30ml is een koffiebar die het comfort van een tweede huiskamer biedt, met hoogwaardige specialty koffiesoorten en een puur aanbod voor de zoete en hartige trek.
Breda is gelegen in Noord-Brabant, en is onderdeel van de gemeente Breda. Er wonen ongeveer 180.968 mensen in Breda. De WOZ waarde van de woningen in Breda ligt gemiddeld op €221.000, iets lager dan het gemiddelde in Nederland in 2020 van €270.000. Het inkomen van een gemiddeld huishouden ligt in Breda op €35.200. Lager dan het landelijke gemiddelde van €36.500. In totaal hebben alle inwoners van Breda een gezamenlijk inkomen van €2.895.488.000. Van alle inwoners hebben 4.2% een uitkering. In Breda een totaal van 7.601 inwoners.
7,1% van de winkels in Brea staan leeg, dat is ten opzichte van het vorig jaar een kleine toename van 0,5%. De meeste winkels zijn gelegen in de oude binnenstad, verder zijn er drie belangrijke winkelcentra: De Barones, Hogevucht en Heksenwiel. In een groot deel van het centrum van Breda en in de wijk Ginneken (in het zuiden van Breda) is het betaald parkeren. Het tarief is met € 1,50 per uur redelijk te noemen.
Er zijn naast 30ML Coffee & Food ook nog andere franchiseformules waarvoor Breda interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Breda.
Franchiseformule 30ML Coffee & Food valt binnen de branche koffie & thee. Tot de branche koffie & thee behoren speciaalzaken voor de verkoop van koffie, thee, espresso machines en serviezen. De branche is een voorbeeld van foodretail. De speciaalzaken bieden in een unieke setting een zeer uitgebreid en een steeds wisselend assortiment van versgemalen koffie, verse theesoorten en cadeauartikelen aan. Bij sommige speciaalzaken zijn de producten ook in een webshop verkrijgbaar. Enkele bekende formules die actief zijn in de branche zijn Kaldi koffie & thee, Simon Lévelt en Casabarista.
Nederland is van oudsher een echt koffieland. Koffie en thee staan, samen met water, in de top drie van de meest gedronken dranken van ons land. De Nederlander drinkt gemiddeld 150 liter koffie en 90 liter thee. Dat zijn ruim drie kopjes koffie en twee kopjes thee per hoofd van de bevolking per dag. Nederlanders drinken de meeste koffie thuis, 70% van alle koffieconsumptie vindt binnenshuis plaats. De Nederlandse bevolking gaat voor gezelligheid en huiselijkheid.
De trends volgen elkaar in rap tempo op: Na cappuccino, latte en espresso in allerlei smaken en blends is nu de goede oude filterkoffie ‘the latest hip thing’. Consumeren met aandacht, van massa naar speciaal. Van theezakje naar losse thee en van snelle espresso naar slow coffee. De nieuwe koffiedrinker wil kwaliteit en afwisseling en laat zich graag verleiden tot het betalen van een meerprijs voor een product met een unieke beleving. Koffie is cultuur geworden.
De aanschaf van hoogwaardige koffiezetapparatuur voor thuis is in een stroomversnelling gekomen. Daarnaast is er een groeiende groep consumenten die zich steeds bewuster is van hun consumptie en die wil weten waar het vandaan en hoe het wordt gemaakt. Om vervolgens bewuste keuzes te maken voor bijvoorbeeld duurzaam, lokaal of ambachtelijk. Dit resulteerde de afgelopen jaren in een sterke toename van koffie- en theespeciaalzaken. Daarnaast is de toenemende koffiebeleving bij bijvoorbeeld tankstations, treinstations en luchthavens een impuls voor de hele koffiebranche geweest.