Beterlopenwinkel helpt consumenten hun loopcomfort te verbeteren door schoenen aan te bevelen die aansluiten bij hun voetklachten. We gebruiken 3D-voetscanners en werken nauw samen met paramedische zorgverleners.
In Assen wonen naar schatting 67.073 inwoners (bron: CBS), en is gelegen in de gemeente Assen, in Drenthe. Gemiddeld wordt er €32.200 per huishouden verdiend, dat ligt iets lager dan het landelijk gemiddelde van €36.500 bruto, exclusief vakantietoeslag. Assen heeft hiermee een totaal inkomen van nabij €981.704.818 over alle inwoners. De huizen in Assen hebben een gemiddelde WOZ waarde van €162.000, iets lager dan het landelijk gemiddelde van €270.000 in 2020. 4.4% van de mensen hebben in Assen een uitkering, oftewel 2.951 van alle inwoners.
In de periode van 1900 – 2000 is Assen snel gegroeid. Voor de Tweede Wereldoorlog groeide de werkgelegenheid en daarmee het inwonertal tot ongeveer 22.000 mensen. Na de oorlog verdubbelde dat aantal. Na de Tweede Wereldoorlog werd een aantal grote woonwijken gebouwd. Assen heeft negen woonwijken, die soms weer zijn opgedeeld in buurten. Het oudste is het centrum, waarna “over het spoor” Assen-Oost werd gebouwd, dat in de volksmond ook wel Vredeveld wordt genoemd. Deze wijk is vanuit het verleden op te splitsen in verschillende buurten, zoals het Rode, Blauwe en Witte dorp, de Schildersbuurt, Amelterhout en de villawijken Sluisdennen, Vreebergen en Houtlaan. In Assen-Oost wordt een nieuwe woonbuurt ingericht, Park Diepstroeten, op het voormalige terrein van de stichting Hendrik van Boeijenoord. De tweede uitbreiding in Assen zijn de wijken de Lariks en Noorderpark, vervolgens werden Vredeveld en Noorderpark vergroot en werd de wijk Pittelo gebouwd. Begin jaren 70 kwam de wijk Assen-West tot stand; deze bestaat uit de buurten Baggelhuizen, Kortbossen en Westerpark. In de jaren 80 en 90 werden Peelo en Marsdijk gebouwd. In 1997 volgde Kloosterveen, vernoemd naar een oude buurtschap, waar ruim 11.000 mensen wonen (2015). De wijk is opgedeeld in 15 woonbuurten met diverse woonstijlen. In het hart van de wijk werd in 2010 het winkelcentrum ‘Kloosterveste’ geopend. De hoofdmoot van het winkelaanbod in Assen bevindt zich in de historische binnenstad, met onder meer Warenhuis Vanderveen en het overdekte winkelcentrum de Triade. Verder zijn er diverse moderne (overdekte) winkelcentra in de verschillende wijken van Assen. De koopavond is op vrijdagavond en op elke laatste zondag van de maand zijn er koopzondagen. In het noorden van stad bevindt zich een grote woonboulevard. Tot ongenoegen van winkeliers uit de binnenstad komt erbij de A28 en het TT circuit een Factory Outlet Center.
Er zijn naast Beterlopenwinkel ook nog andere franchiseformules waarvoor Assen interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Assen.
Franchiseformule Beterlopenwinkel valt binnen de branche schoenen. Net als de gehele modebranche heeft de schoenenbranche rake klappen gehad de afgelopen jaren. Pas sinds 2015 werden de eerste tekenen van groei weer vertoont. 2015 is afgesloten met een +1,5% in omzet ten opzichte van het voorgaande jaar, voor een totaal van 1,9 miljard euro. Dit was onder meer te danken aan de groeiende populariteit van sneakers. Dit werd gerealiseerd door ongeveer 3.000 winkels in Nederland.
Er wordt geschat dat momenteel al 20% van alle bestellingen van schoenen, online plaatsvindt. De ING schat dat dit richting 2020 zelfs kan stijgen naar 30-35%. De kracht van online is dus niet meer te ontkennen. Retailers erkennen dit, en zijn allen sterk aan het ontwikkelen om de online consument zo goed mogelijk te kunnen bedienen.
Een andere uitdaging ligt in het omgaan met nieuwe concurrentie. Veel spelers als Bol.com, Zalando, brandstores en meer hebben zich de laatste jaren ontwikkeld als geduchte concurrenten. Met name brandstores zijn een bijzondere ontwikkeling. Merken die voorheen als leverancier fungeerden voor de retailers, richten nu hun eigen winkels op. Omdat consumenten vaak binding hebben met een merk is dit een succesvolle ontwikkeling gebleken.
Omnichannel moet de toekomst zijn voor de schoenenbranche. De klant crossmediaal helpen en de ‘customer journey’ afstemmen op al je platformen moet de klant aan de retailer binden.