backWERK s-Gravenzande

backWERK s-Gravenzande

Ondernemer worden bij backWERK in s-Gravenzande

backWERK is op zoek naar een ondernemer in s-Gravenzande.

backWERK is een kwaliteits selfservice foodconcept en staat bekend om zijn heerlijk verse en natuurlijke producten tegen een eerlijke prijs. In onze winkels kun je terecht voor ontbijt, lunch en/of koffie met iets lekkers.

Over s-Gravenzande

s-Gravenzande is onderdeel van de gemeente Westland, binnen de provincie Zuid-Holland, en heeft 20.777 inwoners (bron: CBS). Het gemiddelde inkomen per huishouden is €37.100. Het landelijk gemiddelde ligt op €35.000 bruto, exclusief vakantietoeslag. Dit maakt dat s-Gravenzande een relatief hoger inkomen heeft, met een geschat verzamelinkomen van alle inwoners van €350.375.773. De WOZ-waarde van de huizen ligt in s-Gravenzande op gemiddeld €241.000. Hoger dan het landelijk gemiddelde van €211.000. Daarnaast hebben 2.9% van de mensen in s-Gravenzande een uitkering. Dit maakt dat in totaal 603 inwoners van s-Gravenzande een uitkering krijgen.

s-Gravenzande is een stad in de provincie Zuid-Holland. De stad ligt nabij Naaldwijk en Den Haag. ‘s-Gravenzande is een stad met een uitgebreid winkelcentrum. De stad wordt ook wel Koopstad aan Zee genoemd. ‘s-Gravenzande beschikt ook over veel stranden. Op het gebied van horeca heeft ‘s-Gravenzande genoeg te bieden. In de Koopstad aan Zee bevinden zich restaurants, cafés, ijssalons en snackbars.

Er zijn naast backWERK ook nog andere franchiseformules waarvoor s-Gravenzande interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in s-Gravenzande.

brood & banket branche informatie

Franchiseformule backWERK valt binnen de branche brood & banket. In de branche brood & banket kan een onderscheid gemaakt worden in koude en warme bakkers. Bij koude bakkers gaat het met name om de verkoop van niet zelf vervaardigd brood en banket, eventueel in combinatie met de vervaardiging van (kleine) broodproducten via een opwarmoven en/of verkoop van chocolade en suikerwerk. Bij warme bakkers gaat het met name om de verkoop van zelfgemaakt brood en banket. Qua bedrijfsvoering, omzet en bruto winstmarges bestaat een groot verschil tussen beide typen zaken.

De Rabobank verwacht een kleine tot beperkte volumegroei voor 2016 – 2017. De verwachting is dat de volume stijgt met een kleine 2%. De grootste groei wordt echter verwacht bij kwaliteitsdiscounters en online, veelal ten koste van de traditionele bakkerijen.

Het huidige marktaandeel van online food is nog klein. Het ligt er dik bovenop dat dit de komende jaren explosief zal groeien. De verwachting is dat in 2030 een kwart van de boodschappen online gedaan wordt. De winkels in deze branche zullen dus moeten uitblinken in onderscheidende producten, een authentiek verhaal en behulpzaam personeel op de werkvloer. De consument zal dus verleid moeten worden met een belevingsomgeving waarin alle zintuigen worden geactiveerd. Al zal dat niet makkelijk worden: de grootste bedreiging voor deze branche is de supermarktbranche. Consumenten doen vaker in één winkel boodschappen. Echter kan dit ook weer een kans zijn, door samenwerkingen aan te gaan met supermarkten.

Bron: Rabobank Cijfers & Trends en detailhandel.info

Vestigingen backWERK

Gegevens s-Gravenzande

Provincie
Zuid-Holland
Gemeente
Westland
Inwoners
20.777
Inkomen
€37.100
WOZ-waarde
€241.000