Kenneth Smit draagt bij aan het commercieel wendbaar maken van organisaties. Om dit te bereiken doorlopen wij drie stappen: Diagnose, Doen en Borgen. Onze diensten zijn o.a. sales training, communicatie- en management training, business improvement, assessments, team development en coaching.
Dokkum ligt in de gemeente Dongeradeel, in Friesland. In Dokkum wonen ongeveer 12.516 mensen (bron: CBS). Vrij gemiddeld voor een plaats van deze grootte. Per huishouden verdient men gemiddeld €30.400. Het landelijk gemiddelde, exclusief vakantietoeslag, is bruto €36.500. Het gemiddeld inkomen in Dokkum ligt dus lager. Bij elkaar genomen verdienen de inwoners van Dokkum dus zo’n €172.948.364. Dit ziet men weer terug in de WOZ-waarde van de huizen, welke gemiddeld €149.000 is in Dokkum. In 2020 was de WOZ waarde in Nederland gemiddeld €270.000, in Dokkum ligt dit dus lager. In Dokkum hebben 4.9% van de mensen een uitkering. Waarmee het totaal aantal uitkeringsgerechtigden op 613 uitkomt.
Dokkum is één van de bekende Friese elf steden. Het centrum van de stad is omringt door stadswallen met bolwerken. Dit geeft de stad een karakteristiek uiterlijk. De stad had in 2012 bijna 190 winkels. De binnenstad van Dokkum is in de provincie Friesland de 5e winkelstad in orde van grootte.
Er zijn naast Kenneth Smit ook nog andere franchiseformules waarvoor Dokkum interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Dokkum.
Franchiseformule Kenneth Smit valt binnen de branche coaching & training. Tot de branche coaching & training behoren trainings- en opleidingsbureaus die zich bezighouden met het coachen, trainen en opleiden van personen en organisaties. Meestal betreft het business-to-business, waarbij zowel individuen als teams worden getraind op bijvoorbeeld het gebied van sales, leiderschap, klantgerichtheid of persoonlijke ontwikkeling. Bekende formules in deze branche zijn onder andere ABACUS bijlesinstituut, LMI Nederland en DOOR Training & Coach.
De markt voor trainings- en opleidingsbureaus is volop in beweging: de omzet in de markt groeit, het aantal aanbieders neemt tegelijkertijd af. Daarnaast zijn er diverse ontwikkelingen gaande in het aanbod en de vormen van trainen en opleiden.
In het bedrijfsleven heerst er een groeiend besef dat het tot ongewenste resultaten leidt wanneer er wordt bezuinigd op opleidingen, bijscholing en training. Meer dan drie kwart van de bedrijven in Nederland verzorgen voor hun werknemers een vorm van bedrijfsopleidingen, waarbij het verzorgen van cursussen de meest gebruikte methode is om kennis te vergaren en vaardigheden te ontwikkelen. Jaarlijks geven bedrijven gemiddeld 1,7 miljard euro uit aan cursussen. Andere methodes die voor scholing van het personeel worden gebruikt zijn workshops, georganiseerde groepsdiscussies en conferenties. Een derde van de bedrijven geven hun voorkeur aan zelfstudie.
Tegenwoordig is het niet alleen het individu, ook het team, de afdeling of de organisatie moeten aan de gang. Om de vergaarde kennis of vaardigheden toe te passen moet de omgeving meedoen. Om succesvol te blijven opereren met al deze hectiek is het voor trainingsbureaus noodzakelijk om de klant centraal te stellen, om te kijken naar wat zinnig en nuttig is en om maatwerk te leveren. Sectorkennis en ervaring met sector specifieke vraagstukken is hierbij essentieel. De behoefte aan sectorkennis in combinatie met een multidisciplinaire benadering vergt om flexibiliteit van de trainingsbureaus.
Bron: CBS, NRTO