ActionCOACH in regio Stadskanaal

Ondernemer worden bij ActionCOACH in regio Stadskanaal

ActionCOACH is op zoek naar een ondernemer in de regio Stadskanaal.

Over regio Stadskanaal

In de regio Stadskanaal wonen er zo’n 68.980 mensen. Hiervan zijn er 5.185 van buitenlandse komaf, oftewel 5185 68980%. Dit kunnen zowel Europeanen als niet-Europeanen zijn. Het aantal huishoudens en de gezinsgrootte zijn tevens van belang voor een mogelijke vestigingsplaats van een onderneming. In het geval van Stadskanaal zijn de inwoners verdeeld over 29.975 huishoudens. Hiervan hebben 10.350 kinderen, en 19.610 niet. Dit kunnen eenpersoons- of meerpersoonshuishoudens zijn. De gemiddelde gezinsgrootte in Stadskanaal is 2,4.

De regio staat bekend om de veengrond. De regio ligt tegen de Duitse grens aan. Grote en bekende namen in de regio zijn o.a. de plaatsen Stadskanaal, Musselkanaal en Ter Apel. Stadskanaal behoort tot de grootste plaatsen in de provincie Groningen. Stadskanaal is ontstaan als veenkolonie en is uitgegroeid tot een regionaal centrum. Stadskanaal ligt aan de gelijknamige kanaal waar voorheen veel scheepvaart over kwam. Nu wordt het kanaal veelal gebruikt voor pleziervaart. Belangrijke verkeersaders zijn de N33, N34, N378 en de N379.

Er zijn naast ActionCOACH ook nog andere franchiseformules waarvoor Stadskanaal interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Stadskanaal.

coaching & training branche informatie

Franchiseformule ActionCOACH valt binnen de branche coaching & training. Tot de branche coaching & training behoren trainings- en opleidingsbureaus die zich bezig houden met het coachen, trainen en opleiden van personen en organisaties. Meestal betreft het business-to-business, waarbij zowel individuen als teams worden getraind bijvoorbeeld op het gebied van sales, leiderschap, klantgerichtheid of persoonlijke ontwikkeling. Bekende formules in deze branche zijn onder andere ABACUS bijlesinstituut, LMI Nederland en DOOR Training & Coach.

De markt voor trainings- en opleidingsbureaus is volop in beweging: de omzet in de markt groeit, het aantal aanbieders neemt tegelijkertijd af. In 2014 telde de markt van private trainings- en opleidingsbureaus een omzet van circa € 3,4 miljard. Daarnaast zijn er diverse ontwikkelingen gaande in het aanbod en de vormen van trainen en opleiden.

In het bedrijfsleven heerst er een groeiend besef dat het tot ongewenste resultaten leidt wanneer er wordt bezuinigd op opleidingen, bijscholing en training. Meer dan drie kwart van de bedrijven in Nederland verzorgen voor hun werknemers een vorm van bedrijfsopleidingen, waarbij het verzorgen van cursussen de meest gebruikte methode is om kennis te vergaderen en vaardigheden te ontwikkelen. Jaarlijks geven bedrijven gemiddeld 1,7 miljard uit aan cursussen. Andere methodes die voor scholing van het personeel worden gebruikt zijn workshops, georganiseerde groepsdiscussies en conferenties. 28% van de bedrijven geven hun voorkeur aan zelfstudie.

Tegenwoordig is het niet alleen het individu, ook het team, de afdeling of de organisatie moeten aan de gang. Om de vergaarde kennis of vaardigheden toe te passen moet de omgeving meedoen. Om succesvol te blijven opereren met al deze hectiek is het voor trainingsbureaus noodzakelijk om de klant centraal te stellen, om te kijken naar wat zinnig en nuttig is en om maatwerk te leveren. Sectorkennis en ervaring met sector specifieke vraagstukken is hierbij essentieel. De behoefte aan sectorkennis in combinatie met een multidisciplinaire benadering vergt om flexibiliteit van de trainingsbureaus.

Bron: CBS, NRTO

Vestigingen ActionCOACH

Gegevens Stadskanaal

Postcode
9500 - 9599
Inwoners
68.980
Huishoudens
29.975