Meet & Ribs Etten-Leur

Meet & Ribs Etten-Leur

Ondernemer worden bij Meet & Ribs in Etten-Leur

Meet & Ribs is op zoek naar een ondernemer in Etten-Leur.

Over Etten-Leur

Etten-Leur is gelegen in Noord Brabant, en is onderdeel van de gemeente Etten-Leur. Er wonen ongeveer 42.873 mensen in Etten-Leur. De WOZ waarde van de woningen in Etten-Leur ligt gemiddeld op €224.000, iets lager dan het gemiddelde in Nederland in 2020 van €270.000. Het inkomen van een gemiddeld huishouden ligt in Etten-Leur op €35.600. Lager dan het landelijke gemiddelde van €36.500. In totaal hebben alle inwoners van Etten-Leur een gezamenlijk inkomen van €693.763.091. Van alle inwoners hebben 4.8% een uitkering. In Etten-Leur een totaal van 2.058 inwoners.

Vroeger ging de Rijksweg 58 door het centrum. Toen die verlegd werd ontstond er ruimte voor herontwikkeling van het stadshart. Vanaf circa 2000 is op, onder en rond het voormalige rijkswegtracé een compact stadshart verrezen. In het totale centrumplan zijn 1.000 ondergrondse parkeerplaatsen, 13.500 m² winkelvloeroppervlak, 2.000 m² horeca, 400 woningen en 10.000 m² kantooroppervlak, waarvan het grootste deel wordt ingenomen door het stadskantoor, gerealiseerd.

Er zijn naast Meet & Ribs ook nog andere franchiseformules waarvoor Etten-Leur interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Etten-Leur.

eetcafé & restaurant branche informatie

Franchiseformule Meet & Ribs valt binnen de branche eetcafé & restaurant. De branche eetcafé en restaurant valt onder horeca en kent een verscheidenheid aan ondernemingen. Het marktaandeel van restaurants is circa 28% in de foodservicemarkt (eten buitenshuis). Enkele bekende formules die actief zijn in de branche zijn De Beren Restaurants, eazie, Humprey Restaurants en Subway.

De branche profiteert optimaal van de aantrekkende economie, onder meer door hogere consumentenbestedingen, een aantrekkende zakelijke vraag en meer toerisme. Circa 31% van al het voedsel, eten consumenten buitenhuis, 69% van al het voedsel is afkomstig uit de foodretail (supermarkten en speciaalzaken).

De consument blijft kritisch op zijn uitgaven en laat zich steeds meer leiden door kortingsacties en de nieuwste trends, waaronder de toenemende behoefte aan gemak en de toenemende aandacht aan verse, gezonde en lekkere maaltijden. De consument heeft vaak weinig tijd, wil flexibel zijn en wil eten of drinken waar en wanneer het hem uitkomt. Hierdoor vinden er verschuivingen van de vraag plaats naar andere, veelal branchevreemde aanbieders. Detaillisten integreren food concepten in hun winkels om meer klantbeleving te creëren en de verblijfsduur in het hun winkels te verlegen. Ook vanuit de supermarkten neemt de concurrentie toe. Zij kunnen, vanwege hun inkoopvolume, producten tegen een veel lagere prijs inkopen en zien kansen in de toenemende behoefte aan gemak bij de consument. Door de bovenstaande trends neemt ook het online thuisbezorgdiensten en leveranciers van maaltijdboxen sterk toe. Dit remt dan ook de trendmatige groei van de buitenhuisconsumptie.

Ondertussen groeit ook in de sector zelf het aanbod van eetcafés en restaurants. Kwaliteit en gastheerschap worden steeds vaker een vanzelfsprekendheid en geen onderscheidende factor. Daarnaast is de locatie in combinatie met het juiste concept doorslaggevend in de mate van succes.

Bron: ABN Amro Insights, Rabobank Cijfers & Trends

Vestigingen Meet & Ribs

Gegevens Etten-Leur

Provincie
Noord Brabant
Gemeente
Etten-Leur
Inwoners
42.873
Inkomen
€35.600
WOZ-waarde
€224.000