Johnny’s Burger Co. Dordrecht

Johnny’s Burger Co. Dordrecht

Ondernemer worden bij Johnny’s Burger Co. in Dordrecht

Johnny’s Burger Co. is op zoek naar een ondernemer in Dordrecht.

Johnny’s is opgericht in 2011 , Het eerste Burger Delivery concept in Nederland. Wij bezorgen kakelverse hamburgers zonder toegevoegde kunstmatige geur-, kleur-, en smaakstoffen. 100% traceerbaar rundvlees, 100% Halal op bestelling gemaakt.

Over Dordrecht

In Dordrecht wonen naar schatting 118.496 inwoners (bron: CBS), en is gelegen in de gemeente Dordrecht, in Zuid-Holland. Gemiddeld wordt er €32.600 per huishouden verdiend, dat ligt iets lager dan het landelijk gemiddelde van €36.500 bruto, exclusief vakantietoeslag. Dordrecht heeft hiermee een totaal inkomen van nabij €1.755.895.273 over alle inwoners. De huizen in Dordrecht hebben een gemiddelde WOZ waarde van €159.000, iets lager dan het landelijk gemiddelde van €270.000 in 2020. 4.1% van de mensen hebben in Dordrecht een uitkering, oftewel 4.858 van alle inwoners.

Dordrecht is met name actief op het gebied van scheepsbouw, houtindustrie en metaalindustrie. Mede omdat het gelegen is aan de rivier de Merwede, een aftakking van de Maas. De stad is goed bereikbaar via de snelweg A16 en drie verschillende treinstations.

Er zijn naast Johnny’s Burger Co. ook nog andere franchiseformules waarvoor Dordrecht interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Dordrecht.

fast food branche informatie

Franchiseformule Johnny’s Burger Co. valt binnen de branche fast food. De branche fastfood valt onder horeca en kent een verscheidenheid aan ondernemingen: lunchrooms, cafetaria’s, pizzeria’s, snackbars en restaurants. Nederland telt ruim 10.000 fastfoodzaken. Fastfood of gemaksvoedsel is een verzamelnaam voor voedsel dat snel bereid en geserveerd wordt en relatief goedkoop is. Enkele bekende formules die actief zijn in de branche, zijn McDonald’s, KFC, Kwalitaria, New York Pizza en Domino’s Pizza.

De branche profiteert optimaal van de aantrekkende economie, onder meer door hogere consumentenbestedingen, een aantrekkende zakelijke vraag en meer toerisme. Er is echter een enorme concurrentie binnen de branche. In de eigen sector blijft het aanbod groeien maar ook aanbieders uit andere branches betreden de markt.

Het aantal bestaande fastfoodformules neemt elk jaar toe en nieuwe formules ontstaan, zoals de ‘fast casual’ horecaformules. Bij deze formules zijn foodservice en foodretail dichter tot elkaar gegroeid. Een bekend voorbeeld hiervan is La Place. Voor consumenten gaat het om gemak, snelheid, kwaliteit, gezonde producten, variëteit en dat voor een betaalbare prijs. Goed en gezond eten wordt steeds vaker het uitgangspunt. Nieuwe gezonde to-go concepten doen hun intrede en de traditionele aanbieders van een snelle hap moeten daarin mee. Een keurmerk als verantwoord frituren en de uitgebreide voedingsinformatie bij McDonald’s zijn hier voorbeelden van.

De snackbar is nog steeds het meest bezochte bedrijfstype in de sector. Twee derde van de Nederlandse bevolking, met name in de leeftijdsgroep 20 tot 40 jaar, bezoekt minstens drie keer per maand een cafetaria. Echter zullen kleinere cafetaria’s steeds meer marktaandeel gaan verliezen door toenemende online bestedingen, de toenemende concurrentie en branchevervaging. Ondernemingen die niet op een A-locatie zijn gelegen, resteert het prijswapen in combinatie met schaalgrootte en een sterke online profilering. Of ze zullen moeten investeren in een uniek en onderscheidend concept.

Bron: Rabobank Cijfers & Trends, ABN Amro Insights

Vestigingen Johnny’s Burger Co.

Gegevens Dordrecht

Provincie
Zuid-Holland
Gemeente
Dordrecht
Inwoners
118.496
Inkomen
€32.600
WOZ-waarde
€159.000