BB Kitchen Vlijmen

BB Kitchen Vlijmen

Ondernemer worden bij BB Kitchen in Vlijmen

BB Kitchen is op zoek naar een ondernemer in Vlijmen.

Big Bread Kitchen is een franchiseformule voor cafetaria / lunchroom. De BB Kitchen stijl is warm en modern. De sfeervolle aankleding met warme tinten, een mix aan natuurlijke materialen, lampen en comfortabel meubilair nodigen uit tot zittenblijven. Gezond en groeiend ondernemen is onze persoonlijke ambitie en de doelstelling die wij nastreven voor onze franchisenemers.

Over Vlijmen

Vlijmen is gelegen in Noord Brabant, en is onderdeel van de gemeente Heusden. Er wonen ongeveer 13.959 mensen in Vlijmen. De WOZ waarde van de woningen in Vlijmen ligt gemiddeld op €324.000, iets hoger dan het gemiddelde in Nederland in 2020 van €270.000. Het inkomen van een gemiddeld huishouden ligt in Vlijmen op €32.000. Lager dan het landelijke gemiddelde van €36.500. In totaal hebben alle inwoners van Vlijmen een gezamenlijk inkomen van €203.040.000. Van alle inwoners hebben 3.7% een uitkering. In Vlijmen een totaal van 516 inwoners.

Vlijmen leefde lang van de schapenteelt en later ook van de landbouw (hop). Na de Tweede Wereldoorlog verdween het telen van hop, pluimveeteelt nam de plaats hiervan in. De mandenvlechterij was een zeer belangrijke bedrijfstak in Vlijmen. In 1930 werkte zelfs 75% van de beroepsbevolking in de mandenvlechterij. Vlijmen ligt aan de A59 en ligt tussen Den Bosch en Waalwijk in.

Er zijn naast BB Kitchen ook nog andere franchiseformules waarvoor Vlijmen interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Vlijmen.

fast food branche informatie

Franchiseformule BB Kitchen valt binnen de branche fast food. De branche fastfood valt onder horeca en kent een verscheidenheid aan ondernemingen: lunchrooms, cafetaria’s, pizzeria’s, snackbars en restaurants. Nederland telt ruim 10.000 fastfoodzaken. Fastfood of gemaksvoedsel is een verzamelnaam voor voedsel dat snel bereid en geserveerd wordt en relatief goedkoop is. Enkele bekende formules die actief zijn in de branche, zijn McDonald’s, KFC, Kwalitaria, New York Pizza en Domino’s Pizza.

De branche profiteert optimaal van de aantrekkende economie, onder meer door hogere consumentenbestedingen, een aantrekkende zakelijke vraag en meer toerisme. Er is echter een enorme concurrentie binnen de branche. In de eigen sector blijft het aanbod groeien maar ook aanbieders uit andere branches betreden de markt.

Het aantal bestaande fastfoodformules neemt elk jaar toe en nieuwe formules ontstaan, zoals de ‘fast casual’ horecaformules. Bij deze formules zijn foodservice en foodretail dichter tot elkaar gegroeid. Een bekend voorbeeld hiervan is La Place. Voor consumenten gaat het om gemak, snelheid, kwaliteit, gezonde producten, variëteit en dat voor een betaalbare prijs. Goed en gezond eten wordt steeds vaker het uitgangspunt. Nieuwe gezonde to-go concepten doen hun intrede en de traditionele aanbieders van een snelle hap moeten daarin mee. Een keurmerk als verantwoord frituren en de uitgebreide voedingsinformatie bij McDonald’s zijn hier voorbeelden van.

De snackbar is nog steeds het meest bezochte bedrijfstype in de sector. Twee derde van de Nederlandse bevolking, met name in de leeftijdsgroep 20 tot 40 jaar, bezoekt minstens drie keer per maand een cafetaria. Echter zullen kleinere cafetaria’s steeds meer marktaandeel gaan verliezen door toenemende online bestedingen, de toenemende concurrentie en branchevervaging. Ondernemingen die niet op een A-locatie zijn gelegen, resteert het prijswapen in combinatie met schaalgrootte en een sterke online profilering. Of ze zullen moeten investeren in een uniek en onderscheidend concept.

Bron: Rabobank Cijfers & Trends, ABN Amro Insights

Vestigingen BB Kitchen

Gegevens Vlijmen

Provincie
Noord Brabant
Gemeente
Heusden
Inwoners
13.959
Inkomen
€32.000
WOZ-waarde
€324.000