backWERK Vriezenveen

backWERK Vriezenveen

Ondernemer worden bij backWERK in Vriezenveen

backWERK is op zoek naar een ondernemer in Vriezenveen.

backWERK is een kwaliteits selfservice foodconcept en staat bekend om zijn heerlijk verse en natuurlijke producten tegen een eerlijke prijs. In onze winkels kun je terecht voor ontbijt, lunch en/of koffie met iets lekkers.

Over Vriezenveen

Vriezenveen is onderdeel van de gemeente Twenterand, binnen de provincie Overijssel, en heeft 13.880 inwoners (bron: CBS). Het gemiddelde inkomen per huishouden is €33.700. Het landelijk gemiddelde ligt op €35.000 bruto, exclusief vakantietoeslag. Dit maakt dat Vriezenveen een relatief lager inkomen heeft, met een geschat verzamelinkomen van alle inwoners van €212.616.364. De WOZ-waarde van de huizen ligt in Vriezenveen op gemiddeld €203.000. Lager dan het landelijk gemiddelde van €211.000. Daarnaast hebben 5.2% van de mensen in Vriezenveen een uitkering. Dit maakt dat in totaal 722 inwoners van Vriezenveen een uitkering krijgen.

Vriezenveen is een plaats in de provincie Overijssel. Vriezenveen ligt op een steenworp afstand van Almelo. De plaats is gelegen aan de N36. De meeste winkels bevinden zich aan het Westeinde, de Nieuwe Daarlerveenseweg, het Oosteinde, de Vinckenweg of de Buitenlandweg. De meeste bedrijven zijn gevestigd op het Bedrijvenpark Twente, wat nabij Vriezenveen ligt. Vooral de detailhandel en de groothandel hebben een grote rol gespeeld in het economische leven in Vriezenveen. Ook de handel in bouwmaterialen en beton zijn belangrijk geweest voor Vriezenveen.

Er zijn naast backWERK ook nog andere franchiseformules waarvoor Vriezenveen interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Vriezenveen.

brood & banket branche informatie

Franchiseformule backWERK valt binnen de branche brood & banket. In de branche brood & banket kan een onderscheid gemaakt worden in koude en warme bakkers. Bij koude bakkers gaat het met name om de verkoop van niet zelf vervaardigd brood en banket, eventueel in combinatie met de vervaardiging van (kleine) broodproducten via een opwarmoven en/of verkoop van chocolade en suikerwerk. Bij warme bakkers gaat het met name om de verkoop van zelfgemaakt brood en banket. Qua bedrijfsvoering, omzet en bruto winstmarges bestaat een groot verschil tussen beide typen zaken.

De Rabobank verwacht een kleine tot beperkte volumegroei voor 2016 – 2017. De verwachting is dat de volume stijgt met een kleine 2%. De grootste groei wordt echter verwacht bij kwaliteitsdiscounters en online, veelal ten koste van de traditionele bakkerijen.

Het huidige marktaandeel van online food is nog klein. Het ligt er dik bovenop dat dit de komende jaren explosief zal groeien. De verwachting is dat in 2030 een kwart van de boodschappen online gedaan wordt. De winkels in deze branche zullen dus moeten uitblinken in onderscheidende producten, een authentiek verhaal en behulpzaam personeel op de werkvloer. De consument zal dus verleid moeten worden met een belevingsomgeving waarin alle zintuigen worden geactiveerd. Al zal dat niet makkelijk worden: de grootste bedreiging voor deze branche is de supermarktbranche. Consumenten doen vaker in één winkel boodschappen. Echter kan dit ook weer een kans zijn, door samenwerkingen aan te gaan met supermarkten.

Bron: Rabobank Cijfers & Trends en detailhandel.info

Vestigingen backWERK

Gegevens Vriezenveen

Provincie
Overijssel
Gemeente
Twenterand
Inwoners
13.880
Inkomen
€33.700
WOZ-waarde
€203.000