eazie Groningen

eazie Groningen

Ondernemer worden bij eazie in Groningen

eazie is op zoek naar een ondernemer in Groningen.

eazie is het verse en gezondere foodconcept voor heerlijke wokmaaltijden, salades, fresh wraps, smoothies en meer.

Over Groningen

In Groningen wonen naar schatting 200.487 inwoners (bron: CBS), en is gelegen in de gemeente Groningen, in Groningen. Gemiddeld wordt er €28.500 per huishouden verdiend, dat ligt iets lager dan het landelijk gemiddelde van €36.500 bruto, exclusief vakantietoeslag. Groningen heeft hiermee een totaal inkomen van nabij €2.597.217.955 over alle inwoners. De huizen in Groningen hebben een gemiddelde WOZ waarde van €157.000, iets lager dan het landelijk gemiddelde van €270.000 in 2020. 3.2% van de mensen hebben in Groningen een uitkering, oftewel 6.416 van alle inwoners.

Groningen is een typische studentenstad met ruim 57.000 studenten. Het uitgaansleven telt vele cafés, voornamelijk rond de Grote Markt. Dit geeft de binnenstad een jong karakter. Groningen is en blijft tevens een handelsstad, met de laatste jaren een focus op de zakelijke dienstverlening. Verder staat Groningen bekend om zijn suikerindustrie. Het is de grootste suikerstad van Europa. De stad wordt goed ontsloten door de A7 en A28 en heeft een eigen spoorwegstation.

Er zijn naast eazie ook nog andere franchiseformules waarvoor Groningen interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Groningen.

fast food branche informatie

Franchiseformule eazie valt binnen de branche fast food. De branche fastfood valt onder horeca en kent een verscheidenheid aan ondernemingen: lunchrooms, cafetaria’s, pizzeria’s, snackbars en restaurants. Nederland telt ruim 10.000 fastfoodzaken. Fastfood of gemaksvoedsel is een verzamelnaam voor voedsel dat snel bereid en geserveerd wordt en relatief goedkoop is. Enkele bekende formules die actief zijn in de branche, zijn McDonald’s, KFC, Kwalitaria, New York Pizza en Domino’s Pizza.

De branche profiteert optimaal van de aantrekkende economie, onder meer door hogere consumentenbestedingen, een aantrekkende zakelijke vraag en meer toerisme. Er is echter een enorme concurrentie binnen de branche. In de eigen sector blijft het aanbod groeien maar ook aanbieders uit andere branches betreden de markt.

Het aantal bestaande fastfoodformules neemt elk jaar toe en nieuwe formules ontstaan, zoals de ‘fast casual’ horecaformules. Bij deze formules zijn foodservice en foodretail dichter tot elkaar gegroeid. Een bekend voorbeeld hiervan is La Place. Voor consumenten gaat het om gemak, snelheid, kwaliteit, gezonde producten, variëteit en dat voor een betaalbare prijs. Goed en gezond eten wordt steeds vaker het uitgangspunt. Nieuwe gezonde to-go concepten doen hun intrede en de traditionele aanbieders van een snelle hap moeten daarin mee. Een keurmerk als verantwoord frituren en de uitgebreide voedingsinformatie bij McDonald’s zijn hier voorbeelden van.

De snackbar is nog steeds het meest bezochte bedrijfstype in de sector. Twee derde van de Nederlandse bevolking, met name in de leeftijdsgroep 20 tot 40 jaar, bezoekt minstens drie keer per maand een cafetaria. Echter zullen kleinere cafetaria’s steeds meer marktaandeel gaan verliezen door toenemende online bestedingen, de toenemende concurrentie en branchevervaging. Ondernemingen die niet op een A-locatie zijn gelegen, resteert het prijswapen in combinatie met schaalgrootte en een sterke online profilering. Of ze zullen moeten investeren in een uniek en onderscheidend concept.

Bron: Rabobank Cijfers & Trends, ABN Amro Insights

Vestigingen eazie

Gegevens Groningen

Provincie
Groningen
Gemeente
Groningen
Inwoners
200.487
Inkomen
€28.500
WOZ-waarde
€157.000