Specialist in het verzenden van nationale en internationale pakketten en expres zendingen. Bij World Options heeft de cliënt één contactpersoon, via het systeem selecteert deze de meest optimale wijze van verzending. Meer gemak tegen minder kosten.
Tiel is een regio met ongeveer 80.505 inwoners. 11.970 van deze inwoners heeft een allochtone achtergrond (westers en niet-westers). Dit wordt verdeeld over 31.765 huishoudens met kinderen, en 18.490 huishoudens zonder. Wat een totaal maakt van 31.765 huishoudens. De gemiddelde gezinsgrootte in Tiel is 2,6. De verdeling van de huishoudens en de gezinsgrootte kan de aantrekkelijk van het gebied voor uw onderneming beïnvloeden.
De regio is gelegen in de provincie Gelderland en bestaat onder andere uit de Hanzestad Tiel. Tiel is met name bekend door de mascotte van de stad, Flipje. In het centrum van Tiel zijn meer dan 200 winkels en diverse horecapleinen te vinden. In en rondom het centrum zijn diverse parkeergelegenheden te vinden. In de rest van de regio zijn diverse dorpen te vinden waaronder Zoelen, Ommeren en Lienden. Deze dorpen bieden een dorpscentrum voor de dagelijkse boodschappen. De regio is goed bereikbaar via de A15 en de N320.
Er zijn naast World Options ook nog andere franchiseformules waarvoor Tiel interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Tiel.
Franchiseformule World Options valt binnen de branche koerier & verzendservice. Tot de branche koerier & verzendservice behoren post- en pakketbedrijven die zich bezighouden met het (internationaal) verzenden van vrachten, pakketten en post voor zowel particulieren als bedrijven. Bekende formules in deze branche zijn onder andere InXpress, PostMasters en Collect & Deliver.
De branche profiteert optimaal van de verder toenemende groei in online verkopen. Per online aankoop wordt er circa € 2,40 betaald aan verzendkosten. Niet alleen de omzet is toegenomen, ook het aantal bedrijven groeide flink. De toetredingsdrempels voor nieuwe aanbieders is laag. Hierdoor is het relatief makkelijk om een koeriersdienst te beginnen. Deze lage toetredingsdrempels zorgen voor hoge concurrentie en een afname van de omzet per bedrijf.
De markt heeft te maken met diverse trends. De belangrijkste ontwikkeling is de same-day-delivery. De consument hecht tegenwoordig een grote waarde aan een snelle bezorging, artikelen op de dag van bestellen ook bezorgen is steeds vaker een vereiste. De wens van de consument is dat hij zelf kan bepalen waar een wanneer het artikel wordt bezorgd. Dit vergt van koeriersdiensten andere aanrijdtijden. Daarmee neemt ook de avond- en weekendbezorging toe. Tijdige en nauwkeurige leveringen worden steeds crucialer geacht voor een optimale klanttevredenheid. Er wordt onder andere sterk geïnvesteerd in ‘tracking and tracing’, waarbij de informatiestroom even belangrijk wordt geacht als de goederenstoom.
De toenemende Click & Collect initiatieven, waarbij de consument de bestelling zelf af kan halen bij een winkel van de retailer, vormt een bedreiging voor koeriersdiensten. Ook de toenemende populariteit van afhaal- en afgiftepunten vormt een serieuze bedreiging. Deze trends vragen om flexibiliteit en gunstige prijzen van koeriersbedrijven om zich te blijven onderscheiden van de concurrent.
Bron: LogistiekTotaal.nl, ABN AMRO Insights