Livera is de bodyfashion speciaalzaak van Nederland met een uitgebreid assortiment in lingerie-, bad- en nachtmode van het eigen label en de bekende A-merken.
Leiden is gelegen in Zuid Holland, en is onderdeel van de gemeente Leiden. Er wonen ongeveer 122.915 mensen in Leiden. De WOZ waarde van de woningen in Leiden ligt gemiddeld op €210.000, iets lager dan het gemiddelde in Nederland in 2020 van €270.000. Het inkomen van een gemiddeld huishouden ligt in Leiden op €34.000. Lager dan het landelijke gemiddelde van €36.500. In totaal hebben alle inwoners van Leiden een gezamenlijk inkomen van €1.899.595.455. Van alle inwoners hebben 2.8% een uitkering. In Leiden een totaal van 3.442 inwoners.
Leiden staat bekend om de rijke geschiedenis en de oude binnenstad, met grachten, monumentale bouwwerken en hofjes. Leiden profileert zich vooral als een centrum van wetenschappelijke kennis en nieuwe technologie. Populaire winkelstraten in Leiden zijn o.a. Breestraat en Doezastraat. Buiten het centrum is de Luifelbaan in het zuidwesten van de stad, het grootste winkelcentrum. De gebieden binnen de singels en het oostelijk deel van de Morsweg geldt een milieuzone. Hier mogen alleen vrachtwagens komen met een dieselmotor Euroklasse IV of die op gas rijdt. Wel kan er ontheffing worden aangevraagd bij de gemeente. Parkeren in Leiden kan op straat, maar in het centrum is dit betaald parkeren en in hiervoor bestemde parkeergarages. In de buitenwijken van Leiden kan er gratis geparkeerd worden. De grootste groep inwoners van Leiden is tussen de 20 – 29 jaar. Dit komt omdat Leiden een populaire studentenstad is met de oudste universiteit van Nederland.
Er zijn naast Livera ook nog andere franchiseformules waarvoor Leiden interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Leiden.
Franchiseformule Livera valt binnen de branche body fashion & lingerie. Bodyfashionwinkels zijn actief in lingerie, onder- en nachtkleding, kousen en sokken, korsetten, et cetera. Gemiddeld wordt er per lingerie vestiging meer dan 400.000 euro aan omzet gegenereerd.
De functie van de winkel verandert binnen de mode-branche. De consument komt naar de winkel voor advies en beleving. Er worden geen tien producten meer gepast, men heeft zijn keuze al gemaakt en wenst slechts advies over de vorm en maat. De begeleiding van de klant wordt dus intensiever. Moderne toepassingen als digitale passpiegels en inventaris-computers helpen de consument hierbij. Traditionele winkels zullen zich dus moeten aanpassen. Dit biedt kansen voor franchise om met uniforme uitstraling een nieuw concept breed te lanceren en de consument naar de winkel te trekken.