Een eigen administratiekantoor beginnen? Maak een vliegende start met de faciliteiten van CijferMeester!
In Dokkum wonen naar schatting 12.516 inwoners (bron: CBS), en is gelegen in de gemeente Dongeradeel, in Friesland. Gemiddeld wordt er €30.400 per huishouden verdiend, dat ligt iets lager dan het landelijk gemiddelde van €36.500 bruto, exclusief vakantietoeslag. Dokkum heeft hiermee een totaal inkomen van nabij €172.948.364 over alle inwoners. De huizen in Dokkum hebben een gemiddelde WOZ waarde van €149.000, iets lager dan het landelijk gemiddelde van €270.000 in 2020. 4.9% van de mensen hebben in Dokkum een uitkering, oftewel 613 van alle inwoners.
Dokkum is één van de bekende Friese elf steden. Het centrum van de stad is omringt door stadswallen met bolwerken. Dit geeft de stad een karakteristiek uiterlijk. De stad had in 2012 bijna 190 winkels. De binnenstad van Dokkum is in de provincie Friesland de 5e winkelstad in orde van grootte.
Er zijn naast CijferMeester ook nog andere franchiseformules waarvoor Dokkum interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Dokkum.
Franchiseformule CijferMeester valt binnen de branche accountancy & administratie. Tot deze branche behoren de accountancy kantoren, de administratiekantoren, de boekhoudkantoren en de belastingkantoren in Nederland. Het aantal kantoren binnen deze branche neemt jaarlijks toe. De grootste stijging is te zien bij het aantal boekhoudkantoren en belastingconsulenten.
Door de toename van digitalisering en de onderlinge prijsconcurrentie in deze branche loopt de omzet terug. Om deze krimp tegen te gaan zullen accountants hun werkzaamheden uit moeten breiden. Hierbij kan gedacht worden aan: advies over pensioenen, HR & ziekteverzuim en financiële planning. Hierbij zal deze branche vanuit de traditionele consultancybranche hevige concurrentie gaan ondervinden.
Daarnaast zal het belang van samenwerking in de branche administratie & accountancy alleen maar toenemen. Zowel op nationaal als internationaal niveau worden informele samenwerkingsverbanden gesloten. Op deze manier kunnen beide partijen van elkaars specialisaties profiteren, verkrijgen ze een groter marktaandeel en kunnen ze gezamenlijk investeren. Daarnaast neemt de behoefte aan samenwerking buiten de branche ook steeds meer toe. De huidige tijd vraagt om samenwerkingsverbanden met bijvoorbeeld juridische adviesbureaus, softwareontwikkelaars en uitzenders.
In de komende jaren zullen de kantoren die actief zijn binnen deze branche de keuze gaan maken voor een full service aanbod of ze zullen zich gaan specialiseren en samenwerkingsverbanden aan gaan. Deze veranderingen vragen ook om ander personeel. Daarnaast zal door toenemende wet- en regelgeving consolidatie plaatsvinden. Verder zal ook de behoefte aan flexibilisering de komende jaren toenemen. Binnen de administratie & accountancy branche zullen investeringen gedaan moeten worden. Dit komt mede door de digitalisering, de toenemende wet- en regelgeving en het investeren in goed personeel. Verder zien we binnen deze branche steeds meer hoogopgeleide en gespecialiseerde ZZP-ers.
Bron: Rabobank Cijfers & Trends