Pannenkoe Aalsmeer

Pannenkoe Aalsmeer

Ondernemer worden bij Pannenkoe in Aalsmeer

restaurant Pannenkoe
Pannenkoe is op zoek naar een ondernemer in Aalsmeer.

Ambachtelijk gebakken pannenkoeken. Alle vestigingen hebben hun eigen karakter opgebouwd rond het thema ‘koe’, het ‘Pannenkoegevoel’ is overal aanwezig.

Over Aalsmeer

Aalsmeer is gelegen in Noord-Holland, en is onderdeel van de gemeente Aalsmeer. Er wonen ongeveer 30.079 mensen in Aalsmeer. De WOZ waarde van de woningen in Aalsmeer ligt gemiddeld op €276.000, iets hoger dan het gemiddelde in Nederland in 2020 van €270.000. Het inkomen van een gemiddeld huishouden ligt in Aalsmeer op €40.900. Hoger dan het landelijke gemiddelde van €36.500. In totaal hebben alle inwoners van Aalsmeer een gezamenlijk inkomen van €559.195.955. Van alle inwoners hebben 3.4% een uitkering. In Aalsmeer een totaal van 1.023 inwoners.

De gemeente Aalsmeer omvat het dorp Aalsmeer dat aan de Ringvaart van de Haarlemmermeerpolder ligt, en de gehuchten/dorpen Calslagen, Kudelstaart, Oosteinde en Vrouwentroost. Aalsmeer is beroemd door de bloemenveiling, het heeft de grootste bloemenveiling ter wereld. de bloemenveiling en de nabijgelegen bloemenvelden zijn de belangrijkste toeristische trekpleisters van Aalsmeer.

Er zijn naast Pannenkoe ook nog andere franchiseformules waarvoor Aalsmeer interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Aalsmeer.

eetcafé & restaurant branche informatie

Franchiseformule Pannenkoe valt binnen de branche eetcafé & restaurant. De branche eetcafé en restaurant valt onder horeca en kent een verscheidenheid aan ondernemingen. Het marktaandeel van restaurants is circa 28% in de foodservicemarkt (eten buitenshuis). Enkele bekende formules die actief zijn in de branche zijn De Beren Restaurants, eazie, Humprey Restaurants en Subway.

De branche profiteert optimaal van de aantrekkende economie, onder meer door hogere consumentenbestedingen, een aantrekkende zakelijke vraag en meer toerisme. Circa 31% van al het voedsel, eten consumenten buitenhuis, 69% van al het voedsel is afkomstig uit de foodretail (supermarkten en speciaalzaken).

De consument blijft kritisch op zijn uitgaven en laat zich steeds meer leiden door kortingsacties en de nieuwste trends, waaronder de toenemende behoefte aan gemak en de toenemende aandacht aan verse, gezonde en lekkere maaltijden. De consument heeft vaak weinig tijd, wil flexibel zijn en wil eten of drinken waar en wanneer het hem uitkomt. Hierdoor vinden er verschuivingen van de vraag plaats naar andere, veelal branchevreemde aanbieders. Detaillisten integreren food concepten in hun winkels om meer klantbeleving te creëren en de verblijfsduur in het hun winkels te verlegen. Ook vanuit de supermarkten neemt de concurrentie toe. Zij kunnen, vanwege hun inkoopvolume, producten tegen een veel lagere prijs inkopen en zien kansen in de toenemende behoefte aan gemak bij de consument. Door de bovenstaande trends neemt ook het online thuisbezorgdiensten en leveranciers van maaltijdboxen sterk toe. Dit remt dan ook de trendmatige groei van de buitenhuisconsumptie.

Ondertussen groeit ook in de sector zelf het aanbod van eetcafés en restaurants. Kwaliteit en gastheerschap worden steeds vaker een vanzelfsprekendheid en geen onderscheidende factor. Daarnaast is de locatie in combinatie met het juiste concept doorslaggevend in de mate van succes.

Bron: ABN Amro Insights, Rabobank Cijfers & Trends

Vestigingen Pannenkoe

Gegevens Aalsmeer

Provincie
Noord-Holland
Gemeente
Aalsmeer
Inwoners
30.079
Inkomen
€40.900
WOZ-waarde
€276.000