Coffee Fellows Alkmaar

Coffee Fellows Alkmaar

Ondernemer worden bij Coffee Fellows in Alkmaar

Coffee Fellows is op zoek naar een ondernemer in Alkmaar.

Life begins after coffee. Coffee Fellows biedt een uitgebreid assortiment aan koffie en bagels, zoete hapjes en dranken.

Over Alkmaar

In Alkmaar wonen naar schatting 95.304 inwoners (bron: CBS), en is gelegen in de gemeente Alkmaar, in Noord-Holland. Gemiddeld wordt er €32.300 per huishouden verdiend, dat ligt iets lager dan het landelijk gemiddelde van €36.500 bruto, exclusief vakantietoeslag. Alkmaar heeft hiermee een totaal inkomen van nabij €1.399.236.000 over alle inwoners. De huizen in Alkmaar hebben een gemiddelde WOZ waarde van €181.000, iets lager dan het landelijk gemiddelde van €270.000 in 2020. 3.5% van de mensen hebben in Alkmaar een uitkering, oftewel 3.336 van alle inwoners.

Volgens het CBS is Alkmaar de vijfde winkelstad van Nederland gemeten naar de diversiteit van het winkelaanbod. Donderdagavond is het koopavond. Sinds 1 juni 2013 zijn de winkels in de Alkmaarse binnenstad ook op zondag geopend. Verschillende delen van Alkmaar zijn een beschermd stadsgezicht: binnenstad en Westerhoutkwartier. Alkmaar heeft typerende oude grachten, cafés, restaurants en winkels. Alkmaar is ook bekend om zijn vele hofjes, onder andere het 16e-eeuwse hofje van Sonoy en het Wildemanshofje. Alkmaar telt 399 inschrijvingen in het rijksmonumentenregister.

Er zijn naast Coffee Fellows ook nog andere franchiseformules waarvoor Alkmaar interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Alkmaar.

koffie & espressobar branche informatie

Franchiseformule Coffee Fellows valt binnen de branche koffie & espressobar. Tot de branche koffie & espressobar behoren cafés waar consumenten ter plekke of thuis kunnen genieten van koffie, taarten, sandwiches en chocolade. Enkele bekende spelers in deze branche zijn Chocolate Company, Doppio Espresso, Leonidas en Starbucks.

De afgelopen jaren is het aantal koffie & espressobars in Nederland flink toegenomen. De vraag naar koffie is niet alleen toegenomen, maar ook veranderd. De nieuwe koffiedrinker wil kwaliteit en afwisseling. Koffie is cultuur geworden. De consument drinkt wereldwijd steeds meer koffie, de vraag neemt jaar na jaar toe. De Nederlander drinkt gemiddeld 150 liter koffie en 90 liter thee. Koffie en thee staan, samen met water, in de top drie van de meest gedronken dranken van ons land.

De branche profiteert van de toenemende buitenhuisconsumptie. De consument kiest vaker voor meerdere eet- en drinkmomenten en dan veelal onderweg. Daardoor is er een sterke opkomst van koffie-to-go concepten op locaties met veel traffic, zoals winkelcentra, stations en luchthavens. Hippe koffiebarretjes schieten als paddenstoelen uit de grond en ook foodtrucks zijn terug van weggeweest waar een unieke smaak- en servicebeleving centraal staat.

De branche is een duidelijk voorbeeld van branchevervaging, ook wel blurring genoemd, waarbij samensmelting van horeca- en retailconcepten plaatsvindt. Deze trend creëert een extra beleving. Foodservice-concepten zijn steeds vaker op zoek naar unieke producten die gastvrijheid en een onderscheidende beleving ondersteunen. De consument laat zich graag verleiden tot het betalen van een meerprijs voor een product met een unieke beleving in een unieke setting. Traditionele cafés kennen een structureel dalende vraag. Thematisering en specialisatie gaan een steeds grotere rol spelen. Locatie in combinatie met het juiste concept is vaak doorslaggevend in de mate van succes. De toenemende impact van internet speelt hierbij een grote rol. Reviewsites en social media geven klanten inzicht in prijs, kwaliteit, sfeer en beleving.

Bron: ABN AMRO Insights, Rabobank Cijfers & Trends

Vestigingen Coffee Fellows

Gegevens Alkmaar

Provincie
Noord-Holland
Gemeente
Alkmaar
Inwoners
95.304
Inkomen
€32.300
WOZ-waarde
€181.000