en/of
en/of
A-Z

Franchiseformules in non-food

Hier vind je alle franchiseformules actief in dienstverlening. Dus als je wilt ondernemen in de non food dan kun je hier de volgende stap zetten.

Franchisen in non-food

De non-food franchise wordt over het algemeen ook wel retail genoemd. Toch is dit niet helemaal juist. De retail branche wordt juist weer onderverdeeld in de food en de non-food sector. Bij non-food franchiseformules gaat het om retail in boeken & tijdschriften, elektronica, drogisterijen, bouwmarkten, fietsenzaken, etc. De non-food branche bestaat in Nederland uit meer dan 130 franchiseformules. Dit is ongeveer 17% van het totaal aanbod in franchise. In de branche is er sprake van een hoge dynamiek. Voor de zelfstandige winkelier is het lastig overleven in deze branche. Er is eigenlijk alleen plaats voor sterke, gerenommeerde merken. Deze grote formules werken allemaal volgens de omni channel strategie waarbij de fysieke winkel, internet en social media nauw op elkaar aansluiten.  Bij de meeste franchiseformules deelt de franchisenemer vol mee in de opbrengsten van de webshop. Dit is niet altijd zo, check dat wel vooraf met de franchisegever. De franchisenemer kan juist het verschil maken ten opzichte van de filialen. De franchisenemer is meestal veel beter in service en social media en beschikt over een lokaal netwerk.

Profiel franchisenemer in non-food

De meeste non-food franchiseformules stellen echt als voorwaarde dat je winkelervaring heb. Je moet weten hoe het is om in een winkel te werken, hoe je klanten het beste kunt helpen, het samenwerken met andere medewerkers, etc. Ook moet je over een eigen vermogen beschikken. Meestal is dat vanaf 40.000 euro, de rest kan worden geleend van een bank of door middel van crowd funding bij elkaar worden gebracht. De franchiseformules met logo hebben ons laten weten actief op zoek te zijn naar franchisenemers.

Andere formules in non-food