Monkey Town Amsterdam

Monkey Town in regio Amsterdam

Ondernemer worden bij Monkey Town in regio Amsterdam

Monkey_Town_franchise_speelparadijs_kinderen
Monkey Town is op zoek naar een ondernemer in de regio Amsterdam.

Indoorspeelparadijs voor kinderen van 1 tot 12 jaar. Er zijn gigantische klim- en klautertoestellen, vol uitdagende tunnels en geheime gangetjes en natuurlijk de bekende ballenbakken, superlego, trampolines en luchtkussens.

Over regio Amsterdam

Binnen de regio Amsterdam zijn er 697.855 mensen woonachtig, waarvan 332.145 inwoners een allochtone achtergrond hebben, ongeveer 332145 697855% van de inwoners. Dit kunnen zowel westerse als niet-westerse allochtonen zijn. Naast het aantal inwoners vertelt het aantal huishoudens en de gezinsgrootte u wat over de demografie van het gebied. De inwoners van Amsterdam zijn verdeeld over 385.880 huishoudens, waarvan 91.410 huishoudens met kinderen en 294.460 huishoudens zonder kinderen. In deze regio komt de gemiddelde gezinsgrootte neer op 1,8.

Deze regio beslaat het overgrote deel van Amsterdam; De volledige binnenstad, Amsterdam-Noord en het havengebied. De regio wordt verdeeld door het IJ. Amsterdam is de grootste stad van Nederland, met één van de hoogste concentraties van retailers in het centrum. De regio heeft ook de grootste concentratie van toeristen binnen Nederland, met ruim meer dan 5 miljoen toeristen per jaar.

Er zijn naast Monkey Town ook nog andere franchiseformules waarvoor Amsterdam interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Amsterdam.

speeltuin indoor branche informatie

Franchiseformule Monkey Town valt binnen de branche speeltuin indoor. Indoor speeltuin valt onder de branche dagrecreatie. De meeste informatie is dan ook breed en niet specifiek voor indoor speeltuin. Enkele voorbeelden van franchiseformules in deze branche zijn Monkey Town, Kinderspeelparadijs Ballorig en Laser Space. De gemiddelde investering in deze branche ligt rond de € 100.000.

Het aantal bezoekers aan pret- en themaparken steeg in de periode van 1997 tot 2014 elk jaar met zo’n 5%. In de laatste paar jaren is de groei wat afgezwakt. Toch blijven de prognoses in deze sector positief. Locatie wordt wel een steeds belangrijker aspect. Als een onderneming niet op een A-locatie of in een sterke regio zit, zal er geïnvesteerd moeten worden in een uniek en onderscheidend concept.

Er zijn ruim 300 pret- en themaparken met speeltoestellen. NRIT, een advies- en onderzoeksbureau met specialisme leisure, gaat uit van 29 attractieparken, 21 speelparken en 65 dierenparken. Dit is inclusief 15 erkende dierentuinen.

Door het toenemende aanbod aan activiteiten in deze branche, is dagrecreatie een verdringingsmarkt geworden. Er wordt ook steeds vaker kortingen gegeven om zo bezoekers te trekken. Hierdoor wordt het belang van besteding bij bijvoorbeeld horeca steeds groter. Door de beperkte vrije tijd van Nederlanders, gemiddeld heeft de Nederlander 47 uur per week te besteden, is het hebben van unieke speeltoestellen en een goede horeca belangrijke trekkers.

Bij indoor speeltuinen is het weer ook een belangrijke factor, maar in mindere mate bepalend als bij dierentuinen en attractieparken. Alleen bij erg goed weer zal men eerder geneigd zijn een buitenactiviteit te doen.

Een belangrijke trend is meer aandacht schenken aan (marketinggestuurde) omzetoptimalisatie. Daarbij liggen kansen voor o.a. dynamische toegangsprijzen, waar gekeken wordt naar het seizoen en combinatiedeals, waarbij de entreeprijs inclusief consumptie(s) of souvenir(s) aangeboden wordt. Een andere trend is personalisering. Dat houdt in dat je weet wat de klant wil en dit is in Nederland nog een ondergeschoven kind. In onder meer Amerika wordt dit al succesvol toegepast. Hier is dus nog genoeg kansen voor te vinden op de lange termijn.

Bron: ABN AMRO, NRIT, CBS, Rabobank

Vestigingen Monkey Town

Gegevens Amsterdam

Postcode
1000 - 1099
Inwoners
697.855
Huishoudens
385.880