Meet & Ribs Utrecht

Meet & Ribs Utrecht

Ondernemer worden bij Meet & Ribs in Utrecht

Meet & Ribs is op zoek naar een ondernemer in Utrecht.

Over Utrecht

Utrecht is gelegen in Utrecht, en is onderdeel van de gemeente Utrecht. Er wonen ongeveer 339.946 mensen in Utrecht. De WOZ waarde van de woningen in Utrecht ligt gemiddeld op €223.000, iets lager dan het gemiddelde in Nederland in 2020 van €270.000. Het inkomen van een gemiddeld huishouden ligt in Utrecht op €34.300. Lager dan het landelijke gemiddelde van €36.500. In totaal hebben alle inwoners van Utrecht een gezamenlijk inkomen van €5.300.067.182. Van alle inwoners hebben 3.1% een uitkering. In Utrecht een totaal van 10.538 inwoners.

Utrecht is een stad in de gelijknamige provincie. Utrecht is de vierde stad van Nederland qua aantal inwoners. De stad beschikt over een historisch centrum met een uitgebreid aanbod aan winkels. De stad is centraal gelegen in Nederland. Utrecht is een multiculturele stad; het percentage allochtone inwoners is een derde van de gehele bevolking. In deze stad wonen ook veel jongeren en relatief weinig ouderen. Dit zijn voornamelijk studenten. Utrecht beschikt over een groot station met spoorlijnen in alle richtingen van het land. Aan het station ligt ook het winkel- en kantorencomplex Hoog Catharijne. Daarnaast ligt er aan de zuidzijde van de stad de Woonboulevard Utrecht waar 63 winkels gevestigd zijn.

Er zijn naast Meet & Ribs ook nog andere franchiseformules waarvoor Utrecht interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Utrecht.

eetcafé & restaurant branche informatie

Franchiseformule Meet & Ribs valt binnen de branche eetcafé & restaurant. De branche eetcafé en restaurant valt onder horeca en kent een verscheidenheid aan ondernemingen. Het marktaandeel van restaurants is circa 28% in de foodservicemarkt (eten buitenshuis). Enkele bekende formules die actief zijn in de branche zijn De Beren Restaurants, eazie, Humprey Restaurants en Subway.

De branche profiteert optimaal van de aantrekkende economie, onder meer door hogere consumentenbestedingen, een aantrekkende zakelijke vraag en meer toerisme. Circa 31% van al het voedsel, eten consumenten buitenhuis, 69% van al het voedsel is afkomstig uit de foodretail (supermarkten en speciaalzaken).

De consument blijft kritisch op zijn uitgaven en laat zich steeds meer leiden door kortingsacties en de nieuwste trends, waaronder de toenemende behoefte aan gemak en de toenemende aandacht aan verse, gezonde en lekkere maaltijden. De consument heeft vaak weinig tijd, wil flexibel zijn en wil eten of drinken waar en wanneer het hem uitkomt. Hierdoor vinden er verschuivingen van de vraag plaats naar andere, veelal branchevreemde aanbieders. Detaillisten integreren food concepten in hun winkels om meer klantbeleving te creëren en de verblijfsduur in het hun winkels te verlegen. Ook vanuit de supermarkten neemt de concurrentie toe. Zij kunnen, vanwege hun inkoopvolume, producten tegen een veel lagere prijs inkopen en zien kansen in de toenemende behoefte aan gemak bij de consument. Door de bovenstaande trends neemt ook het online thuisbezorgdiensten en leveranciers van maaltijdboxen sterk toe. Dit remt dan ook de trendmatige groei van de buitenhuisconsumptie.

Ondertussen groeit ook in de sector zelf het aanbod van eetcafés en restaurants. Kwaliteit en gastheerschap worden steeds vaker een vanzelfsprekendheid en geen onderscheidende factor. Daarnaast is de locatie in combinatie met het juiste concept doorslaggevend in de mate van succes.

Bron: ABN Amro Insights, Rabobank Cijfers & Trends

Vestigingen Meet & Ribs

Gegevens Utrecht

Provincie
Utrecht
Gemeente
Utrecht
Inwoners
339.946
Inkomen
€34.300
WOZ-waarde
€223.000