Doppio Espresso Hoogezand-Sappemeer

Doppio Espresso Hoogezand-Sappemeer

Ondernemer worden bij Doppio Espresso in Hoogezand-Sappemeer

Doppio Espresso is op zoek naar een ondernemer in Hoogezand-Sappemeer.

Een succesvol Italiaans concept gebouwd op passie, waarbij wij onze gasten meenemen in een unieke smaak- en servicebeleving met de mooiste koffies, theeën, taartjes, ontbijt en uitgebreide lunch.

Over Hoogezand-Sappemeer

Hoogezand-Sappemeer is gelegen in Groningen, en is onderdeel van de gemeente Hoogezand-Sappemeer. Er wonen ongeveer 34.532 mensen in Hoogezand-Sappemeer. De WOZ waarde van de woningen in Hoogezand-Sappemeer ligt gemiddeld op €134.000, iets lager dan het gemiddelde in Nederland in 2020 van €270.000. Het inkomen van een gemiddeld huishouden ligt in Hoogezand-Sappemeer op €29.200. Lager dan het landelijke gemiddelde van €36.500. In totaal hebben alle inwoners van Hoogezand-Sappemeer een gezamenlijk inkomen van €458.333.818. Van alle inwoners hebben 5.2% een uitkering. In Hoogezand-Sappemeer een totaal van 1.796 inwoners.

Tijdens de ontginning van veengrond in de 17e eeuw ontstonden de dorpen Hoogezand en Sappemeer. Sappemeer was aanvankelijk de belangrijkste plaats, maar werd in latere jaren overvleugeld door Hoogezand. In 1949 is door het samengaan van de beide plaatsen de gemeente Hoogezand-Sappemeer ontstaan. Men kan winkelen in verschillende winkelcentra: De Hooge Meeren en Winkelpark. Aan de spoorlijn Groningen – Nieuweschans, liggen 4 stations binnen de gemeente Hoogezand-Sappemeer. Grootse leeftijdsgroep is 40 – 59 jaar.

Er zijn naast Doppio Espresso ook nog andere franchiseformules waarvoor Hoogezand-Sappemeer interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Hoogezand-Sappemeer.

koffie & espressobar branche informatie

Franchiseformule Doppio Espresso valt binnen de branche koffie & espressobar. Tot de branche koffie & espressobar behoren cafés waar consumenten ter plekke of thuis kunnen genieten van koffie, taarten, sandwiches en chocolade. Enkele bekende spelers in deze branche zijn Chocolate Company, Doppio Espresso, Leonidas en Starbucks.

De afgelopen jaren is het aantal koffie & espressobars in Nederland flink toegenomen. De vraag naar koffie is niet alleen toegenomen, maar ook veranderd. De nieuwe koffiedrinker wil kwaliteit en afwisseling. Koffie is cultuur geworden. De consument drinkt wereldwijd steeds meer koffie, de vraag neemt jaar na jaar toe. De Nederlander drinkt gemiddeld 150 liter koffie en 90 liter thee. Koffie en thee staan, samen met water, in de top drie van de meest gedronken dranken van ons land.

De branche profiteert van de toenemende buitenhuisconsumptie. De consument kiest vaker voor meerdere eet- en drinkmomenten en dan veelal onderweg. Daardoor is er een sterke opkomst van koffie-to-go concepten op locaties met veel traffic, zoals winkelcentra, stations en luchthavens. Hippe koffiebarretjes schieten als paddenstoelen uit de grond en ook foodtrucks zijn terug van weggeweest waar een unieke smaak- en servicebeleving centraal staat.

De branche is een duidelijk voorbeeld van branchevervaging, ook wel blurring genoemd, waarbij samensmelting van horeca- en retailconcepten plaatsvindt. Deze trend creëert een extra beleving. Foodservice-concepten zijn steeds vaker op zoek naar unieke producten die gastvrijheid en een onderscheidende beleving ondersteunen. De consument laat zich graag verleiden tot het betalen van een meerprijs voor een product met een unieke beleving in een unieke setting. Traditionele cafés kennen een structureel dalende vraag. Thematisering en specialisatie gaan een steeds grotere rol spelen. Locatie in combinatie met het juiste concept is vaak doorslaggevend in de mate van succes. De toenemende impact van internet speelt hierbij een grote rol. Reviewsites en social media geven klanten inzicht in prijs, kwaliteit, sfeer en beleving.

Bron: ABN AMRO Insights, Rabobank Cijfers & Trends

Vestigingen Doppio Espresso

Gegevens Hoogezand-Sappemeer

Provincie
Groningen
Gemeente
Hoogezand-Sappemeer
Inwoners
34.532
Inkomen
€29.200
WOZ-waarde
€134.000