Meet & Ribs De Meern

Meet & Ribs De Meern

Ondernemer worden bij Meet & Ribs in De Meern

Meet & Ribs is op zoek naar een ondernemer in De Meern.

Over De Meern

De Meern is gelegen in Utrecht, en is onderdeel van de gemeente Utrecht. Er wonen ongeveer 21.000 mensen in De Meern. De WOZ waarde van de woningen in De Meern ligt gemiddeld op €223.000, iets lager dan het gemiddelde in Nederland in 2020 van €270.000. Het inkomen van een gemiddeld huishouden ligt in De Meern op €34.300. Lager dan het landelijke gemiddelde van €36.500. In totaal hebben alle inwoners van De Meern een gezamenlijk inkomen van €327.409.091. Van alle inwoners hebben 3.1% een uitkering. In De Meern een totaal van 651 inwoners.

De Meern is een wijk in de stad Utrecht. Deze wijk ligt ten noorden van de A12 en ten noordwesten van Knooppunt Oudenrijn. De naam ‘De Meern’ stamt af van het samenkomen van de rivier de Oude Rijn en een klein Middeleeuws riviertje. Dat riviertje heette de Mare of Marne. Qua horecagelegenheden heeft De Meern genoeg te bieden. Zowel in de dorpskern als daarbuiten bevinden zich restaurants en cafés. De meeste bedrijven bevinden zich op het bedrijventerrein Oudenrijn.

Er zijn naast Meet & Ribs ook nog andere franchiseformules waarvoor De Meern interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in De Meern.

eetcafé & restaurant branche informatie

Franchiseformule Meet & Ribs valt binnen de branche eetcafé & restaurant. De branche eetcafé en restaurant valt onder horeca en kent een verscheidenheid aan ondernemingen. Het marktaandeel van restaurants is circa 28% in de foodservicemarkt (eten buitenshuis). Enkele bekende formules die actief zijn in de branche zijn De Beren Restaurants, eazie, Humprey Restaurants en Subway.

De branche profiteert optimaal van de aantrekkende economie, onder meer door hogere consumentenbestedingen, een aantrekkende zakelijke vraag en meer toerisme. Circa 31% van al het voedsel, eten consumenten buitenhuis, 69% van al het voedsel is afkomstig uit de foodretail (supermarkten en speciaalzaken).

De consument blijft kritisch op zijn uitgaven en laat zich steeds meer leiden door kortingsacties en de nieuwste trends, waaronder de toenemende behoefte aan gemak en de toenemende aandacht aan verse, gezonde en lekkere maaltijden. De consument heeft vaak weinig tijd, wil flexibel zijn en wil eten of drinken waar en wanneer het hem uitkomt. Hierdoor vinden er verschuivingen van de vraag plaats naar andere, veelal branchevreemde aanbieders. Detaillisten integreren food concepten in hun winkels om meer klantbeleving te creëren en de verblijfsduur in het hun winkels te verlegen. Ook vanuit de supermarkten neemt de concurrentie toe. Zij kunnen, vanwege hun inkoopvolume, producten tegen een veel lagere prijs inkopen en zien kansen in de toenemende behoefte aan gemak bij de consument. Door de bovenstaande trends neemt ook het online thuisbezorgdiensten en leveranciers van maaltijdboxen sterk toe. Dit remt dan ook de trendmatige groei van de buitenhuisconsumptie.

Ondertussen groeit ook in de sector zelf het aanbod van eetcafés en restaurants. Kwaliteit en gastheerschap worden steeds vaker een vanzelfsprekendheid en geen onderscheidende factor. Daarnaast is de locatie in combinatie met het juiste concept doorslaggevend in de mate van succes.

Bron: ABN Amro Insights, Rabobank Cijfers & Trends

Vestigingen Meet & Ribs

Gegevens De Meern

Provincie
Utrecht
Gemeente
Utrecht
Inwoners
21.000
Inkomen
€34.300
WOZ-waarde
€223.000