Chocolate Company Alkmaar

Chocolate Company Alkmaar

Ondernemer worden bij Chocolate Company in Alkmaar

Chocolate Company is op zoek naar een ondernemer in Alkmaar.

Het verwennen van klanten met heerlijke chocolade, koffie, taarten en lunch!

Over Alkmaar

Alkmaar ligt in de gemeente Alkmaar, in Noord-Holland. In Alkmaar wonen ongeveer 95.304 mensen (bron: CBS). Vrij gemiddeld voor een plaats van deze grootte. Per huishouden verdient men gemiddeld €32.300. Het landelijk gemiddelde, exclusief vakantietoeslag, is bruto €36.500. Het gemiddeld inkomen in Alkmaar ligt dus lager. Bij elkaar genomen verdienen de inwoners van Alkmaar dus zo’n €1.399.236.000. Dit ziet men weer terug in de WOZ-waarde van de huizen, welke gemiddeld €181.000 is in Alkmaar. In 2020 was de WOZ waarde in Nederland gemiddeld €270.000, in Alkmaar ligt dit dus lager. In Alkmaar hebben 3.5% van de mensen een uitkering. Waarmee het totaal aantal uitkeringsgerechtigden op 3.336 uitkomt.

Volgens het CBS is Alkmaar de vijfde winkelstad van Nederland gemeten naar de diversiteit van het winkelaanbod. Donderdagavond is het koopavond. Sinds 1 juni 2013 zijn de winkels in de Alkmaarse binnenstad ook op zondag geopend. Verschillende delen van Alkmaar zijn een beschermd stadsgezicht: binnenstad en Westerhoutkwartier. Alkmaar heeft typerende oude grachten, cafés, restaurants en winkels. Alkmaar is ook bekend om zijn vele hofjes, onder andere het 16e-eeuwse hofje van Sonoy en het Wildemanshofje. Alkmaar telt 399 inschrijvingen in het rijksmonumentenregister.

Er zijn naast Chocolate Company ook nog andere franchiseformules waarvoor Alkmaar interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Alkmaar.

koffie & espressobar branche informatie

Franchiseformule Chocolate Company valt binnen de branche koffie & espressobar. Tot de branche koffie & espressobar behoren cafés waar consumenten ter plekke of thuis kunnen genieten van koffie, taarten, sandwiches en chocolade. Enkele bekende spelers in deze branche zijn Chocolate Company, Doppio Espresso, Leonidas en Starbucks.

De afgelopen jaren is het aantal koffie & espressobars in Nederland flink toegenomen. De vraag naar koffie is niet alleen toegenomen, maar ook veranderd. De nieuwe koffiedrinker wil kwaliteit en afwisseling. Koffie is cultuur geworden. De consument drinkt wereldwijd steeds meer koffie, de vraag neemt jaar na jaar toe. De Nederlander drinkt gemiddeld 150 liter koffie en 90 liter thee. Koffie en thee staan, samen met water, in de top drie van de meest gedronken dranken van ons land.

De branche profiteert van de toenemende buitenhuisconsumptie. De consument kiest vaker voor meerdere eet- en drinkmomenten en dan veelal onderweg. Daardoor is er een sterke opkomst van koffie-to-go concepten op locaties met veel traffic, zoals winkelcentra, stations en luchthavens. Hippe koffiebarretjes schieten als paddenstoelen uit de grond en ook foodtrucks zijn terug van weggeweest waar een unieke smaak- en servicebeleving centraal staat.

De branche is een duidelijk voorbeeld van branchevervaging, ook wel blurring genoemd, waarbij samensmelting van horeca- en retailconcepten plaatsvindt. Deze trend creëert een extra beleving. Foodservice-concepten zijn steeds vaker op zoek naar unieke producten die gastvrijheid en een onderscheidende beleving ondersteunen. De consument laat zich graag verleiden tot het betalen van een meerprijs voor een product met een unieke beleving in een unieke setting. Traditionele cafés kennen een structureel dalende vraag. Thematisering en specialisatie gaan een steeds grotere rol spelen. Locatie in combinatie met het juiste concept is vaak doorslaggevend in de mate van succes. De toenemende impact van internet speelt hierbij een grote rol. Reviewsites en social media geven klanten inzicht in prijs, kwaliteit, sfeer en beleving.

Bron: ABN AMRO Insights, Rabobank Cijfers & Trends

Vestigingen Chocolate Company

Gegevens Alkmaar

Provincie
Noord-Holland
Gemeente
Alkmaar
Inwoners
95.304
Inkomen
€32.300
WOZ-waarde
€181.000