ActionCOACH Groningen

ActionCOACH in regio Groningen

Ondernemer worden bij ActionCOACH in regio Groningen

ActionCOACH is op zoek naar een ondernemer in de regio Groningen.

Business Coaching individueel en in groepen, Membership-programma’s, peer-to-peer coaching, trainingen en workshops voor MKB-ondernemers

Over regio Groningen

In de regio Groningen wonen er zo’n 239.245 mensen. Hiervan zijn er 43.515 van buitenlandse komaf, oftewel 43515 239245%. Dit kunnen zowel Europeanen als niet-Europeanen zijn. Het aantal huishoudens en de gezinsgrootte zijn tevens van belang voor een mogelijke vestigingsplaats van een onderneming. In het geval van Groningen zijn de inwoners verdeeld over 133.145 huishoudens. Hiervan hebben 28.190 kinderen, en 104.885 niet. Dit kunnen eenpersoons- of meerpersoonshuishoudens zijn. De gemiddelde gezinsgrootte in Groningen is 2,1.

In deze regio is de stad Groningen het grootst. Andere bekende plaats in deze regio is Bedum. Verder kent de regio een aantal kleine dorpen en gehuchten. Groningen is een Hanzestad en maakte deel uit van het Noord-Duitse handelsnetwerk. Later werd de stad vooral een regionaal marktcentrum. Nu is Groningen met name een studentenstad met 57.000 studenten. Ongeveer 35.000 woont in de stad. Belangrijke verkeersaders zijn de A7, A28 en de N46.

Er zijn naast ActionCOACH ook nog andere franchiseformules waarvoor Groningen interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Groningen.

coaching & training branche informatie

Franchiseformule ActionCOACH valt binnen de branche coaching & training. Tot de branche coaching & training behoren trainings- en opleidingsbureaus die zich bezighouden met het coachen, trainen en opleiden van personen en organisaties. Meestal betreft het business-to-business, waarbij zowel individuen als teams worden getraind op bijvoorbeeld het gebied van sales, leiderschap, klantgerichtheid of persoonlijke ontwikkeling. Bekende formules in deze branche zijn onder andere ABACUS bijlesinstituut, LMI Nederland en DOOR Training & Coach.

De markt voor trainings- en opleidingsbureaus is volop in beweging: de omzet in de markt groeit, het aantal aanbieders neemt tegelijkertijd af. Daarnaast zijn er diverse ontwikkelingen gaande in het aanbod en de vormen van trainen en opleiden.

In het bedrijfsleven heerst er een groeiend besef dat het tot ongewenste resultaten leidt wanneer er wordt bezuinigd op opleidingen, bijscholing en training. Meer dan drie kwart van de bedrijven in Nederland verzorgen voor hun werknemers een vorm van bedrijfsopleidingen, waarbij het verzorgen van cursussen de meest gebruikte methode is om kennis te vergaren en vaardigheden te ontwikkelen. Jaarlijks geven bedrijven gemiddeld 1,7 miljard euro uit aan cursussen. Andere methodes die voor scholing van het personeel worden gebruikt zijn workshops, georganiseerde groepsdiscussies en conferenties. Een derde van de bedrijven geven hun voorkeur aan zelfstudie.

Tegenwoordig is het niet alleen het individu, ook het team, de afdeling of de organisatie moeten aan de gang. Om de vergaarde kennis of vaardigheden toe te passen moet de omgeving meedoen. Om succesvol te blijven opereren met al deze hectiek is het voor trainingsbureaus noodzakelijk om de klant centraal te stellen, om te kijken naar wat zinnig en nuttig is en om maatwerk te leveren. Sectorkennis en ervaring met sector specifieke vraagstukken is hierbij essentieel. De behoefte aan sectorkennis in combinatie met een multidisciplinaire benadering vergt om flexibiliteit van de trainingsbureaus.

Bron: CBS, NRTO

Vestigingen ActionCOACH

Gegevens Groningen

Postcode
9700 - 9799
Inwoners
239.245
Huishoudens
133.145