Kubus Leiden

Kubus in regio Leiden

Ondernemer worden bij Kubus in regio Leiden

Kubus is op zoek naar een ondernemer in de regio Leiden.

Wij zijn Kubus, de grootste keten van onafhankelijke administratiekantoren, belastingadviseurs, bedrijfsadviseurs en accountants van Nederland. Samen werken we dagelijks aan een financieel gezonde toekomst voor iedereen!

Over regio Leiden

Leiden is een regio met ongeveer 211.605 inwoners. 46.810 van deze inwoners heeft een allochtone achtergrond (westers en niet-westers). Dit wordt verdeeld over 101.370 huishoudens met kinderen, en 71.100 huishoudens zonder. Wat een totaal maakt van 101.370 huishoudens. De gemiddelde gezinsgrootte in Leiden is 2,2. De verdeling van de huishoudens en de gezinsgrootte kan de aantrekkelijk van het gebied voor uw onderneming beïnvloeden.

Binnen deze regio is Leiden de grootste plaats. De gemeente Leiden met de kleinere plaatsen die de stad omringen vormen het grootste gedeelte van deze regio. Leiden is te kenmerken als een studentenstad. Veel jongvolwassenen met een hoge concentratie van horecagelegenheden in de binnenstad. Kleinere plaatsen rond Leiden dienen ook veelal als forensenplaatsen en zijn voor een groot deel afhankelijk van Leiden. Ten noorden en zuiden van Leiden liggen de A4 en de A44. Deze vormen de belangrijkste verkeersaders voor de stad.

Er zijn naast Kubus ook nog andere franchiseformules waarvoor Leiden interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Leiden.

accountancy & administratie branche informatie

Franchiseformule Kubus valt binnen de branche accountancy & administratie. Tot deze branche behoren de accountancy kantoren, de administratiekantoren, de boekhoudkantoren en de belastingkantoren in Nederland. Het aantal kantoren binnen deze branche neemt jaarlijks toe. De grootste stijging is te zien bij het aantal boekhoudkantoren en belastingconsulenten.

Door de toename van digitalisering en de onderlinge prijsconcurrentie in deze branche loopt de omzet terug. Om deze krimp tegen te gaan zullen accountants hun werkzaamheden uit moeten breiden. Hierbij kan gedacht worden aan: advies over pensioenen, HR & ziekteverzuim en financiële planning. Hierbij zal deze branche vanuit de traditionele consultancybranche hevige concurrentie gaan ondervinden.

Daarnaast zal het belang van samenwerking in de branche administratie & accountancy alleen maar toenemen. Zowel op nationaal als internationaal niveau worden informele samenwerkingsverbanden gesloten. Op deze manier kunnen beide partijen van elkaars specialisaties profiteren, verkrijgen ze een groter marktaandeel en kunnen ze gezamenlijk investeren. Daarnaast neemt de behoefte aan samenwerking buiten de branche ook steeds meer toe. De huidige tijd vraagt om samenwerkingsverbanden met bijvoorbeeld juridische adviesbureaus, softwareontwikkelaars en uitzenders.

In de komende jaren zullen de kantoren die actief zijn binnen deze branche de keuze gaan maken voor een full service aanbod of ze zullen zich gaan specialiseren en samenwerkingsverbanden aan gaan. Deze veranderingen vragen ook om ander personeel. Daarnaast zal door toenemende wet- en regelgeving consolidatie plaatsvinden. Verder zal ook de behoefte aan flexibilisering de komende jaren toenemen. Binnen de administratie & accountancy branche zullen investeringen gedaan moeten worden. Dit komt mede door de digitalisering, de toenemende wet- en regelgeving en het investeren in goed personeel. Verder zien we binnen deze branche steeds meer hoogopgeleide en gespecialiseerde ZZP-ers.

Bron: Rabobank Cijfers & Trends