Coffee Fellows Tilburg

Coffee Fellows Tilburg

Ondernemer worden bij Coffee Fellows in Tilburg

Coffee Fellows is op zoek naar een ondernemer in Tilburg.

Life begins after coffee. Coffee Fellows biedt een uitgebreid assortiment aan koffie en bagels, zoete hapjes en dranken.

Over Tilburg

In Tilburg wonen naar schatting 191.275 inwoners (bron: CBS), en is gelegen in de gemeente Tilburg, in Noord-Brabant. Gemiddeld wordt er €31.600 per huishouden verdiend, dat ligt iets lager dan het landelijk gemiddelde van €36.500 bruto, exclusief vakantietoeslag. Tilburg heeft hiermee een totaal inkomen van nabij €2.747.404.545 over alle inwoners. De huizen in Tilburg hebben een gemiddelde WOZ waarde van €187.000, iets lager dan het landelijk gemiddelde van €270.000 in 2020. 4.1% van de mensen hebben in Tilburg een uitkering, oftewel 7.842 van alle inwoners.

Tilburg is een stad in de provincie Noord-Brabant. Tilburg is qua inwonerstal de zesde stad van Nederland. Tilburg beschikt over 10 grote industrieterreinen en is daarmee een van de belangrijkste industriecentra van Nederland. Tilburg heeft daarnaast ook een uitgebreid winkelcentrum. De meeste winkels bevinden zich in de Heuvelstraat, de Schouwburgpromenade en de Juliana van Stolbergstraat. Rondom de Heuvelstraat bevinden zich ook de winkelgebieden: Heuvelpoort en Emmapassage. Tilburg is ook goed te bereiken met het openbaar vervoer. De stad telt maar liefst 3 stations en uitstekend netwerk van bussen.

Er zijn naast Coffee Fellows ook nog andere franchiseformules waarvoor Tilburg interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Tilburg.

koffie & espressobar branche informatie

Franchiseformule Coffee Fellows valt binnen de branche koffie & espressobar. Tot de branche koffie & espressobar behoren cafés waar consumenten ter plekke of thuis kunnen genieten van koffie, taarten, sandwiches en chocolade. Enkele bekende spelers in deze branche zijn Chocolate Company, Doppio Espresso, Leonidas en Starbucks.

De afgelopen jaren is het aantal koffie & espressobars in Nederland flink toegenomen. De vraag naar koffie is niet alleen toegenomen, maar ook veranderd. De nieuwe koffiedrinker wil kwaliteit en afwisseling. Koffie is cultuur geworden. De consument drinkt wereldwijd steeds meer koffie, de vraag neemt jaar na jaar toe. De Nederlander drinkt gemiddeld 150 liter koffie en 90 liter thee. Koffie en thee staan, samen met water, in de top drie van de meest gedronken dranken van ons land.

De branche profiteert van de toenemende buitenhuisconsumptie. De consument kiest vaker voor meerdere eet- en drinkmomenten en dan veelal onderweg. Daardoor is er een sterke opkomst van koffie-to-go concepten op locaties met veel traffic, zoals winkelcentra, stations en luchthavens. Hippe koffiebarretjes schieten als paddenstoelen uit de grond en ook foodtrucks zijn terug van weggeweest waar een unieke smaak- en servicebeleving centraal staat.

De branche is een duidelijk voorbeeld van branchevervaging, ook wel blurring genoemd, waarbij samensmelting van horeca- en retailconcepten plaatsvindt. Deze trend creëert een extra beleving. Foodservice-concepten zijn steeds vaker op zoek naar unieke producten die gastvrijheid en een onderscheidende beleving ondersteunen. De consument laat zich graag verleiden tot het betalen van een meerprijs voor een product met een unieke beleving in een unieke setting. Traditionele cafés kennen een structureel dalende vraag. Thematisering en specialisatie gaan een steeds grotere rol spelen. Locatie in combinatie met het juiste concept is vaak doorslaggevend in de mate van succes. De toenemende impact van internet speelt hierbij een grote rol. Reviewsites en social media geven klanten inzicht in prijs, kwaliteit, sfeer en beleving.

Bron: ABN AMRO Insights, Rabobank Cijfers & Trends

Vestigingen Coffee Fellows

Gegevens Tilburg

Provincie
Noord-Brabant
Gemeente
Tilburg
Inwoners
191.275
Inkomen
€31.600
WOZ-waarde
€187.000