Business Coaching individueel en in groepen, Membership-programma’s, peer-to-peer coaching, trainingen en workshops voor MKB-ondernemers
In de regio Amersfoort-Harderwijk wonen er zo’n 333.375 mensen. Hiervan zijn er 54.580 van buitenlandse komaf, oftewel 54580 333375%. Dit kunnen zowel Europeanen als niet-Europeanen zijn. Het aantal huishoudens en de gezinsgrootte zijn tevens van belang voor een mogelijke vestigingsplaats van een onderneming. In het geval van Amersfoort-Harderwijk zijn de inwoners verdeeld over 137.900 huishoudens. Hiervan hebben 54.030 kinderen, en 83.855 niet. Dit kunnen eenpersoons- of meerpersoonshuishoudens zijn. De gemiddelde gezinsgrootte in Amersfoort-Harderwijk is 2,5.
De regio bestaat uit diverse steden waaronder Amersfoort, Harderwijk en Nijkerk en is deels gelegen in de provincie Utrecht en deels in de provincie Gelderland. De grootste stad binnen de regio is Amersfoort. Amersfoort is een groeistad en vervult een regiofunctie met een sterk gegroeid bedrijfsleven. De binnenstad bezit een middeleeuws karakter met grachten en biedt een groot aanbod aan winkel- en horecavoorzieningen. De belangrijkste verkeersader binnen de regio is de A28.
Er zijn naast ActionCOACH ook nog andere franchiseformules waarvoor Amersfoort-Harderwijk interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Amersfoort-Harderwijk.
Franchiseformule ActionCOACH valt binnen de branche coaching & training. Tot de branche coaching & training behoren trainings- en opleidingsbureaus die zich bezighouden met het coachen, trainen en opleiden van personen en organisaties. Meestal betreft het business-to-business, waarbij zowel individuen als teams worden getraind op bijvoorbeeld het gebied van sales, leiderschap, klantgerichtheid of persoonlijke ontwikkeling. Bekende formules in deze branche zijn onder andere ABACUS bijlesinstituut, LMI Nederland en DOOR Training & Coach.
De markt voor trainings- en opleidingsbureaus is volop in beweging: de omzet in de markt groeit, het aantal aanbieders neemt tegelijkertijd af. Daarnaast zijn er diverse ontwikkelingen gaande in het aanbod en de vormen van trainen en opleiden.
In het bedrijfsleven heerst er een groeiend besef dat het tot ongewenste resultaten leidt wanneer er wordt bezuinigd op opleidingen, bijscholing en training. Meer dan drie kwart van de bedrijven in Nederland verzorgen voor hun werknemers een vorm van bedrijfsopleidingen, waarbij het verzorgen van cursussen de meest gebruikte methode is om kennis te vergaren en vaardigheden te ontwikkelen. Jaarlijks geven bedrijven gemiddeld 1,7 miljard euro uit aan cursussen. Andere methodes die voor scholing van het personeel worden gebruikt zijn workshops, georganiseerde groepsdiscussies en conferenties. Een derde van de bedrijven geven hun voorkeur aan zelfstudie.
Tegenwoordig is het niet alleen het individu, ook het team, de afdeling of de organisatie moeten aan de gang. Om de vergaarde kennis of vaardigheden toe te passen moet de omgeving meedoen. Om succesvol te blijven opereren met al deze hectiek is het voor trainingsbureaus noodzakelijk om de klant centraal te stellen, om te kijken naar wat zinnig en nuttig is en om maatwerk te leveren. Sectorkennis en ervaring met sector specifieke vraagstukken is hierbij essentieel. De behoefte aan sectorkennis in combinatie met een multidisciplinaire benadering vergt om flexibiliteit van de trainingsbureaus.
Bron: CBS, NRTO