ActionCOACH in regio Roosendaal

Ondernemer worden bij ActionCOACH in regio Roosendaal

ActionCOACH is op zoek naar een ondernemer in de regio Roosendaal.

Over regio Roosendaal

In de regio Roosendaal wonen er zo’n 168.115 mensen. Hiervan zijn er 25.665 van buitenlandse komaf, oftewel 25665 168115%. Dit kunnen zowel Europeanen als niet-Europeanen zijn. Het aantal huishoudens en de gezinsgrootte zijn tevens van belang voor een mogelijke vestigingsplaats van een onderneming. In het geval van Roosendaal zijn de inwoners verdeeld over 71.540 huishoudens. Hiervan hebben 26.440 kinderen, en 45.100 niet. Dit kunnen eenpersoons- of meerpersoonshuishoudens zijn. De gemiddelde gezinsgrootte in Roosendaal is 2,4.

Binnen de regio zijn er diverse winkelvoorzieningen te vinden, waaronder het factory outlet center Rosada in Roosendaal. Roosendaal kan met diverse winkelcentra gekenmerkt worden als de grootste winkelstad binnen de regio en vervult een belangrijke internationale logistieke functie door zijn ligging aan de spoorlijn richting Brussel. Verder zijn in de regio diverse dichtbevolkte dorpskernen te vinden. Belangrijke verkeersaders binnen de regio zijn de A17, de A58 en de A59.

Er zijn naast ActionCOACH ook nog andere franchiseformules waarvoor Roosendaal interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Roosendaal.

coaching & training branche informatie

Franchiseformule ActionCOACH valt binnen de branche coaching & training. Tot de branche coaching & training behoren trainings- en opleidingsbureaus die zich bezig houden met het coachen, trainen en opleiden van personen en organisaties. Meestal betreft het business-to-business, waarbij zowel individuen als teams worden getraind bijvoorbeeld op het gebied van sales, leiderschap, klantgerichtheid of persoonlijke ontwikkeling. Bekende formules in deze branche zijn onder andere ABACUS bijlesinstituut, LMI Nederland en DOOR Training & Coach.

De markt voor trainings- en opleidingsbureaus is volop in beweging: de omzet in de markt groeit, het aantal aanbieders neemt tegelijkertijd af. In 2014 telde de markt van private trainings- en opleidingsbureaus een omzet van circa € 3,4 miljard. Daarnaast zijn er diverse ontwikkelingen gaande in het aanbod en de vormen van trainen en opleiden.

In het bedrijfsleven heerst er een groeiend besef dat het tot ongewenste resultaten leidt wanneer er wordt bezuinigd op opleidingen, bijscholing en training. Meer dan drie kwart van de bedrijven in Nederland verzorgen voor hun werknemers een vorm van bedrijfsopleidingen, waarbij het verzorgen van cursussen de meest gebruikte methode is om kennis te vergaderen en vaardigheden te ontwikkelen. Jaarlijks geven bedrijven gemiddeld 1,7 miljard uit aan cursussen. Andere methodes die voor scholing van het personeel worden gebruikt zijn workshops, georganiseerde groepsdiscussies en conferenties. 28% van de bedrijven geven hun voorkeur aan zelfstudie.

Tegenwoordig is het niet alleen het individu, ook het team, de afdeling of de organisatie moeten aan de gang. Om de vergaarde kennis of vaardigheden toe te passen moet de omgeving meedoen. Om succesvol te blijven opereren met al deze hectiek is het voor trainingsbureaus noodzakelijk om de klant centraal te stellen, om te kijken naar wat zinnig en nuttig is en om maatwerk te leveren. Sectorkennis en ervaring met sector specifieke vraagstukken is hierbij essentieel. De behoefte aan sectorkennis in combinatie met een multidisciplinaire benadering vergt om flexibiliteit van de trainingsbureaus.

Bron: CBS, NRTO

Vestigingen ActionCOACH

Gegevens Roosendaal

Postcode
4700 - 4799
Inwoners
168.115
Huishoudens
71.540