Meet & Ribs Ridderkerk

Meet & Ribs Ridderkerk

Ondernemer worden bij Meet & Ribs in Ridderkerk

Meet & Ribs is op zoek naar een ondernemer in Ridderkerk.

Over Ridderkerk

Ridderkerk is gelegen in Zuid-Holland, en is onderdeel van de gemeente Ridderkerk. Er wonen ongeveer 27.000 mensen in Ridderkerk. De WOZ waarde van de woningen in Ridderkerk ligt gemiddeld op €194.000, iets lager dan het gemiddelde in Nederland in 2020 van €270.000. Het inkomen van een gemiddeld huishouden ligt in Ridderkerk op €34.700. Lager dan het landelijke gemiddelde van €36.500. In totaal hebben alle inwoners van Ridderkerk een gezamenlijk inkomen van €425.863.636. Van alle inwoners hebben 4.1% een uitkering. In Ridderkerk een totaal van 1.107 inwoners.

Ridderkerk is een dorp gelegen op het eiland IJsselmonde. Ridderkerk ligt aan het drukke verkeersknooppunt ‘Ridderster’ van de Rijkswegen A15 en A16. In Ridderkerk ligt ook Rijksweg A38. In 2007 opende Ridderkerk een nieuw centrum met onder andere het gemeentehuis en een centraal plein voor evenementen met diverse horeca. Winkelliefhebbers kunnen terecht bij diverse winkelcentra en winkelpleinen in het centrum.

Er zijn naast Meet & Ribs ook nog andere franchiseformules waarvoor Ridderkerk interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Ridderkerk.

eetcafé & restaurant branche informatie

Franchiseformule Meet & Ribs valt binnen de branche eetcafé & restaurant. De branche eetcafé en restaurant valt onder horeca en kent een verscheidenheid aan ondernemingen. Het marktaandeel van restaurants is circa 28% in de foodservicemarkt (eten buitenshuis). Enkele bekende formules die actief zijn in de branche zijn De Beren Restaurants, eazie, Humprey Restaurants en Subway.

De branche profiteert optimaal van de aantrekkende economie, onder meer door hogere consumentenbestedingen, een aantrekkende zakelijke vraag en meer toerisme. Circa 31% van al het voedsel, eten consumenten buitenhuis, 69% van al het voedsel is afkomstig uit de foodretail (supermarkten en speciaalzaken).

De consument blijft kritisch op zijn uitgaven en laat zich steeds meer leiden door kortingsacties en de nieuwste trends, waaronder de toenemende behoefte aan gemak en de toenemende aandacht aan verse, gezonde en lekkere maaltijden. De consument heeft vaak weinig tijd, wil flexibel zijn en wil eten of drinken waar en wanneer het hem uitkomt. Hierdoor vinden er verschuivingen van de vraag plaats naar andere, veelal branchevreemde aanbieders. Detaillisten integreren food concepten in hun winkels om meer klantbeleving te creëren en de verblijfsduur in het hun winkels te verlegen. Ook vanuit de supermarkten neemt de concurrentie toe. Zij kunnen, vanwege hun inkoopvolume, producten tegen een veel lagere prijs inkopen en zien kansen in de toenemende behoefte aan gemak bij de consument. Door de bovenstaande trends neemt ook het online thuisbezorgdiensten en leveranciers van maaltijdboxen sterk toe. Dit remt dan ook de trendmatige groei van de buitenhuisconsumptie.

Ondertussen groeit ook in de sector zelf het aanbod van eetcafés en restaurants. Kwaliteit en gastheerschap worden steeds vaker een vanzelfsprekendheid en geen onderscheidende factor. Daarnaast is de locatie in combinatie met het juiste concept doorslaggevend in de mate van succes.

Bron: ABN Amro Insights, Rabobank Cijfers & Trends

Vestigingen Meet & Ribs

Gegevens Ridderkerk

Provincie
Zuid-Holland
Gemeente
Ridderkerk
Inwoners
27.000
Inkomen
€34.700
WOZ-waarde
€194.000