Yellowkorner Maastricht

Yellowkorner Maastricht

Ondernemer worden bij Yellowkorner in Maastricht

Yellowkorner is op zoek naar een ondernemer in Maastricht.

YellowKorner verkoopt prints van moderne en hedendaagse kunst en fotografie. Dit tegen toegankelijke prijzen zodat kunst voor iedereen toegankelijk wordt.

Over Maastricht

Maastricht is gelegen in Limburg, en is onderdeel van de gemeente Maastricht. Er wonen ongeveer 122.418 mensen in Maastricht. De WOZ waarde van de woningen in Maastricht ligt gemiddeld op €178.000, iets lager dan het gemiddelde in Nederland in 2020 van €270.000. Het inkomen van een gemiddeld huishouden ligt in Maastricht op €30.400. Lager dan het landelijke gemiddelde van €36.500. In totaal hebben alle inwoners van Maastricht een gezamenlijk inkomen van €1.691.594.182. Van alle inwoners hebben 3.4% een uitkering. In Maastricht een totaal van 4.162 inwoners.

Al twee eeuwen is Maastricht een belangrijke industriestad. Waar het begon met glas- en aardewerkfabricage, kwam daar later de papier- en cementindustrie bij. Afgelopen decennia is het aantal werknemers in de industrie flink afgenomen. Sinds de jaren zeventig wordt er sterk ingezet p[ de kenniseconomie. Dit resulteerde in de oprichting van de Universiteit van Maastricht en het congres- en expositiecentrum MECC. De binnenstad van Maastricht heeft een ruim winkelaanbod en trekt veel bezoekers uit de regio, alsook België en Duitsland. Populaire winkelstraten zijn o.a. De Grote en Kleine Staat, Stokstraat en Maastrichter Smedenstraat. Ook zijn er verschillende winkelcentra en industrieterreinen te vinden. In het centrum en enkele buitenwijken is er betaald parkeren en zijn er een aantal parkeergarages en – pleinen. Ook geldt er in een deel van het centrum een parkeerverbod.

Er zijn naast Yellowkorner ook nog andere franchiseformules waarvoor Maastricht interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Maastricht.

luxe & huishoudelijke artikelen branche informatie

Franchiseformule Yellowkorner valt binnen de branche luxe & huishoudelijke artikelen. Tot de branche luxe & huishoudelijke artikelen behoren winkels met luxeproducten van glas, aardewerk en porselein. Expert, Electronic Partner, Blokker en Marskramer zijn bekende voorbeelden van winkels die tot deze branche behoren. Naast luxe geschenken, kookgerei, woonaccessoires en servies verkopen deze winkels ook speelgoed.

Deze zogenoemde huishoudwinkels hebben te maken gehad met een omzetdaling. De branche voor de huishoudelijke artikelen boekte minder omzet. De omzetdaling zorgt er mede voor dat deze branche tot de slechtst presterende sector van de detailhandel behoort. Op de lange termijn blijft de rest van de detailhandel voor op de omzet van de huishoudwinkels.

Naast een daling in de omzet neemt ook het aantal bedrijven in deze branche af. Het merendeel van de winkels in huishoudelijke artikelen (96 procent) beschikt over minder dan tien werkzame personen.

In de toekomst zal naast het onderscheidend vermogen in producten belangrijker worden maar ook de manier waarop de huishoudwinkels de online retail oppakken. De consument is steeds minder winkelloyaal. Goed geïnformeerd personeel wordt belangrijker bij de beslissing tot aankopen. Samenwerking op het gebied van inkoop, aftersales en distributie biedt kansen voor deze branche. Het aantal online platformwinkels groeit zeer snel. Voor huishoudwinkels is het waarschijnlijk verstandiger om samen te werken met deze online aanbieders dan om de concurrentiestrijd aan te gaan.

Bron: CBS, Rabobank

Vestigingen Yellowkorner

Gegevens Maastricht

Provincie
Limburg
Gemeente
Maastricht
Inwoners
122.418
Inkomen
€30.400
WOZ-waarde
€178.000