Coffee Fellows Zoetermeer

Coffee Fellows Zoetermeer

Ondernemer worden bij Coffee Fellows in Zoetermeer

Coffee Fellows is op zoek naar een ondernemer in Zoetermeer.

Life begins after coffee. Coffee Fellows biedt een uitgebreid assortiment aan koffie en bagels, zoete hapjes en dranken.

Over Zoetermeer

In Zoetermeer wonen naar schatting 124.399 inwoners (bron: CBS), en is gelegen in de gemeente Zoetermeer, in Zuid-Holland. Gemiddeld wordt er €36.000 per huishouden verdiend, dat ligt iets lager dan het landelijk gemiddelde van €36.500 bruto, exclusief vakantietoeslag. Zoetermeer heeft hiermee een totaal inkomen van nabij €2.035.620.000 over alle inwoners. De huizen in Zoetermeer hebben een gemiddelde WOZ waarde van €188.000, iets lager dan het landelijk gemiddelde van €270.000 in 2020. 3.9% van de mensen hebben in Zoetermeer een uitkering, oftewel 4.852 van alle inwoners.

Zoetermeer ligt in het Groene Hart aan de A12. Het centrum van Zoetermeer kenmerkt zich met kleine speciaalzaken tot grote warenhuizen. Zoetermeer is een van de meest vooruitstrevende IT steden van Nederland. De stad was een van de eerste met glasvezelnetwerk en werd in 2007 de eerste gemeente met stadhuis in een virtuele wereld. Naast veel ICT-bedrijven hebben ook veel verzekeringen, vakbonden en belangenorganisaties hun hoofdkantoor in Zoetermeer gevestigd.

Er zijn naast Coffee Fellows ook nog andere franchiseformules waarvoor Zoetermeer interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Zoetermeer.

koffie & espressobar branche informatie

Franchiseformule Coffee Fellows valt binnen de branche koffie & espressobar. Tot de branche koffie & espressobar behoren cafés waar consumenten ter plekke of thuis kunnen genieten van koffie, taarten, sandwiches en chocolade. Enkele bekende spelers in deze branche zijn Chocolate Company, Doppio Espresso, Leonidas en Starbucks.

De afgelopen jaren is het aantal koffie & espressobars in Nederland flink toegenomen. De vraag naar koffie is niet alleen toegenomen, maar ook veranderd. De nieuwe koffiedrinker wil kwaliteit en afwisseling. Koffie is cultuur geworden. De consument drinkt wereldwijd steeds meer koffie, de vraag neemt jaar na jaar toe. De Nederlander drinkt gemiddeld 150 liter koffie en 90 liter thee. Koffie en thee staan, samen met water, in de top drie van de meest gedronken dranken van ons land.

De branche profiteert van de toenemende buitenhuisconsumptie. De consument kiest vaker voor meerdere eet- en drinkmomenten en dan veelal onderweg. Daardoor is er een sterke opkomst van koffie-to-go concepten op locaties met veel traffic, zoals winkelcentra, stations en luchthavens. Hippe koffiebarretjes schieten als paddenstoelen uit de grond en ook foodtrucks zijn terug van weggeweest waar een unieke smaak- en servicebeleving centraal staat.

De branche is een duidelijk voorbeeld van branchevervaging, ook wel blurring genoemd, waarbij samensmelting van horeca- en retailconcepten plaatsvindt. Deze trend creëert een extra beleving. Foodservice-concepten zijn steeds vaker op zoek naar unieke producten die gastvrijheid en een onderscheidende beleving ondersteunen. De consument laat zich graag verleiden tot het betalen van een meerprijs voor een product met een unieke beleving in een unieke setting. Traditionele cafés kennen een structureel dalende vraag. Thematisering en specialisatie gaan een steeds grotere rol spelen. Locatie in combinatie met het juiste concept is vaak doorslaggevend in de mate van succes. De toenemende impact van internet speelt hierbij een grote rol. Reviewsites en social media geven klanten inzicht in prijs, kwaliteit, sfeer en beleving.

Bron: ABN AMRO Insights, Rabobank Cijfers & Trends

Vestigingen Coffee Fellows

Gegevens Zoetermeer

Provincie
Zuid-Holland
Gemeente
Zoetermeer
Inwoners
124.399
Inkomen
€36.000
WOZ-waarde
€188.000