ActionCOACH in regio Almelo-Vriezenveen

Ondernemer worden bij ActionCOACH in regio Almelo-Vriezenveen

ActionCOACH is op zoek naar een ondernemer in de regio Almelo-Vriezenveen.

Over regio Almelo-Vriezenveen

In de regio Almelo-Vriezenveen wonen er zo’n 184.305 mensen. Hiervan zijn er 24.570 van buitenlandse komaf, oftewel 24570 184305%. Dit kunnen zowel Europeanen als niet-Europeanen zijn. Het aantal huishoudens en de gezinsgrootte zijn tevens van belang voor een mogelijke vestigingsplaats van een onderneming. In het geval van Almelo-Vriezenveen zijn de inwoners verdeeld over 73.605 huishoudens. Hiervan hebben 30.320 kinderen, en 43.275 niet. Dit kunnen eenpersoons- of meerpersoonshuishoudens zijn. De gemiddelde gezinsgrootte in Almelo-Vriezenveen is 2,7.

Deze regio ligt nabij de Duitse grens. De belangrijkste plaatsen binnen deze regio zijn Almelo en Vriezenveen. Dwars door de regio loopt de N36 en de N35 die aansluiten op de A1 en de A35. Almelo is de grootste plaats binnen deze regio. Almelo kent veel bedrijvigheid. Naast de vele bedrijventerreinen die de stad kent, maakt ook de haven een stabiele groei door. Almelo kent bedrijven in de logistiek, transport, distributie en industrie.

Er zijn naast ActionCOACH ook nog andere franchiseformules waarvoor Almelo-Vriezenveen interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Almelo-Vriezenveen.

coaching & training branche informatie

Franchiseformule ActionCOACH valt binnen de branche coaching & training. Tot de branche coaching & training behoren trainings- en opleidingsbureaus die zich bezig houden met het coachen, trainen en opleiden van personen en organisaties. Meestal betreft het business-to-business, waarbij zowel individuen als teams worden getraind bijvoorbeeld op het gebied van sales, leiderschap, klantgerichtheid of persoonlijke ontwikkeling. Bekende formules in deze branche zijn onder andere ABACUS bijlesinstituut, LMI Nederland en DOOR Training & Coach.

De markt voor trainings- en opleidingsbureaus is volop in beweging: de omzet in de markt groeit, het aantal aanbieders neemt tegelijkertijd af. In 2014 telde de markt van private trainings- en opleidingsbureaus een omzet van circa € 3,4 miljard. Daarnaast zijn er diverse ontwikkelingen gaande in het aanbod en de vormen van trainen en opleiden.

In het bedrijfsleven heerst er een groeiend besef dat het tot ongewenste resultaten leidt wanneer er wordt bezuinigd op opleidingen, bijscholing en training. Meer dan drie kwart van de bedrijven in Nederland verzorgen voor hun werknemers een vorm van bedrijfsopleidingen, waarbij het verzorgen van cursussen de meest gebruikte methode is om kennis te vergaderen en vaardigheden te ontwikkelen. Jaarlijks geven bedrijven gemiddeld 1,7 miljard uit aan cursussen. Andere methodes die voor scholing van het personeel worden gebruikt zijn workshops, georganiseerde groepsdiscussies en conferenties. 28% van de bedrijven geven hun voorkeur aan zelfstudie.

Tegenwoordig is het niet alleen het individu, ook het team, de afdeling of de organisatie moeten aan de gang. Om de vergaarde kennis of vaardigheden toe te passen moet de omgeving meedoen. Om succesvol te blijven opereren met al deze hectiek is het voor trainingsbureaus noodzakelijk om de klant centraal te stellen, om te kijken naar wat zinnig en nuttig is en om maatwerk te leveren. Sectorkennis en ervaring met sector specifieke vraagstukken is hierbij essentieel. De behoefte aan sectorkennis in combinatie met een multidisciplinaire benadering vergt om flexibiliteit van de trainingsbureaus.

Bron: CBS, NRTO

Vestigingen ActionCOACH

Gegevens Almelo-Vriezenveen

Postcode
7600 - 7699
Inwoners
184.305
Huishoudens
73.605