Ekmekci Helmond

Ekmekci Helmond

Ondernemer worden bij Ekmekci in Helmond

Ekmekci is op zoek naar een ondernemer in Helmond.

Bij Ekmekci worden verse gerechten geserveerd op absolute A-locaties. Met het unieke ontwerp, het internationale interieur en de uitnodigende sfeer zijn de Ekmekci restaurants een verademing in winkelstraten en op treinstations. En dat allemaal met een kwalitatief en vernieuwend concept. De kaart biedt o.a. vegetarisch, veganistisch en halal eten.

Over Helmond

Helmond is gelegen in Noord-Brabant, en is onderdeel van de gemeente Helmond. Er wonen ongeveer 90.116 mensen in Helmond. De WOZ waarde van de woningen in Helmond ligt gemiddeld op €206.000, iets lager dan het gemiddelde in Nederland in 2020 van €270.000. Het inkomen van een gemiddeld huishouden ligt in Helmond op €32.900. Lager dan het landelijke gemiddelde van €36.500. In totaal hebben alle inwoners van Helmond een gezamenlijk inkomen van €1.347.643.818. Van alle inwoners hebben 4.5% een uitkering. In Helmond een totaal van 4.055 inwoners.

Helmond ligt ten oosten van Eindhoven. De rijksweg N270 loopt dwars door het centrum van de stad heen. Diverse winkels zijn er in het centrum rond de Veestraat en de Markt. Helmond heeft verder diverse uitgestrekte bedrijventerreinen. Helmond heeft ook een spoorwegstation aan het traject Eindhoven-Venlo.

Er zijn naast Ekmekci ook nog andere franchiseformules waarvoor Helmond interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Helmond.

eetcafé & restaurant branche informatie

Franchiseformule Ekmekci valt binnen de branche eetcafé & restaurant. De branche eetcafé en restaurant valt onder horeca en kent een verscheidenheid aan ondernemingen. Het marktaandeel van restaurants is circa 28% in de foodservicemarkt (eten buitenshuis). Enkele bekende formules die actief zijn in de branche zijn De Beren Restaurants, eazie, Humprey Restaurants en Subway.

De branche profiteert optimaal van de aantrekkende economie, onder meer door hogere consumentenbestedingen, een aantrekkende zakelijke vraag en meer toerisme. Circa 31% van al het voedsel, eten consumenten buitenhuis, 69% van al het voedsel is afkomstig uit de foodretail (supermarkten en speciaalzaken).

De consument blijft kritisch op zijn uitgaven en laat zich steeds meer leiden door kortingsacties en de nieuwste trends, waaronder de toenemende behoefte aan gemak en de toenemende aandacht aan verse, gezonde en lekkere maaltijden. De consument heeft vaak weinig tijd, wil flexibel zijn en wil eten of drinken waar en wanneer het hem uitkomt. Hierdoor vinden er verschuivingen van de vraag plaats naar andere, veelal branchevreemde aanbieders. Detaillisten integreren food concepten in hun winkels om meer klantbeleving te creëren en de verblijfsduur in het hun winkels te verlegen. Ook vanuit de supermarkten neemt de concurrentie toe. Zij kunnen, vanwege hun inkoopvolume, producten tegen een veel lagere prijs inkopen en zien kansen in de toenemende behoefte aan gemak bij de consument. Door de bovenstaande trends neemt ook het online thuisbezorgdiensten en leveranciers van maaltijdboxen sterk toe. Dit remt dan ook de trendmatige groei van de buitenhuisconsumptie.

Ondertussen groeit ook in de sector zelf het aanbod van eetcafés en restaurants. Kwaliteit en gastheerschap worden steeds vaker een vanzelfsprekendheid en geen onderscheidende factor. Daarnaast is de locatie in combinatie met het juiste concept doorslaggevend in de mate van succes.

Bron: ABN Amro Insights, Rabobank Cijfers & Trends

Vestigingen Ekmekci

Gegevens Helmond

Provincie
Noord-Brabant
Gemeente
Helmond
Inwoners
90.116
Inkomen
€32.900
WOZ-waarde
€206.000