Grando Keukens & Bad

Grando Keukens & Bad franchise formule

franchisen bij Grando Keukens & Bad

Grando Keukens & Bad: het begin van jouw succes

Een eigen bedrijf onder een full service franchise vlag

Bij Grando Keukens & Bad franchise ligt de focus op het verkopen van keukens en badkamers in het midden- en hoogsegment. Met vele jaren praktijkervaring weten wij wat er nodig is om een droomkeuken en/of een badkamer te realiseren. Iedere woning is anders en vraagt om maatwerk. Wij overzien graag het hele traject. Van demontage en het afvoeren van de oude keuken of badkamer, tot technische bouwkundige aanpassingen. Dit vakmanschap verzorgen wij met veel plezier, al 50 jaar lang.

De showrooms van Grando Keukens & Bad franchise variëren in grootte en locatie. Hierin wordt de gevarieerde collectie keukens en badkamers gepresenteerd. De showroom is een bron van inspiratie voor de klant. De showroom wordt volgens een compleet concept ingericht.

Grando is op zoek naar enthousiaste en gemotiveerde franchisenemers die, op basis van een franchiseformule, een zaak willen openen of hun bestaande (keuken) zaak willen ombouwen. Wij vragen geen extreem hoge investeringen, maar bieden een transparant en duidelijk concept gebaseerd op een duurzaam en correct partnership.

“Ik word ondersteund in alle nevenactiviteiten, zodat ik me kan focussen op het ondernemerschap!”
– Emanuel Meijer, ondernemer Grando Keukens & Bad Utrecht –

Wil je ook:

  • Je eigen bedrijf hebben
  • Je eigen successen vieren
  • Je eigen (omzet) doelen bepalen
  • Profiteren van groot inkoopvoordeel
  • Een professionele marketing afdeling die je ondersteunt

Daarnaast kun je gebruik maken van alle faciliteiten, zoals: logistiek, administratie, montage, showroominrichting en verkoopondersteuning. Als ondernemer heb je passie voor het vak én voor het eindresultaat. Je bent de ‘local hero’ en biedt de consument inspiratie en vernieuwende ideeën op het gebied van keukens en badkamers.

Grando Keukens & Bad franchise. Koken. Baden. Genieten.

Ben je ondernemend, gemotiveerd en ambitieus? Vraag dan nu geheel vrijblijvend informatie aan.

Grando. Koken. Baden. Genieten.

Aangesloten bij De Nationale Franchisegids - logo voor op website formule

 

 


Grando Keukens & Bad franchise informatie

Activiteit:

Grando Keukens & Bad is een landelijke franchiseformule met 35 vestigingen waarbij de ondernemers centraal staan. Onze franchisenemers kunnen profiteren van een professionele retail organisatie, zodat ze zich volledig kunnen concentreren op de klant.

Branche: - -
Werkt met ondernemers sinds: 1965
Entreegeld: Ja, afhankelijk van de situatie
Jaarlijkse franchisefee: Vaste contributie en reclamebijdrage
Totale investering: Investering wordt bepaald door middel van een adequate begroting
Benodigd eigen vermogen: Wordt in nader overleg vrijgegeven
Gemiddelde omzet pv: Wordt in nader overleg vrijgegeven
Type samenwerking: Franchise
Omschrijving training: Intern
Hoe is de inkoop geregeld: Centraal
Verkoop oppervlakte: > 500 m²
Locatie omschrijving: B1 / B2, met voldoende parkeergelegenheid
Verzorgingsgebied: Exclusief gebied dat in nader overleg wordt vastgesteld

interview met Grando Keukens & Bad

 

Grando Keukens & Bad gaat voor gezonde groei

grando

‘‘We zoeken ondernemers met een passie voor de klant’’

Bij Grando Keukens & Bad gaat het om meer dan keukens en badkamers. De ondernemer staat centraal en zijn belangrijkste taak is: klanten tevreden maken. “De klant wil niet alleen een keuken of badkamer, de klant wil dat het in vertrouwde handen is.”Hagen: ‘Leidingen verleggen, een wandje stukadoren: de klant heeft er niets aan als hij daarvoor weer een andere vakman moet zoeken.” Zelfs mensen die geen nieuwe keuken willen, kunnen bij Grando terecht voor een renovatie van hun bestaande keuken.

Badkamers en maatwerk

Sinds 2012 is er een extra productgroep toegevoegd: badkamers. Dat betekent extra aanloop van belangstellend publiek. Ook wie wat exclusievers wil, kan bij Grando terecht. Handgemaakte keukenbladen bijvoorbeeld.

Dat maatwerk strekt zich ook uit tot de verkoop van aangepaste keukens voor gehandicapten. Grando is er ook voor de zakelijke markt. Ook bij bedrijven is er behoefte aan kleine en grote keukens. Verschillende projectontwikkelaars weten Grando ook te vinden voor nieuwbouwprojecten.

Gezonde groei

Sinds het met de woningmarkt goed gaat, komt ook de keukenbranche weer op stoom. Wie een nieuw huis koopt, wil vaak ook een nieuwe keuken of badkamer. In de jaren van economische neergang, toen ook de woningmarkt flink op slot zat, legde menige ondernemer, en zelfs complete formules, het loodje.

