LMI Nederland Haarlem

LMI Nederland in regio Haarlem

Ondernemer worden bij LMI Nederland in regio Haarlem

LMI Nederland is op zoek naar een ondernemer in de regio Haarlem.

Het breed en doelgericht ontwikkelen van personen en organisaties op het inspirerende vlak van Leiderschap.

Over regio Haarlem

Haarlem is een regio met ongeveer 189.650 inwoners. 44.425 van deze inwoners heeft een allochtone achtergrond (westers en niet-westers). Dit wordt verdeeld over 91.080 huishoudens met kinderen, en 63.150 huishoudens zonder. Wat een totaal maakt van 91.080 huishoudens. De gemiddelde gezinsgrootte in Haarlem is 2,1. De verdeling van de huishoudens en de gezinsgrootte kan de aantrekkelijk van het gebied voor uw onderneming beïnvloeden.

Grootste plaats binnen deze regio is Haarlem, echter zijn Zandvoort en Bloemendaal (aan Zee) ook zeer bekende plaatsen. Beide badplaatsen genieten ook veel toerisme. Overwegend meer dan Haarlem. Bloemendaal is tevens bekend om zijn uitgaansgelegenheden en grote strandfeesten. Zandvoort kent men van het circuit aldaar. Belangrijkste verkeersaders in de regio zijn de provinciale wegen N200 en N201. De regio bestaat voor een groot deel uit duingebied. De regio grenst aan de westkant volledig aan de Noordzee.

Er zijn naast LMI Nederland ook nog andere franchiseformules waarvoor Haarlem interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Haarlem.

advies branche informatie

Franchiseformule LMI Nederland valt binnen de branche advies. Tot deze branche behoren de organisatieadviesbureaus. Bekende formules die tot deze branche behoren zijn o.a.: Finovion, LMI Nederland, ActionCOACH en Thexton Armstrong. Nederland telt meer dan 100.000 adviesbureaus. Het merendeel van deze bureaus bestaat uit eenmanszaken. Voor deze branche wordt de komende jaren een volumegroei van meer dan 3 procent verwacht. Deze groei heeft de advies branche mede te danken aan de aantrekkende economie. De aantrekkende economie heeft een toename van bedrijfsinvesteringen tot gevolg. Dit biedt kansen voor de advies branche.

Echter is de concurrentie binnen deze branche ook fors toegenomen. Er zijn veel kleine spelers actief in de branche en ook het aantal ZZP-ers is flink gegroeid. Daarnaast neemt door branchevervaging de concurrentie ook flink toe. Deze toename van concurrentie leidt ook tot prijsdruk. Goed onderscheidend vermogen is nodig om de omzet te doen stijgen.

Daarnaast zal de advies branche in moeten spelen op bepaalde trends. Het online kanaal wordt steeds belangrijker binnen deze branche. Consumenten raadplegen het internet voor bepaald advies. Consultants zullen zich moeten onderscheiden met specifieke en specialistische kennis. Het belang van een heldere en gerichte doelgroep strategie wordt alsmaar groter. Daarnaast zullen meer en meer bedrijven actief in deze branche zich gaan richten op de corebusiness en zullen overige processen uitbesteden aan externe partijen.

Verder zijn er nog een aantal trends te herkennen binnen deze branche. De argwaan tegen managementmodellen neemt verder toe. De adviseurs van de toekomst moeten gebruikmaken van een nieuwe nuchterheid. Houd dingen eenvoudig en zorg ervoor dat het echt werkt. Bedrijven hebben steeds meer de behoefte aan een sparringspartner, aan iemand die scherpe vragen durft te stellen. Het traditionele adviesmodel is van de baan.

Bron: CBS

Vestigingen LMI Nederland

Gegevens Haarlem

Postcode
2000 - 2099
Inwoners
189.650
Huishoudens
91.080