Kwalitaria

Kwalitaria franchise formule

franchisen bij Kwalitaria

Wij staan voor écht lekker eten met aandacht voor kwaliteit en duurzaamheid. Wil jij samen met Kwalitaria het beste resultaat uit jezelf én de franchise onderneming halen? Dan zit je goed bij Kwalitaria franchise, de meest vooruitstrevende cafetariaformule van Nederland. 130 ondernemers gingen je al voor!

Alles voor het beste resultaat

Als franchisenemer bij Kwalitaria franchise draag je met trots het merk uit. Dankzij goede ondersteuning vanuit de formule, kun jij je focussen op het lokaal ondernemerschap. Met meer dan 130 collega-ondernemers beschik je ook nog eens over een bron van kennis en ervaring. Dé ingrediënten om van jouw zaak een groot succes te maken. Je kunt er zelfs voor kiezen om jouw Kwalitaria uit te breiden met een Délifrance shop-in-shop om het lunchmoment uitstekend te bedienen. Kortom, als franchisenemer bij Kwalitaria franchise ga je voor het beste resultaat en kun je rekenen op:

  • Een sterk merk
  • Effectieve marketing
  • Persoonlijke ondernemerssupport
  • Inkoopvoordelen
  • Groot netwerk van collega-ondernemers

Bij Kwalitaria kijken we niet alleen naar de behoeftes van vandaag, maar ook naar morgen. Vanuit het servicekantoor volgen we alle trends en ontwikkelingen in de markt. Wij zijn nieuwsgierig naar wat jouw gasten willen, wat hen drijft en hoe zij hun keuzes maken. Op basis hiervan ontwikkelen we continu onze producten en bewaken we de kwaliteit van het assortiment. Zo lopen onze franchisenemers altijd voorop. Met resultaat! We worden elk jaar beloond met een mooie omzetgroei die hoger ligt dan de gemiddelde groei in de markt.

Natuurlijk de lekkerste

Onze kwalitatieve producten zijn net even anders en daarmee bijzonder lekker. De focus ligt op duurzaamheid omdat we geloven in (h)eerlijke producten van Hollandse bodem. We spelen in op trends en ontwikkelingen, zodat onze franchisenemers voorop lopen in de markt. Zo maken we bijvoorbeeld onze burgers van Hollands MRIJ-rundvlees, beleggen we de burgers met de beste toppings en serveren we ze op een biologisch broodje.

Sluit je nu aan!

Kwalitaria franchise zoekt enthousiaste (startende) ondernemers. Heb jij ervaring in de horeca/foodservice, een hands-on mentaliteit, ben je altijd gastvrij en beschik je over de voldoende eigen vermogen? Neem dan contact met ons op! Ga naar www.kwalitaria.nl/franchise of vraag direct meer informatie aan.

Kwalitaria franchise collage

Aangesloten bij De Nationale Franchisegids - logo voor op website formule

Logo-Kwalitaria-4.0


Kwalitaria franchise informatie

Activiteit:

De meest vooruitstrevende cafetariaformule van Nederland zoekt enthousiaste ondernemers! Als franchisenemer van Kwalitaria profiteer je van de beste marketing, inkoopvoordelen en ondernemerssupport. Alles voor het beste resultaat!

Branche: -
Werkt met ondernemers sinds: 1990
Entreegeld: € 16.000
Jaarlijkse franchisefee: Afhankelijk van de omzet
Totale investering: Locatie-afhankelijk
Benodigd eigen vermogen: Circa 40% van de totale investering.
Gemiddelde omzet pv: > € 350.000
Type samenwerking: Full Franchise
Lid nfv: Ja
Omschrijving training: Er is een opleidings- en e-learning programma voor zowel de ondernemers als de medewerkers.
Hoe is de inkoop geregeld: Collectieve inkoopafspraken waardoor een gunstige brutomarge.
Verkoop oppervlakte: 100 - 200 m²
Locatie omschrijving: Centraal gelegen met voldoende parkeergelegenheid.
Verzorgingsgebied: Vanaf 7.500 inwoners.

interview met Kwalitaria

Gianmarco Tutone krijgt de vrijheid om te ondernemen

logo-kwalitaria-witte-achtergrond

“Altijd tijd voor een praatje bij Kwalitaria Prinsenland in Rotterdam” 

Gianmarco Tutone (24) opende op 23 mei 2018 de 165 vierkante meter van zijn Kwalitaria Prinsenland in Rotterdam. De jonge ondernemer heeft 15 mensen in dienst en gunt zichzelf inmiddels een dagje per week vrij.

Dat Gianmarco ‘iets in de horeca’ wilde doen, was hem al langer duidelijk. Een aantal jaar geleden was hij nog werkzaam in de installatietechniek en de detailhandel, waar hij het omgaan met klanten het mooiste aspect aan zijn werk vond. Iets waarvan hij zeker wist dat hem dat in de horeca niet alleen van pas zou komen, maar zelfs nog meer zou bevallen. “Ik wist zeker dat ik een eigen zaak wilde beginnen, maar welke dat moest zijn, wist ik niet meteen. Ik was geïnteresseerd in Doppio en mijn vader werkt bij Albert Heijn, dus ook daar heb ik nog even om het hoekje gekeken. Uit een online test bleek de formule Kwalitaria goed bij mij en mijn ambities te passen. Met Antonio Stroes, eigenaar van formulehuis FFC, het moederbedrijf van Kwalitaria, had ik een goede klik, waardoor het balletje uiteindelijk aan het rollen kwam.”

