Coffee Fellows Haarlem

Coffee Fellows Haarlem

Ondernemer worden bij Coffee Fellows in Haarlem

Coffee Fellows is op zoek naar een ondernemer in Haarlem.

Life begins after coffee. Coffee Fellows biedt een uitgebreid assortiment aan koffie en bagels, zoete hapjes en dranken.

Over Haarlem

In Haarlem wonen naar schatting 159.340 inwoners (bron: CBS), en is gelegen in de gemeente Haarlem, in Noord-Holland. Gemiddeld wordt er €34.300 per huishouden verdiend, dat ligt iets lager dan het landelijk gemiddelde van €36.500 bruto, exclusief vakantietoeslag. Haarlem heeft hiermee een totaal inkomen van nabij €2.484.255.455 over alle inwoners. De huizen in Haarlem hebben een gemiddelde WOZ waarde van €229.000, iets lager dan het landelijk gemiddelde van €270.000 in 2020. 3.6% van de mensen hebben in Haarlem een uitkering, oftewel 5.736 van alle inwoners.

De stad Haarlem ligt aan de rivier het Spaarne en in de regio Kennemerland. Haarlem is een stad die veel in de dienstensector actief is met veel winkels, horeca en zakelijke dienstverleners. Daarnaast is toerisme een grote bron van inkomsten. Van maart 2005 tot maart 2006 ontving Haarlem 700.000 buitenlandse toeristen. In 2007 bood de stad ruim 66.000 arbeidsplaatsen, verdeeld over meerdere sectoren. Ongeveer 4.500 Haarlemmers zijn werkzaam in de toeristische sector, deze sector blijft groeien in de stad.

Er zijn naast Coffee Fellows ook nog andere franchiseformules waarvoor Haarlem interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Haarlem.

koffie & espressobar branche informatie

Franchiseformule Coffee Fellows valt binnen de branche koffie & espressobar. Tot de branche koffie & espressobar behoren cafés waar consumenten ter plekke of thuis kunnen genieten van koffie, taarten, sandwiches en chocolade. Enkele bekende spelers in deze branche zijn Chocolate Company, Doppio Espresso, Leonidas en Starbucks.

De afgelopen jaren is het aantal koffie & espressobars in Nederland flink toegenomen. De vraag naar koffie is niet alleen toegenomen, maar ook veranderd. De nieuwe koffiedrinker wil kwaliteit en afwisseling. Koffie is cultuur geworden. De consument drinkt wereldwijd steeds meer koffie, de vraag neemt jaar na jaar toe. De Nederlander drinkt gemiddeld 150 liter koffie en 90 liter thee. Koffie en thee staan, samen met water, in de top drie van de meest gedronken dranken van ons land.

De branche profiteert van de toenemende buitenhuisconsumptie. De consument kiest vaker voor meerdere eet- en drinkmomenten en dan veelal onderweg. Daardoor is er een sterke opkomst van koffie-to-go concepten op locaties met veel traffic, zoals winkelcentra, stations en luchthavens. Hippe koffiebarretjes schieten als paddenstoelen uit de grond en ook foodtrucks zijn terug van weggeweest waar een unieke smaak- en servicebeleving centraal staat.

De branche is een duidelijk voorbeeld van branchevervaging, ook wel blurring genoemd, waarbij samensmelting van horeca- en retailconcepten plaatsvindt. Deze trend creëert een extra beleving. Foodservice-concepten zijn steeds vaker op zoek naar unieke producten die gastvrijheid en een onderscheidende beleving ondersteunen. De consument laat zich graag verleiden tot het betalen van een meerprijs voor een product met een unieke beleving in een unieke setting. Traditionele cafés kennen een structureel dalende vraag. Thematisering en specialisatie gaan een steeds grotere rol spelen. Locatie in combinatie met het juiste concept is vaak doorslaggevend in de mate van succes. De toenemende impact van internet speelt hierbij een grote rol. Reviewsites en social media geven klanten inzicht in prijs, kwaliteit, sfeer en beleving.

Bron: ABN AMRO Insights, Rabobank Cijfers & Trends

Vestigingen Coffee Fellows

Gegevens Haarlem

Provincie
Noord-Holland
Gemeente
Haarlem
Inwoners
159.340
Inkomen
€34.300
WOZ-waarde
€229.000