Het breed en doelgericht ontwikkelen van personen en organisaties op het inspirerende vlak van Leiderschap.
Zwolle-Nunspeet is een regio met ongeveer 216.650 inwoners. 24.050 van deze inwoners heeft een allochtone achtergrond (westers en niet-westers). Dit wordt verdeeld over 91.885 huishoudens met kinderen, en 58.545 huishoudens zonder. Wat een totaal maakt van 91.885 huishoudens. De gemiddelde gezinsgrootte in Zwolle-Nunspeet is 2,5. De verdeling van de huishoudens en de gezinsgrootte kan de aantrekkelijk van het gebied voor uw onderneming beïnvloeden.
Deze regio ligt aan het natuurgebied de Hoge Veluwe. Belangrijke plaatsen binnen deze regio zijn Zwolle en Nunspeet. Zwolle is de grootste plaats in deze regio. De stad ligt aan het Zwarte Water en de Overijsselse Vecht. De stad staat bekend als groenste omgeving van Nederland. Zwolle is een belangrijk knooppunt voor auto- en treinverkeer. Daarnaast beschikt Zwolle over een uitgebreid winkelaanbod. De belangrijkste verkeersaders die door deze regio lopen zijn de A50 en de A28.
Er zijn naast LMI Nederland ook nog andere franchiseformules waarvoor Zwolle-Nunspeet interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Zwolle-Nunspeet.
Franchiseformule LMI Nederland valt binnen de branche advies. Tot deze branche behoren de organisatieadviesbureaus. Bekende formules die tot deze branche behoren zijn o.a.: Finovion, LMI Nederland, ActionCOACH en Thexton Armstrong. Nederland telt meer dan 100.000 adviesbureaus. Het merendeel van deze bureaus bestaat uit eenmanszaken. Voor deze branche wordt de komende jaren een volumegroei van meer dan 3 procent verwacht. Deze groei heeft de advies branche mede te danken aan de aantrekkende economie. De aantrekkende economie heeft een toename van bedrijfsinvesteringen tot gevolg. Dit biedt kansen voor de advies branche.
Echter is de concurrentie binnen deze branche ook fors toegenomen. Er zijn veel kleine spelers actief in de branche en ook het aantal ZZP-ers is flink gegroeid. Daarnaast neemt door branchevervaging de concurrentie ook flink toe. Deze toename van concurrentie leidt ook tot prijsdruk. Goed onderscheidend vermogen is nodig om de omzet te doen stijgen.
Daarnaast zal de advies branche in moeten spelen op bepaalde trends. Het online kanaal wordt steeds belangrijker binnen deze branche. Consumenten raadplegen het internet voor bepaald advies. Consultants zullen zich moeten onderscheiden met specifieke en specialistische kennis. Het belang van een heldere en gerichte doelgroep strategie wordt alsmaar groter. Daarnaast zullen meer en meer bedrijven actief in deze branche zich gaan richten op de corebusiness en zullen overige processen uitbesteden aan externe partijen.
Verder zijn er nog een aantal trends te herkennen binnen deze branche. De argwaan tegen managementmodellen neemt verder toe. De adviseurs van de toekomst moeten gebruikmaken van een nieuwe nuchterheid. Houd dingen eenvoudig en zorg ervoor dat het echt werkt. Bedrijven hebben steeds meer de behoefte aan een sparringspartner, aan iemand die scherpe vragen durft te stellen. Het traditionele adviesmodel is van de baan.
Bron: CBS