ActionCOACH in regio Winterswijk-Lichtenvoorde

Ondernemer worden bij ActionCOACH in regio Winterswijk-Lichtenvoorde

ActionCOACH is op zoek naar een ondernemer in de regio Winterswijk-Lichtenvoorde.

Over regio Winterswijk-Lichtenvoorde

In de regio Winterswijk-Lichtenvoorde wonen er zo’n 103.760 mensen. Hiervan zijn er 10.485 van buitenlandse komaf, oftewel 10485 103760%. Dit kunnen zowel Europeanen als niet-Europeanen zijn. Het aantal huishoudens en de gezinsgrootte zijn tevens van belang voor een mogelijke vestigingsplaats van een onderneming. In het geval van Winterswijk-Lichtenvoorde zijn de inwoners verdeeld over 42.350 huishoudens. Hiervan hebben 16.035 kinderen, en 26.320 niet. Dit kunnen eenpersoons- of meerpersoonshuishoudens zijn. De gemiddelde gezinsgrootte in Winterswijk-Lichtenvoorde is 2,6.

Deze regio ligt aan de Duitse grens. De grootste plaatsen binnen deze regio zijn Winterswijk en Lichtenvoorde. Belangrijke verkeersaders die door deze regio lopen zijn de N18 en de A18. De regio is van oudsher bekend vanwege de ijzerindustrie en de kleinschalig landbouw. Deze regio heeft vanwege haar diverse natuurgebieden een toeristisch karakter. Binnen de regio is veel plattelandstoerisme ontstaan.

Er zijn naast ActionCOACH ook nog andere franchiseformules waarvoor Winterswijk-Lichtenvoorde interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Winterswijk-Lichtenvoorde.

coaching & training branche informatie

Franchiseformule ActionCOACH valt binnen de branche coaching & training. Tot de branche coaching & training behoren trainings- en opleidingsbureaus die zich bezig houden met het coachen, trainen en opleiden van personen en organisaties. Meestal betreft het business-to-business, waarbij zowel individuen als teams worden getraind bijvoorbeeld op het gebied van sales, leiderschap, klantgerichtheid of persoonlijke ontwikkeling. Bekende formules in deze branche zijn onder andere ABACUS bijlesinstituut, LMI Nederland en DOOR Training & Coach.

De markt voor trainings- en opleidingsbureaus is volop in beweging: de omzet in de markt groeit, het aantal aanbieders neemt tegelijkertijd af. In 2014 telde de markt van private trainings- en opleidingsbureaus een omzet van circa € 3,4 miljard. Daarnaast zijn er diverse ontwikkelingen gaande in het aanbod en de vormen van trainen en opleiden.

In het bedrijfsleven heerst er een groeiend besef dat het tot ongewenste resultaten leidt wanneer er wordt bezuinigd op opleidingen, bijscholing en training. Meer dan drie kwart van de bedrijven in Nederland verzorgen voor hun werknemers een vorm van bedrijfsopleidingen, waarbij het verzorgen van cursussen de meest gebruikte methode is om kennis te vergaderen en vaardigheden te ontwikkelen. Jaarlijks geven bedrijven gemiddeld 1,7 miljard uit aan cursussen. Andere methodes die voor scholing van het personeel worden gebruikt zijn workshops, georganiseerde groepsdiscussies en conferenties. 28% van de bedrijven geven hun voorkeur aan zelfstudie.

Tegenwoordig is het niet alleen het individu, ook het team, de afdeling of de organisatie moeten aan de gang. Om de vergaarde kennis of vaardigheden toe te passen moet de omgeving meedoen. Om succesvol te blijven opereren met al deze hectiek is het voor trainingsbureaus noodzakelijk om de klant centraal te stellen, om te kijken naar wat zinnig en nuttig is en om maatwerk te leveren. Sectorkennis en ervaring met sector specifieke vraagstukken is hierbij essentieel. De behoefte aan sectorkennis in combinatie met een multidisciplinaire benadering vergt om flexibiliteit van de trainingsbureaus.

Bron: CBS, NRTO

Vestigingen ActionCOACH

Gegevens Winterswijk-Lichtenvoorde

Postcode
7100 - 7199
Inwoners
103.760
Huishoudens
42.350