ActionCOACH Leeuwarden

ActionCOACH in regio Leeuwarden

Ondernemer worden bij ActionCOACH in regio Leeuwarden

ActionCOACH is op zoek naar een ondernemer in de regio Leeuwarden.

Business Coaching individueel en in groepen, Membership-programma’s, peer-to-peer coaching, trainingen en workshops voor MKB-ondernemers

Over regio Leeuwarden

In de regio Leeuwarden wonen er zo’n 89.440 mensen. Hiervan zijn er 16.155 van buitenlandse komaf, oftewel 16155 89440%. Dit kunnen zowel Europeanen als niet-Europeanen zijn. Het aantal huishoudens en de gezinsgrootte zijn tevens van belang voor een mogelijke vestigingsplaats van een onderneming. In het geval van Leeuwarden zijn de inwoners verdeeld over 46.855 huishoudens. Hiervan hebben 11.640 kinderen, en 35.235 niet. Dit kunnen eenpersoons- of meerpersoonshuishoudens zijn. De gemiddelde gezinsgrootte in Leeuwarden is 2,0.

De stad Leeuwarden is de grootste plaats van deze regio en tevens de grootste stad van Friesland. Net buiten Leeuwarden is er een vliegveld. De stad heeft een aantal industriegebieden, die te vinden zijn aan de oost- en westkant van de stad. Belangrijke sectoren van de stad zijn financiële en zakelijke dienstverlening. In het centrum zijn de populaire winkelstraten te vinden. Belangrijke verkeersaders zijn de A31, de N31, N355 en N357.

Er zijn naast ActionCOACH ook nog andere franchiseformules waarvoor Leeuwarden interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Leeuwarden.

coaching & training branche informatie

Franchiseformule ActionCOACH valt binnen de branche coaching & training. Tot de branche coaching & training behoren trainings- en opleidingsbureaus die zich bezighouden met het coachen, trainen en opleiden van personen en organisaties. Meestal betreft het business-to-business, waarbij zowel individuen als teams worden getraind op bijvoorbeeld het gebied van sales, leiderschap, klantgerichtheid of persoonlijke ontwikkeling. Bekende formules in deze branche zijn onder andere ABACUS bijlesinstituut, LMI Nederland en DOOR Training & Coach.

De markt voor trainings- en opleidingsbureaus is volop in beweging: de omzet in de markt groeit, het aantal aanbieders neemt tegelijkertijd af. Daarnaast zijn er diverse ontwikkelingen gaande in het aanbod en de vormen van trainen en opleiden.

In het bedrijfsleven heerst er een groeiend besef dat het tot ongewenste resultaten leidt wanneer er wordt bezuinigd op opleidingen, bijscholing en training. Meer dan drie kwart van de bedrijven in Nederland verzorgen voor hun werknemers een vorm van bedrijfsopleidingen, waarbij het verzorgen van cursussen de meest gebruikte methode is om kennis te vergaren en vaardigheden te ontwikkelen. Jaarlijks geven bedrijven gemiddeld 1,7 miljard euro uit aan cursussen. Andere methodes die voor scholing van het personeel worden gebruikt zijn workshops, georganiseerde groepsdiscussies en conferenties. Een derde van de bedrijven geven hun voorkeur aan zelfstudie.

Tegenwoordig is het niet alleen het individu, ook het team, de afdeling of de organisatie moeten aan de gang. Om de vergaarde kennis of vaardigheden toe te passen moet de omgeving meedoen. Om succesvol te blijven opereren met al deze hectiek is het voor trainingsbureaus noodzakelijk om de klant centraal te stellen, om te kijken naar wat zinnig en nuttig is en om maatwerk te leveren. Sectorkennis en ervaring met sector specifieke vraagstukken is hierbij essentieel. De behoefte aan sectorkennis in combinatie met een multidisciplinaire benadering vergt om flexibiliteit van de trainingsbureaus.

Bron: CBS, NRTO

Vestigingen ActionCOACH

Gegevens Leeuwarden

Postcode
8900 - 8999
Inwoners
89.440
Huishoudens
46.855