“Het is een tijdje niet makkelijk geweest”, zegt Hagen met gevoel voor understatement. “Maar het gaat inmiddels weer een stuk beter. We zijn de afgelopen 3 jaar sneller gegroeid dan het gemiddelde in de markt. We gaan voor een gezonde, stabiele groei.”

Full service formule

De nadruk op de lokale ondernemer wil natuurlijk niet zeggen dat die ondernemer alles zelf moet regelen. Hagen: “Grando Retail is een full service franchisegever. Iedere franchisenemer is 100% ondernemer. Maar hij kan door ons helemaal ontzorgd worden. We kunnen de administratie faciliteren, logistiek, verkoopondersteuning, trainingen, marketing, noem maar op.

Maar niet alles is verplicht. Wil een ondernemer de administratie door een eigen boekhouder laten voeren, dan kan dat. Ik denk dat dingen als een website bijhouden en inrichten, of administratie voeren, niet meer te doen is door de individuele ondernemer. Wij faciliteren het allemaal.”

Grando Retail monitort natuurlijk hoe alle ondernemers het doen. Hagen: “Niet alleen kijken we naar de cijfers, en kunnen ondernemers zich met anderen vergelijken, ook doen we kwalitatief onderzoek. Klanten kunnen enquêtes invullen, waarmee we kwaliteitsmetingen uitvoeren.” Ook bij het inrichten van de winkel heeft de ondernemer veel vrijheid, en een belangrijke stem. “We gaan niet zo ver dat we aan ondernemers in detail voorschrijven hoe de winkel ingericht moet worden.”

Vliegende start

Hagen: “Bij de opening van de nieuw filiaal gaan we natuurlijk regionaal een forse marketing campagne voeren. Daarbij worden allerlei middelen ingezet. Van online leadgeneratie tot adverteren in regionale media. Hoe dan ook is het de bedoeling dat je een vliegende start krijgt.”

Het is een imposante vestiging, die Kool heeft geopend in Purmerend. Waar de gemiddelde Grando-vestiging zo’n 700 m2 vloeroppervlak heeft, telt deze ruim 1000 m2 in een pand dat nog tweemaal zo groot is. Ruimte om te groeien dus. “Inderdaad nog volop ruimte. Voor mij is het een ambitierijk pand, dat misschien wel meer in zich heeft dan

alleen een regiofunctie. Het pand is wat aan de grote kant, maar liever te groot dan te klein. Bovendien zitten we hier op een fantastische locatie, dat is ook erg belangrijk.”

De investering voor zo’n nieuwe vestiging als in Purmerend bedraagt al gauw een bedrag tussen de 3 en 4 ton. In die vestiging wordt Kool ondersteund door 3,5 FTE, onder wie de bedrijfsleider en 2 verkoopmedewerkers. De monteursploeg werkt voor de beide vestigingen van Kool, in Zaandam en Purmerend.

Bij de klant thuis

“Meestal komen klanten in de winkel om zich te oriënteren”, vertelt Kool. “Dan hebben ze vaak al de maten bij de hand die ze zelf gemeten hebben. We proberen natuurlijk met die mensen in gesprek te komen en kunnen hun wensen omzetten in een fotorealistisch 3D-ontwerp. Wil de klant daarmee verder, dan berekenen we een offerte.

Als die akkoord is, komt een monteur bij de klant thuis om de situatie precies op te meten. Naar aanleiding daarvan houd ik nog een gesprek met de klant om de puntjes op de i te zetten. Pas dan wordt de bestelling in gang gezet en een afspraak voor installatie van de keuken of badkamer gepland. En het mooie is: als je bij de mensen thuis gaat inmeten, dan raak je vaak in gesprek over hun andere wensen. Of kun je ze wijzen op dingen waar ze aan kunnen denken. Net iets verder gaan dan onze concurrenten, ook als het gaat om service en dienstverlening.”

Op ideeën brengen

Kool: “Als ondernemers hebben we geregeld contact met elkaar. Eens in de 3 maanden hebben we een regiomeeting, waarbij we met 10 tot 12 ondernemers bij elkaar komen. Je kunt elkaar op ideeën brengen. Nieuw is bijvoorbeeld het Grando inspiratiemagazine. Dat geef je mee aan klanten die eens rustig thuis willen kijken wat er allemaal mogelijk is. Mensen laten hun naam en contactgegevens achter, en na een tijdje nemen we dan weer eens contact op.”

Hagen: “Grando wil niet per se groeien om het groeien. We zijn altijd op zoek naar goede ondernemers die kansen zien in een bepaalde regio. Die goede ondernemers die we zoeken, moeten in ieder geval gedreven zijn, passie hebben voor de klant. Kennis van de keukenbranche is een pre, maar geen must. In mijn ogen is een ondernemer ook altijd leergierig en veranderingsbereid, en staat open voor andere en betere dingen.”


Vraag aan

Aantal vestigingen

2022:
6 eigen en 30 zelfstandig
2023:
5 eigen en 31 zelfstandig
2024:
4 eigen en 32 zelfstandig
Buitenland:
-
Meer informatie  

Bent u geïnteresseerd in deze formule?

Vraag dan nu geheel vrijblijvend informatie aan.

Ja ik wil gratis informatie over
Grando Keukens & Bad