Plaza Harlingen

Plaza Harlingen

Ondernemer worden bij Plaza in Harlingen

Plaza is op zoek naar een ondernemer in Harlingen.

Bij Plaza hebben we hart voor de zaak en passie voor de producten. Wij omarmen onze ambacht en dragen dit 100% uit naar onze gasten. Bij ons staat kwaliteit voorop. Wij spelen in op de lokale markt, op deze manier bieden we je altijd de beste kwaliteit.

Over Harlingen

Harlingen is onderdeel van de gemeente Harlingen, binnen de provincie Friesland, en heeft 14.715 inwoners (bron: CBS). Het gemiddelde inkomen per huishouden is €30.100. Het landelijk gemiddelde ligt op €36.500 bruto, exclusief vakantietoeslag. Dit maakt dat Harlingen een relatief lager inkomen heeft, met een geschat verzamelinkomen van alle inwoners van €201.327.955. De WOZ-waarde van de huizen ligt in Harlingen op gemiddeld €153.000. Lager dan het landelijk gemiddelde van €270.000. Daarnaast hebben 5.3% van de mensen in Harlingen een uitkering. Dit maakt dat in totaal 780 inwoners van Harlingen een uitkering krijgen.

Harlingen staat met name bekend om zijn haven. De haven van Harlingen is de belangrijkste van de provincie Friesland. Dit vormt een internationaal knooppunt voor scheepsverkeer. De plaats is ook goed ontsloten door regionale wegen en twee spoorwegstations. Veel van de winkels en voorzieningen zijn ook gelegen rondom de haven.

Er zijn naast Plaza ook nog andere franchiseformules waarvoor Harlingen interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Harlingen.

fast food branche informatie

Franchiseformule Plaza valt binnen de branche fast food. De branche fastfood valt onder horeca en kent een verscheidenheid aan ondernemingen: lunchrooms, cafetaria’s, pizzeria’s, snackbars en restaurants. Nederland telt ruim 10.000 fastfoodzaken. Fastfood of gemaksvoedsel is een verzamelnaam voor voedsel dat snel bereid en geserveerd wordt en relatief goedkoop is. Enkele bekende formules die actief zijn in de branche, zijn McDonald’s, KFC, Kwalitaria, New York Pizza en Domino’s Pizza.

De branche profiteert optimaal van de aantrekkende economie, onder meer door hogere consumentenbestedingen, een aantrekkende zakelijke vraag en meer toerisme. Er is echter een enorme concurrentie binnen de branche. In de eigen sector blijft het aanbod groeien maar ook aanbieders uit andere branches betreden de markt.

Het aantal bestaande fastfoodformules neemt elk jaar toe en nieuwe formules ontstaan, zoals de ‘fast casual’ horecaformules. Bij deze formules zijn foodservice en foodretail dichter tot elkaar gegroeid. Een bekend voorbeeld hiervan is La Place. Voor consumenten gaat het om gemak, snelheid, kwaliteit, gezonde producten, variëteit en dat voor een betaalbare prijs. Goed en gezond eten wordt steeds vaker het uitgangspunt. Nieuwe gezonde to-go concepten doen hun intrede en de traditionele aanbieders van een snelle hap moeten daarin mee. Een keurmerk als verantwoord frituren en de uitgebreide voedingsinformatie bij McDonald’s zijn hier voorbeelden van.

De snackbar is nog steeds het meest bezochte bedrijfstype in de sector. Twee derde van de Nederlandse bevolking, met name in de leeftijdsgroep 20 tot 40 jaar, bezoekt minstens drie keer per maand een cafetaria. Echter zullen kleinere cafetaria’s steeds meer marktaandeel gaan verliezen door toenemende online bestedingen, de toenemende concurrentie en branchevervaging. Ondernemingen die niet op een A-locatie zijn gelegen, resteert het prijswapen in combinatie met schaalgrootte en een sterke online profilering. Of ze zullen moeten investeren in een uniek en onderscheidend concept.

Bron: Rabobank Cijfers & Trends, ABN Amro Insights

Vestigingen Plaza

Gegevens Harlingen

Provincie
Friesland
Gemeente
Harlingen
Inwoners
14.715
Inkomen
€30.100
WOZ-waarde
€153.000