Geboren om de hoek

De locatie aan het Mia van IJperenplein kwam niet uit de lucht vallen. “Ik ben er om de hoek geboren”, lacht Gianmarco. “Er wonen mensen die gemiddeld en bovengemiddeld verdienen, wat goed aansluit bij Kwalitaria. De mensen in de buurt vragen kwaliteit en kunnen het waarderen dat ze bijvoorbeeld aan tafel bediend worden. Ze zijn ook bereid hier iets meer voor te betalen. Ik krijg vaak terug dat mensen het vele malen fijner vinden om bij Kwalitaria te zitten, dan bijvoorbeeld bij de McDonalds. Het is hier namelijk rustiger, gezelliger en beter aangekleed. Zo hebben wij bijvoorbeeld een heuse boom in het midden van de zaak.”

Stage om de kneepjes te leren

Omdat Gianmarco voor zijn start bij Kwalitaria geen horeca-ervaring had, maar wel wist hoe hij een team moest managen, liep hij stage bij Kwalitaria-ondernemer Frans Lunenburg in Zwijndrecht. Hier richtte hij zich met name op de kneepjes van het vak: eten klaarmaken en serveren. Inmiddels heeft hij een team om zich heen verzameld. “Stuk voor stuk enthousiastelingen die echt goed met klanten om kunnen gaan.”

Na de stageperiode draaide Gianmarco 2 dagen op proef met zijn team. Hij nodigde vrienden, familie en buurtbewoners uit om te komen eten. “Na die twee dagen raak je aardig op elkaar ingespeeld en weet je wat je te wachten staat. Toen we de derde dag opengingen, wisten we van elkaar hoe we werkten. En dat hadden we ook nodig, want het was ontiegelijk druk de eerste dagen!”

Ruimte om te ondernemen

Kwalitaria is hard franchise: dit wil zeggen dat franchisenemers die zich aansluiten bij de formule de look & feel van Kwalitaria over dienen te nemen. Zaken als marketing en inkoop worden grotendeels centraal geregeld. Gianmarco ervaart dit echter niet als een belemmering. “Ik kan genoeg ondernemen binnen Kwalitaria. Als ik eigen acties wil opzetten, ben ik daar vrij in. Deze winter heb ik bijvoorbeeld warme chocolademelk toegevoegd aan mijn aanbod en ik ben pas begonnen met het aanbieden van een bucket, zoals mensen dat misschien van KFC ook wel kennen. Kwalitaria ondersteunt me daarin. Ook de franchisenemers onderling hebben goed contact. Zo sparren we regelmatig over nieuwe ideeën en hoe we elkaar scherp kunnen houden. Kwalitaria Hoogvliet is voor mij relatief dichtbij. Daar loop ik dus soms even binnen voor een gesprekje. Ook op onze besloten Facebook-groep doen we elkaar ideeën aan de hand.”

Ondersteuning Kwalitaria

De ondersteuning die Kwalitaria Gianmarco biedt, stopte vanzelfsprekend niet na de opening van zijn vestiging. Tijdens de opstartfase kreeg Gianmarco hulp van een coach. “Die assisteerde heel praktisch met bakken, maar gaf ook aan waar ik op moest letten. Verder heb ik per jaar enkele evaluatiegesprekken met Kwalitaria waarin we praten over wat goed gaat en wat beter kan. Ook heb ik pas een meeting gehad met mijn regiomanager over de doelen die ik dit jaar wil stellen en wat ik ga doen om mijn omzet op een hoog niveau te houden. Deze hulp is onmisbaar als je vooruitgang wilt boeken. Natuurlijk hangt hoe ver je komt ook af van je doorzettingsvermogen en je drive: je moet er 1000% voor willen gaan. Zeker in het begin neem je niet even een dagje vrij. Dat gun ik mezelf inmiddels wel. Maar de telefoon staat altijd aan. ”

Thuisbezorgd.nl

Gianmarco begon op 3 december met Thuisbezorgd.nl, een online platform waarop mensen gemakkelijk en pijlsnel een maaltijd kunnen laten bezorgen. “Eerlijkgezegd wilde ik er eerst niet aan”, geeft hij toe. “Ik had mijn twijfels over de kwaliteit van producten die je bezorgt. Denk bijvoorbeeld aan slappe frites. Daar wil je natuurlijk niet om bekend staan. Ik besloot de uitdaging toch aan te gaan en merk nu dat het een hele goede boost geeft aan onze bekendheid en omzet. Zeker als er bijvoorbeeld voetbalwedstrijden zijn in het weekend. Dan is het écht druk en is het best een klus om alles de deur uit te krijgen. Het lukt gelukkig altijd en ik krijg ontzettend positieve reacties uit de buurt. Om te garanderen dat onze producten goed aankomen bij de klanten, heb ik speciale warmhoudtassen met een ventilator voor de frites aangeschaft. Zo blijven ze ook knapperig. Inmiddels kijk ik iedere ochtend even bij de reviews. Is er een klacht, dan neem ik die serieus. We hebben inmiddels een vaste klantenkring op Thuisbezorgd.nl, maar ook in de winkel. Sommigen komen een paar keer per week, anderen dagelijks voor een bakje koffie. En ook al is het harstikke druk, we nemen altijd de tijd om even een praatje te maken.”


Vraag aan

Aantal vestigingen

2022:
100 zelfstandig
2023:
1 eigen en 130 zelfstandig
2024:
1 eigen en 150 zelfstandig

Youtube video's


Meer informatie  

Bent u geïnteresseerd in deze formule?

Vraag dan nu geheel vrijblijvend informatie aan.

Ja ik wil gratis informatie over
Kwalitaria