Pannenkoe Terneuzen

Pannenkoe Terneuzen

Ondernemer worden bij Pannenkoe in Terneuzen

restaurant Pannenkoe
Pannenkoe is op zoek naar een ondernemer in Terneuzen.

Ambachtelijk gebakken pannenkoeken. Alle vestigingen hebben hun eigen karakter opgebouwd rond het thema ‘koe’, het ‘Pannenkoegevoel’ is overal aanwezig.

Over Terneuzen

Terneuzen is gelegen in Zeeland, en is onderdeel van de gemeente Terneuzen. Er wonen ongeveer 25.137 mensen in Terneuzen. De WOZ waarde van de woningen in Terneuzen ligt gemiddeld op €157.000, iets lager dan het gemiddelde in Nederland in 2020 van €270.000. Het inkomen van een gemiddeld huishouden ligt in Terneuzen op €33.000. Lager dan het landelijke gemiddelde van €36.500. In totaal hebben alle inwoners van Terneuzen een gezamenlijk inkomen van €377.055.000. Van alle inwoners hebben 3.4% een uitkering. In Terneuzen een totaal van 855 inwoners.

Terneuzen is een stad in de provincie Zeeland. Terneuzen is gelegen aan de oostzijde van het Kanaal Gent-Terneuzen en aan de zuidoever van de Westerschelde. Deze stad vervult een centrumfunctie voor Zeeuws-Vlaanderen. Er zijn diverse winkelcentra, zwembaden, theaters, bioscopen en een groot streekziekenhuis. Daarnaast beschikt Terneuzen over een haven: De Haven van Zeeland, de derde haven van Nederland. Terneuzen heeft diverse winkelgebieden. De belangrijkste winkelstraten zijn: De Noordstraat, de Havenstraat en de Markt.

Er zijn naast Pannenkoe ook nog andere franchiseformules waarvoor Terneuzen interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Terneuzen.

eetcafé & restaurant branche informatie

Franchiseformule Pannenkoe valt binnen de branche eetcafé & restaurant. De branche eetcafé en restaurant valt onder horeca en kent een verscheidenheid aan ondernemingen. Het marktaandeel van restaurants is circa 28% in de foodservicemarkt (eten buitenshuis). Enkele bekende formules die actief zijn in de branche zijn De Beren Restaurants, eazie, Humprey Restaurants en Subway.

De branche profiteert optimaal van de aantrekkende economie, onder meer door hogere consumentenbestedingen, een aantrekkende zakelijke vraag en meer toerisme. Circa 31% van al het voedsel, eten consumenten buitenhuis, 69% van al het voedsel is afkomstig uit de foodretail (supermarkten en speciaalzaken).

De consument blijft kritisch op zijn uitgaven en laat zich steeds meer leiden door kortingsacties en de nieuwste trends, waaronder de toenemende behoefte aan gemak en de toenemende aandacht aan verse, gezonde en lekkere maaltijden. De consument heeft vaak weinig tijd, wil flexibel zijn en wil eten of drinken waar en wanneer het hem uitkomt. Hierdoor vinden er verschuivingen van de vraag plaats naar andere, veelal branchevreemde aanbieders. Detaillisten integreren food concepten in hun winkels om meer klantbeleving te creëren en de verblijfsduur in het hun winkels te verlegen. Ook vanuit de supermarkten neemt de concurrentie toe. Zij kunnen, vanwege hun inkoopvolume, producten tegen een veel lagere prijs inkopen en zien kansen in de toenemende behoefte aan gemak bij de consument. Door de bovenstaande trends neemt ook het online thuisbezorgdiensten en leveranciers van maaltijdboxen sterk toe. Dit remt dan ook de trendmatige groei van de buitenhuisconsumptie.

Ondertussen groeit ook in de sector zelf het aanbod van eetcafés en restaurants. Kwaliteit en gastheerschap worden steeds vaker een vanzelfsprekendheid en geen onderscheidende factor. Daarnaast is de locatie in combinatie met het juiste concept doorslaggevend in de mate van succes.

Bron: ABN Amro Insights, Rabobank Cijfers & Trends

Vestigingen Pannenkoe

Gegevens Terneuzen

Provincie
Zeeland
Gemeente
Terneuzen
Inwoners
25.137
Inkomen
€33.000
WOZ-waarde
€157.000