backWERK Kaatsheuvel

backWERK Kaatsheuvel

Ondernemer worden bij backWERK in Kaatsheuvel

backWERK is op zoek naar een ondernemer in Kaatsheuvel.

backWERK is een kwaliteits selfservice foodconcept en staat bekend om zijn heerlijk verse en natuurlijke producten tegen een eerlijke prijs. In onze winkels kun je terecht voor ontbijt, lunch en/of koffie met iets lekkers.

Over Kaatsheuvel

Kaatsheuvel is onderdeel van de gemeente Loon op Zand, binnen de provincie Noord Brabant, en heeft 16.475 inwoners (bron: CBS). Het gemiddelde inkomen per huishouden is €36.600. Het landelijk gemiddelde ligt op €35.000 bruto, exclusief vakantietoeslag. Dit maakt dat Kaatsheuvel een relatief hoger inkomen heeft, met een geschat verzamelinkomen van alle inwoners van €274.084.091. De WOZ-waarde van de huizen ligt in Kaatsheuvel op gemiddeld €242.000. Hoger dan het landelijk gemiddelde van €211.000. Daarnaast hebben 5% van de mensen in Kaatsheuvel een uitkering. Dit maakt dat in totaal 824 inwoners van Kaatsheuvel een uitkering krijgen.

Kaatsheuvel kende van oudsher beroepen als scharenslijpen, mattenvlechter en stoelenmatter. Lange tijd leunde de economie van Kaatsheuvel op de schoenindustrie. Kaatsheuvel staat bekend om attractiepark de Efteling, dat in het zuiden van Kaatsheuvel te vinden is. Aan de oostkant van Kaatsheuvel is een groot natuurgebied, Nationaal Park De Loonse en Drunense Duinen. Populaire winkelstraten in Kaatsheuvel zijn o.a. Hoofdstraat, Hoofdpoort, Jan de Rooijstraat en Peperstraat. In Kaatsheuvel kan men gratis parkeren, op de wijk tegenover de Efteling na. Hier geldt een parkeerverbod.

Er zijn naast backWERK ook nog andere franchiseformules waarvoor Kaatsheuvel interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Kaatsheuvel.

brood & banket branche informatie

Franchiseformule backWERK valt binnen de branche brood & banket. In de branche brood & banket kan een onderscheid gemaakt worden in koude en warme bakkers. Bij koude bakkers gaat het met name om de verkoop van niet zelf vervaardigd brood en banket, eventueel in combinatie met de vervaardiging van (kleine) broodproducten via een opwarmoven en/of verkoop van chocolade en suikerwerk. Bij warme bakkers gaat het met name om de verkoop van zelfgemaakt brood en banket. Qua bedrijfsvoering, omzet en bruto winstmarges bestaat een groot verschil tussen beide typen zaken.

De Rabobank verwacht een kleine tot beperkte volumegroei voor 2016 – 2017. De verwachting is dat de volume stijgt met een kleine 2%. De grootste groei wordt echter verwacht bij kwaliteitsdiscounters en online, veelal ten koste van de traditionele bakkerijen.

Het huidige marktaandeel van online food is nog klein. Het ligt er dik bovenop dat dit de komende jaren explosief zal groeien. De verwachting is dat in 2030 een kwart van de boodschappen online gedaan wordt. De winkels in deze branche zullen dus moeten uitblinken in onderscheidende producten, een authentiek verhaal en behulpzaam personeel op de werkvloer. De consument zal dus verleid moeten worden met een belevingsomgeving waarin alle zintuigen worden geactiveerd. Al zal dat niet makkelijk worden: de grootste bedreiging voor deze branche is de supermarktbranche. Consumenten doen vaker in één winkel boodschappen. Echter kan dit ook weer een kans zijn, door samenwerkingen aan te gaan met supermarkten.

Bron: Rabobank Cijfers & Trends en detailhandel.info

Vestigingen backWERK

Gegevens Kaatsheuvel

Provincie
Noord Brabant
Gemeente
Loon op Zand
Inwoners
16.475
Inkomen
€36.600
WOZ-waarde
€242.000