Meet & Ribs Zevenbergen

Meet & Ribs Zevenbergen

Ondernemer worden bij Meet & Ribs in Zevenbergen

Meet & Ribs is op zoek naar een ondernemer in Zevenbergen.

Over Zevenbergen

Zevenbergen is gelegen in Noord Brabant, en is onderdeel van de gemeente Moerdijk. Er wonen ongeveer 14.020 mensen in Zevenbergen. De WOZ waarde van de woningen in Zevenbergen ligt gemiddeld op €215.000, iets lager dan het gemiddelde in Nederland in 2020 van €270.000. Het inkomen van een gemiddeld huishouden ligt in Zevenbergen op €36.600. Hoger dan het landelijke gemiddelde van €36.500. In totaal hebben alle inwoners van Zevenbergen een gezamenlijk inkomen van €233.241.818. Van alle inwoners hebben 4.2% een uitkering. In Zevenbergen een totaal van 589 inwoners.

Zevenbergen ligt in het midden van zeekleipolders, met in het noorden het Haven- en industriegebied Moerdijk. Vroeger was Zevenbergen bekend om de suikerfabrieken, die inmiddels zijn gesloten. Rond 1970 werd de haven, gelegen in het centrum, gedempt. Al bestaan er nu wel plannen om die weer open te graven. Rondom de haven zijn ook verschillende winkels te vinden, net als o.a. in de straten Noordhaven, Molenstraat en Wagenmakerij. Zevenbergen heeft een eigen treinstation en is een van de oudste van Nederland. Belangrijke verkeersaders zijn N285, N389 en ligt nabij de A7.

Er zijn naast Meet & Ribs ook nog andere franchiseformules waarvoor Zevenbergen interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Zevenbergen.

eetcafé & restaurant branche informatie

Franchiseformule Meet & Ribs valt binnen de branche eetcafé & restaurant. De branche eetcafé en restaurant valt onder horeca en kent een verscheidenheid aan ondernemingen. Het marktaandeel van restaurants is circa 28% in de foodservicemarkt (eten buitenshuis). Enkele bekende formules die actief zijn in de branche zijn De Beren Restaurants, eazie, Humprey Restaurants en Subway.

De branche profiteert optimaal van de aantrekkende economie, onder meer door hogere consumentenbestedingen, een aantrekkende zakelijke vraag en meer toerisme. Circa 31% van al het voedsel, eten consumenten buitenhuis, 69% van al het voedsel is afkomstig uit de foodretail (supermarkten en speciaalzaken).

De consument blijft kritisch op zijn uitgaven en laat zich steeds meer leiden door kortingsacties en de nieuwste trends, waaronder de toenemende behoefte aan gemak en de toenemende aandacht aan verse, gezonde en lekkere maaltijden. De consument heeft vaak weinig tijd, wil flexibel zijn en wil eten of drinken waar en wanneer het hem uitkomt. Hierdoor vinden er verschuivingen van de vraag plaats naar andere, veelal branchevreemde aanbieders. Detaillisten integreren food concepten in hun winkels om meer klantbeleving te creëren en de verblijfsduur in het hun winkels te verlegen. Ook vanuit de supermarkten neemt de concurrentie toe. Zij kunnen, vanwege hun inkoopvolume, producten tegen een veel lagere prijs inkopen en zien kansen in de toenemende behoefte aan gemak bij de consument. Door de bovenstaande trends neemt ook het online thuisbezorgdiensten en leveranciers van maaltijdboxen sterk toe. Dit remt dan ook de trendmatige groei van de buitenhuisconsumptie.

Ondertussen groeit ook in de sector zelf het aanbod van eetcafés en restaurants. Kwaliteit en gastheerschap worden steeds vaker een vanzelfsprekendheid en geen onderscheidende factor. Daarnaast is de locatie in combinatie met het juiste concept doorslaggevend in de mate van succes.

Bron: ABN Amro Insights, Rabobank Cijfers & Trends

Vestigingen Meet & Ribs

Gegevens Zevenbergen

Provincie
Noord Brabant
Gemeente
Moerdijk
Inwoners
14.020
Inkomen
€36.600
WOZ-waarde
€215.000