eazie Haarlem

eazie Haarlem

Ondernemer worden bij eazie in Haarlem

eazie is op zoek naar een ondernemer in Haarlem.

eazie is het verse en gezondere foodconcept voor heerlijke wokmaaltijden, salades, fresh wraps, smoothies en meer.

Over Haarlem

In Haarlem wonen naar schatting 159.340 inwoners (bron: CBS), en is gelegen in de gemeente Haarlem, in Noord-Holland. Gemiddeld wordt er €34.300 per huishouden verdiend, dat ligt iets lager dan het landelijk gemiddelde van €36.500 bruto, exclusief vakantietoeslag. Haarlem heeft hiermee een totaal inkomen van nabij €2.484.255.455 over alle inwoners. De huizen in Haarlem hebben een gemiddelde WOZ waarde van €229.000, iets lager dan het landelijk gemiddelde van €270.000 in 2020. 3.6% van de mensen hebben in Haarlem een uitkering, oftewel 5.736 van alle inwoners.

De stad Haarlem ligt aan de rivier het Spaarne en in de regio Kennemerland. Haarlem is een stad die veel in de dienstensector actief is met veel winkels, horeca en zakelijke dienstverleners. Daarnaast is toerisme een grote bron van inkomsten. Van maart 2005 tot maart 2006 ontving Haarlem 700.000 buitenlandse toeristen. In 2007 bood de stad ruim 66.000 arbeidsplaatsen, verdeeld over meerdere sectoren. Ongeveer 4.500 Haarlemmers zijn werkzaam in de toeristische sector, deze sector blijft groeien in de stad.

Er zijn naast eazie ook nog andere franchiseformules waarvoor Haarlem interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Haarlem.

fast food branche informatie

Franchiseformule eazie valt binnen de branche fast food. De branche fastfood valt onder horeca en kent een verscheidenheid aan ondernemingen: lunchrooms, cafetaria’s, pizzeria’s, snackbars en restaurants. Nederland telt ruim 10.000 fastfoodzaken. Fastfood of gemaksvoedsel is een verzamelnaam voor voedsel dat snel bereid en geserveerd wordt en relatief goedkoop is. Enkele bekende formules die actief zijn in de branche, zijn McDonald’s, KFC, Kwalitaria, New York Pizza en Domino’s Pizza.

De branche profiteert optimaal van de aantrekkende economie, onder meer door hogere consumentenbestedingen, een aantrekkende zakelijke vraag en meer toerisme. Er is echter een enorme concurrentie binnen de branche. In de eigen sector blijft het aanbod groeien maar ook aanbieders uit andere branches betreden de markt.

Het aantal bestaande fastfoodformules neemt elk jaar toe en nieuwe formules ontstaan, zoals de ‘fast casual’ horecaformules. Bij deze formules zijn foodservice en foodretail dichter tot elkaar gegroeid. Een bekend voorbeeld hiervan is La Place. Voor consumenten gaat het om gemak, snelheid, kwaliteit, gezonde producten, variëteit en dat voor een betaalbare prijs. Goed en gezond eten wordt steeds vaker het uitgangspunt. Nieuwe gezonde to-go concepten doen hun intrede en de traditionele aanbieders van een snelle hap moeten daarin mee. Een keurmerk als verantwoord frituren en de uitgebreide voedingsinformatie bij McDonald’s zijn hier voorbeelden van.

De snackbar is nog steeds het meest bezochte bedrijfstype in de sector. Twee derde van de Nederlandse bevolking, met name in de leeftijdsgroep 20 tot 40 jaar, bezoekt minstens drie keer per maand een cafetaria. Echter zullen kleinere cafetaria’s steeds meer marktaandeel gaan verliezen door toenemende online bestedingen, de toenemende concurrentie en branchevervaging. Ondernemingen die niet op een A-locatie zijn gelegen, resteert het prijswapen in combinatie met schaalgrootte en een sterke online profilering. Of ze zullen moeten investeren in een uniek en onderscheidend concept.

Bron: Rabobank Cijfers & Trends, ABN Amro Insights

Vestigingen eazie

Gegevens Haarlem

Provincie
Noord-Holland
Gemeente
Haarlem
Inwoners
159.340
Inkomen
€34.300
WOZ-waarde
€229.000