De Beren bezorgrestaurants Heerlen

De Beren bezorgrestaurants Heerlen

Ondernemer worden bij De Beren bezorgrestaurants in Heerlen

De Beren bezorgrestaurants is op zoek naar een ondernemer in Heerlen.

De Beren bezorgrestaurants bezorgen maaltijden aan huis of op het werk.

Over Heerlen

Heerlen is onderdeel van de gemeente Heerlen, binnen de provincie Limburg, en heeft 87.437 inwoners (bron: CBS). Het gemiddelde inkomen per huishouden is €28.200. Het landelijk gemiddelde ligt op €36.500 bruto, exclusief vakantietoeslag. Dit maakt dat Heerlen een relatief lager inkomen heeft, met een geschat verzamelinkomen van alle inwoners van €1.120.783.364. De WOZ-waarde van de huizen ligt in Heerlen op gemiddeld €123.000. Lager dan het landelijk gemiddelde van €270.000. Daarnaast hebben 4.6% van de mensen in Heerlen een uitkering. Dit maakt dat in totaal 4.022 inwoners van Heerlen een uitkering krijgen.

Tussen het Schouwburgplein tot aan het NS-station zijn veel winkels te vinden in Heerlen. Daarnaast heeft de plaats twee winkelcentra. Daarnaast heeft Heerlen diverse recreatieve mogelijkheden als een theater en een bioscoop. Ook zijn er diverse grote retailers te vinden als IKEA en een woonboulevard.

Er zijn naast De Beren bezorgrestaurants ook nog andere franchiseformules waarvoor Heerlen interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Heerlen.

fast food branche informatie

Franchiseformule De Beren bezorgrestaurants valt binnen de branche fast food. De branche fastfood valt onder horeca en kent een verscheidenheid aan ondernemingen: lunchrooms, cafetaria’s, pizzeria’s, snackbars en restaurants. Nederland telt ruim 10.000 fastfoodzaken. Fastfood of gemaksvoedsel is een verzamelnaam voor voedsel dat snel bereid en geserveerd wordt en relatief goedkoop is. Enkele bekende formules die actief zijn in de branche, zijn McDonald’s, KFC, Kwalitaria, New York Pizza en Domino’s Pizza.

De branche profiteert optimaal van de aantrekkende economie, onder meer door hogere consumentenbestedingen, een aantrekkende zakelijke vraag en meer toerisme. Er is echter een enorme concurrentie binnen de branche. In de eigen sector blijft het aanbod groeien maar ook aanbieders uit andere branches betreden de markt.

Het aantal bestaande fastfoodformules neemt elk jaar toe en nieuwe formules ontstaan, zoals de ‘fast casual’ horecaformules. Bij deze formules zijn foodservice en foodretail dichter tot elkaar gegroeid. Een bekend voorbeeld hiervan is La Place. Voor consumenten gaat het om gemak, snelheid, kwaliteit, gezonde producten, variëteit en dat voor een betaalbare prijs. Goed en gezond eten wordt steeds vaker het uitgangspunt. Nieuwe gezonde to-go concepten doen hun intrede en de traditionele aanbieders van een snelle hap moeten daarin mee. Een keurmerk als verantwoord frituren en de uitgebreide voedingsinformatie bij McDonald’s zijn hier voorbeelden van.

De snackbar is nog steeds het meest bezochte bedrijfstype in de sector. Twee derde van de Nederlandse bevolking, met name in de leeftijdsgroep 20 tot 40 jaar, bezoekt minstens drie keer per maand een cafetaria. Echter zullen kleinere cafetaria’s steeds meer marktaandeel gaan verliezen door toenemende online bestedingen, de toenemende concurrentie en branchevervaging. Ondernemingen die niet op een A-locatie zijn gelegen, resteert het prijswapen in combinatie met schaalgrootte en een sterke online profilering. Of ze zullen moeten investeren in een uniek en onderscheidend concept.

Bron: Rabobank Cijfers & Trends, ABN Amro Insights

Vestigingen De Beren bezorgrestaurants

Gegevens Heerlen

Provincie
Limburg
Gemeente
Heerlen
Inwoners
87.437
Inkomen
€28.200
WOZ-waarde
€123.000