backWERK Made

backWERK Made

Ondernemer worden bij backWERK in Made

backWERK is op zoek naar een ondernemer in Made.

backWERK is een kwaliteits selfservice foodconcept en staat bekend om zijn heerlijk verse en natuurlijke producten tegen een eerlijke prijs. In onze winkels kun je terecht voor ontbijt, lunch en/of koffie met iets lekkers.

Over Made

Made is onderdeel van de gemeente Drimmelen, binnen de provincie Noord-Brabant, en heeft 11.340 inwoners (bron: CBS). Het gemiddelde inkomen per huishouden is €38.000. Het landelijk gemiddelde ligt op €35.000 bruto, exclusief vakantietoeslag. Dit maakt dat Made een relatief hoger inkomen heeft, met een geschat verzamelinkomen van alle inwoners van €195.872.727. De WOZ-waarde van de huizen ligt in Made op gemiddeld €234.000. Hoger dan het landelijk gemiddelde van €211.000. Daarnaast hebben 4% van de mensen in Made een uitkering. Dit maakt dat in totaal 454 inwoners van Made een uitkering krijgen.

De landbouw is de voornaamste bron van inkomsten voor de meeste van de inwoners van Made. Met voornamelijk veel glastuinbouwbedrijven. In de hoofdstraat zijn diverse winkels te vinden. Wekelijks is er markt in de Marktstraat. De meeste winkels zijn gevestigd in de Marktstraat, Nieuwstraat en Den Deel.

Er zijn naast backWERK ook nog andere franchiseformules waarvoor Made interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Made.

brood & banket branche informatie

Franchiseformule backWERK valt binnen de branche brood & banket. In de branche brood & banket kan een onderscheid gemaakt worden in koude en warme bakkers. Bij koude bakkers gaat het met name om de verkoop van niet zelf vervaardigd brood en banket, eventueel in combinatie met de vervaardiging van (kleine) broodproducten via een opwarmoven en/of verkoop van chocolade en suikerwerk. Bij warme bakkers gaat het met name om de verkoop van zelfgemaakt brood en banket. Qua bedrijfsvoering, omzet en bruto winstmarges bestaat een groot verschil tussen beide typen zaken.

De Rabobank verwacht een kleine tot beperkte volumegroei voor 2016 – 2017. De verwachting is dat de volume stijgt met een kleine 2%. De grootste groei wordt echter verwacht bij kwaliteitsdiscounters en online, veelal ten koste van de traditionele bakkerijen.

Het huidige marktaandeel van online food is nog klein. Het ligt er dik bovenop dat dit de komende jaren explosief zal groeien. De verwachting is dat in 2030 een kwart van de boodschappen online gedaan wordt. De winkels in deze branche zullen dus moeten uitblinken in onderscheidende producten, een authentiek verhaal en behulpzaam personeel op de werkvloer. De consument zal dus verleid moeten worden met een belevingsomgeving waarin alle zintuigen worden geactiveerd. Al zal dat niet makkelijk worden: de grootste bedreiging voor deze branche is de supermarktbranche. Consumenten doen vaker in één winkel boodschappen. Echter kan dit ook weer een kans zijn, door samenwerkingen aan te gaan met supermarkten.

Bron: Rabobank Cijfers & Trends en detailhandel.info

Vestigingen backWERK

Gegevens Made

Provincie
Noord-Brabant
Gemeente
Drimmelen
Inwoners
11.340
Inkomen
€38.000
WOZ-waarde
€234.000