-Waddinxveen zijn de inwoners verdeeld over 74.865 huishoudens. Hiervan hebben 29.395 kinderen, en 45.495 niet. Dit kunnen eenpersoons- of meerpersoonshuishoudens zijn. De gemiddelde gezinsgrootte in Zoetermeer-Waddinxveen is 2,4.
Binnen de regio is Zoetermeer de grootste stad. In 1962 werd Zoetermeer aangewezen als groeikern van Den Haag en groeide hierdoor uit tot een grote stad. Het Stadshart is het grootste winkelcentrum van de stad waar men diverse winkel- en horecavoorzieningen kan vinden. Een andere grote stad binnen de regio is Waddinxveen. In Waddinxveen is het winkelcentrum Gouweplein te vinden met een groot aanbod aan winkels en horeca. Verder bestaat de regio uit enkele dorpen waaronder Benthuizen en Moerkapelle. De regio is goed bereikbaar via de A12 en de N209.
Er zijn naast ActionCOACH ook nog andere franchiseformules waarvoor Zoetermeer-Waddinxveen interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Zoetermeer-Waddinxveen.
Franchiseformule ActionCOACH valt binnen de branche coaching & training. Tot de branche coaching & training behoren trainings- en opleidingsbureaus die zich bezighouden met het coachen, trainen en opleiden van personen en organisaties. Meestal betreft het business-to-business, waarbij zowel individuen als teams worden getraind op bijvoorbeeld het gebied van sales, leiderschap, klantgerichtheid of persoonlijke ontwikkeling. Bekende formules in deze branche zijn onder andere ABACUS bijlesinstituut, LMI Nederland en DOOR Training & Coach.
De markt voor trainings- en opleidingsbureaus is volop in beweging: de omzet in de markt groeit, het aantal aanbieders neemt tegelijkertijd af. Daarnaast zijn er diverse ontwikkelingen gaande in het aanbod en de vormen van trainen en opleiden.
In het bedrijfsleven heerst er een groeiend besef dat het tot ongewenste resultaten leidt wanneer er wordt bezuinigd op opleidingen, bijscholing en training. Meer dan drie kwart van de bedrijven in Nederland verzorgen voor hun werknemers een vorm van bedrijfsopleidingen, waarbij het verzorgen van cursussen de meest gebruikte methode is om kennis te vergaren en vaardigheden te ontwikkelen. Jaarlijks geven bedrijven gemiddeld 1,7 miljard euro uit aan cursussen. Andere methodes die voor scholing van het personeel worden gebruikt zijn workshops, georganiseerde groepsdiscussies en conferenties. Een derde van de bedrijven geven hun voorkeur aan zelfstudie.
Tegenwoordig is het niet alleen het individu, ook het team, de afdeling of de organisatie moeten aan de gang. Om de vergaarde kennis of vaardigheden toe te passen moet de omgeving meedoen. Om succesvol te blijven opereren met al deze hectiek is het voor trainingsbureaus noodzakelijk om de klant centraal te stellen, om te kijken naar wat zinnig en nuttig is en om maatwerk te leveren. Sectorkennis en ervaring met sector specifieke vraagstukken is hierbij essentieel. De behoefte aan sectorkennis in combinatie met een multidisciplinaire benadering vergt om flexibiliteit van de trainingsbureaus.
Bron: CBS, NRTO