Coffee Fellows Utrecht

Coffee Fellows Utrecht

Ondernemer worden bij Coffee Fellows in Utrecht

Coffee Fellows is op zoek naar een ondernemer in Utrecht.

Life begins after coffee. Coffee Fellows biedt een uitgebreid assortiment aan koffie en bagels, zoete hapjes en dranken.

Over Utrecht

In Utrecht wonen naar schatting 339.946 inwoners (bron: CBS), en is gelegen in de gemeente Utrecht, in Utrecht. Gemiddeld wordt er €34.300 per huishouden verdiend, dat ligt iets lager dan het landelijk gemiddelde van €36.500 bruto, exclusief vakantietoeslag. Utrecht heeft hiermee een totaal inkomen van nabij €5.300.067.182 over alle inwoners. De huizen in Utrecht hebben een gemiddelde WOZ waarde van €223.000, iets lager dan het landelijk gemiddelde van €270.000 in 2020. 3.1% van de mensen hebben in Utrecht een uitkering, oftewel 10.538 van alle inwoners.

Utrecht is een stad in de gelijknamige provincie. Utrecht is de vierde stad van Nederland qua aantal inwoners. De stad beschikt over een historisch centrum met een uitgebreid aanbod aan winkels. De stad is centraal gelegen in Nederland. Utrecht is een multiculturele stad; het percentage allochtone inwoners is een derde van de gehele bevolking. In deze stad wonen ook veel jongeren en relatief weinig ouderen. Dit zijn voornamelijk studenten. Utrecht beschikt over een groot station met spoorlijnen in alle richtingen van het land. Aan het station ligt ook het winkel- en kantorencomplex Hoog Catharijne. Daarnaast ligt er aan de zuidzijde van de stad de Woonboulevard Utrecht waar 63 winkels gevestigd zijn.

Er zijn naast Coffee Fellows ook nog andere franchiseformules waarvoor Utrecht interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Utrecht.

koffie & espressobar branche informatie

Franchiseformule Coffee Fellows valt binnen de branche koffie & espressobar. Tot de branche koffie & espressobar behoren cafés waar consumenten ter plekke of thuis kunnen genieten van koffie, taarten, sandwiches en chocolade. Enkele bekende spelers in deze branche zijn Chocolate Company, Doppio Espresso, Leonidas en Starbucks.

De afgelopen jaren is het aantal koffie & espressobars in Nederland flink toegenomen. De vraag naar koffie is niet alleen toegenomen, maar ook veranderd. De nieuwe koffiedrinker wil kwaliteit en afwisseling. Koffie is cultuur geworden. De consument drinkt wereldwijd steeds meer koffie, de vraag neemt jaar na jaar toe. De Nederlander drinkt gemiddeld 150 liter koffie en 90 liter thee. Koffie en thee staan, samen met water, in de top drie van de meest gedronken dranken van ons land.

De branche profiteert van de toenemende buitenhuisconsumptie. De consument kiest vaker voor meerdere eet- en drinkmomenten en dan veelal onderweg. Daardoor is er een sterke opkomst van koffie-to-go concepten op locaties met veel traffic, zoals winkelcentra, stations en luchthavens. Hippe koffiebarretjes schieten als paddenstoelen uit de grond en ook foodtrucks zijn terug van weggeweest waar een unieke smaak- en servicebeleving centraal staat.

De branche is een duidelijk voorbeeld van branchevervaging, ook wel blurring genoemd, waarbij samensmelting van horeca- en retailconcepten plaatsvindt. Deze trend creëert een extra beleving. Foodservice-concepten zijn steeds vaker op zoek naar unieke producten die gastvrijheid en een onderscheidende beleving ondersteunen. De consument laat zich graag verleiden tot het betalen van een meerprijs voor een product met een unieke beleving in een unieke setting. Traditionele cafés kennen een structureel dalende vraag. Thematisering en specialisatie gaan een steeds grotere rol spelen. Locatie in combinatie met het juiste concept is vaak doorslaggevend in de mate van succes. De toenemende impact van internet speelt hierbij een grote rol. Reviewsites en social media geven klanten inzicht in prijs, kwaliteit, sfeer en beleving.

Bron: ABN AMRO Insights, Rabobank Cijfers & Trends

Vestigingen Coffee Fellows

Gegevens Utrecht

Provincie
Utrecht
Gemeente
Utrecht
Inwoners
339.946
Inkomen
€34.300
WOZ-waarde
€223.000