Beterlopenwinkel helpt consumenten hun loopcomfort te verbeteren door schoenen aan te bevelen die aansluiten bij hun voetklachten. We gebruiken 3D-voetscanners en werken nauw samen met paramedische zorgverleners.
In Leiden wonen naar schatting 122.915 inwoners (bron: CBS), en is gelegen in de gemeente Leiden, in Zuid Holland. Gemiddeld wordt er €34.000 per huishouden verdiend, dat ligt iets lager dan het landelijk gemiddelde van €36.500 bruto, exclusief vakantietoeslag. Leiden heeft hiermee een totaal inkomen van nabij €1.899.595.455 over alle inwoners. De huizen in Leiden hebben een gemiddelde WOZ waarde van €210.000, iets lager dan het landelijk gemiddelde van €270.000 in 2020. 2.8% van de mensen hebben in Leiden een uitkering, oftewel 3.442 van alle inwoners.
Leiden staat bekend om de rijke geschiedenis en de oude binnenstad, met grachten, monumentale bouwwerken en hofjes. Leiden profileert zich vooral als een centrum van wetenschappelijke kennis en nieuwe technologie. Populaire winkelstraten in Leiden zijn o.a. Breestraat en Doezastraat. Buiten het centrum is de Luifelbaan in het zuidwesten van de stad, het grootste winkelcentrum. De gebieden binnen de singels en het oostelijk deel van de Morsweg geldt een milieuzone. Hier mogen alleen vrachtwagens komen met een dieselmotor Euroklasse IV of die op gas rijdt. Wel kan er ontheffing worden aangevraagd bij de gemeente. Parkeren in Leiden kan op straat, maar in het centrum is dit betaald parkeren en in hiervoor bestemde parkeergarages. In de buitenwijken van Leiden kan er gratis geparkeerd worden. De grootste groep inwoners van Leiden is tussen de 20 – 29 jaar. Dit komt omdat Leiden een populaire studentenstad is met de oudste universiteit van Nederland.
Er zijn naast Beterlopenwinkel ook nog andere franchiseformules waarvoor Leiden interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Leiden.
Franchiseformule Beterlopenwinkel valt binnen de branche schoenen. Net als de gehele modebranche heeft de schoenenbranche rake klappen gehad de afgelopen jaren. Pas sinds 2015 werden de eerste tekenen van groei weer vertoont. 2015 is afgesloten met een +1,5% in omzet ten opzichte van het voorgaande jaar, voor een totaal van 1,9 miljard euro. Dit was onder meer te danken aan de groeiende populariteit van sneakers. Dit werd gerealiseerd door ongeveer 3.000 winkels in Nederland.
Er wordt geschat dat momenteel al 20% van alle bestellingen van schoenen, online plaatsvindt. De ING schat dat dit richting 2020 zelfs kan stijgen naar 30-35%. De kracht van online is dus niet meer te ontkennen. Retailers erkennen dit, en zijn allen sterk aan het ontwikkelen om de online consument zo goed mogelijk te kunnen bedienen.
Een andere uitdaging ligt in het omgaan met nieuwe concurrentie. Veel spelers als Bol.com, Zalando, brandstores en meer hebben zich de laatste jaren ontwikkeld als geduchte concurrenten. Met name brandstores zijn een bijzondere ontwikkeling. Merken die voorheen als leverancier fungeerden voor de retailers, richten nu hun eigen winkels op. Omdat consumenten vaak binding hebben met een merk is dit een succesvolle ontwikkeling gebleken.
Omnichannel moet de toekomst zijn voor de schoenenbranche. De klant crossmediaal helpen en de ‘customer journey’ afstemmen op al je platformen moet de klant aan de retailer binden.