ActionCOACH in regio Zeeuws Vlaanderen

Ondernemer worden bij ActionCOACH in regio Zeeuws Vlaanderen

ActionCOACH is op zoek naar een ondernemer in de regio Zeeuws Vlaanderen.

Over regio Zeeuws Vlaanderen

In de regio Zeeuws Vlaanderen wonen er zo’n 106.525 mensen. Hiervan zijn er 24.460 van buitenlandse komaf, oftewel 24460 106525%. Dit kunnen zowel Europeanen als niet-Europeanen zijn. Het aantal huishoudens en de gezinsgrootte zijn tevens van belang voor een mogelijke vestigingsplaats van een onderneming. In het geval van Zeeuws Vlaanderen zijn de inwoners verdeeld over 48.260 huishoudens. Hiervan hebben 15.215 kinderen, en 33.020 niet. Dit kunnen eenpersoons- of meerpersoonshuishoudens zijn. De gemiddelde gezinsgrootte in Zeeuws Vlaanderen is 2,2.

Zeeuws Vlaanderen is het zuidelijkste gedeelte van de provincie Zeeland. Belangrijke verkeersaders binnen de regio zijn de N253, de N290, de N61 en de N62. Binnen de regio zijn diverse bekende badplaatsen te vinden, waaronder Cadzand, Breskens, Groede en Nieuwsvliet. De grootste stad binnen de regio is Terneuzen en vervult binnen de regio een centrumfunctie. In Terneuzen zijn diverse winkel- en horecavoorzieningen te vinden en heeft de derde haven van Nederland, de Haven van Zeeland. Zeeuws Vlaanderen is met 147 inwoners per km² een dunbevolkte regio voor Nederlandse begrippen.

Er zijn naast ActionCOACH ook nog andere franchiseformules waarvoor Zeeuws Vlaanderen interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Zeeuws Vlaanderen.

coaching & training branche informatie

Franchiseformule ActionCOACH valt binnen de branche coaching & training. Tot de branche coaching & training behoren trainings- en opleidingsbureaus die zich bezig houden met het coachen, trainen en opleiden van personen en organisaties. Meestal betreft het business-to-business, waarbij zowel individuen als teams worden getraind bijvoorbeeld op het gebied van sales, leiderschap, klantgerichtheid of persoonlijke ontwikkeling. Bekende formules in deze branche zijn onder andere ABACUS bijlesinstituut, LMI Nederland en DOOR Training & Coach.

De markt voor trainings- en opleidingsbureaus is volop in beweging: de omzet in de markt groeit, het aantal aanbieders neemt tegelijkertijd af. In 2014 telde de markt van private trainings- en opleidingsbureaus een omzet van circa € 3,4 miljard. Daarnaast zijn er diverse ontwikkelingen gaande in het aanbod en de vormen van trainen en opleiden.

In het bedrijfsleven heerst er een groeiend besef dat het tot ongewenste resultaten leidt wanneer er wordt bezuinigd op opleidingen, bijscholing en training. Meer dan drie kwart van de bedrijven in Nederland verzorgen voor hun werknemers een vorm van bedrijfsopleidingen, waarbij het verzorgen van cursussen de meest gebruikte methode is om kennis te vergaderen en vaardigheden te ontwikkelen. Jaarlijks geven bedrijven gemiddeld 1,7 miljard uit aan cursussen. Andere methodes die voor scholing van het personeel worden gebruikt zijn workshops, georganiseerde groepsdiscussies en conferenties. 28% van de bedrijven geven hun voorkeur aan zelfstudie.

Tegenwoordig is het niet alleen het individu, ook het team, de afdeling of de organisatie moeten aan de gang. Om de vergaarde kennis of vaardigheden toe te passen moet de omgeving meedoen. Om succesvol te blijven opereren met al deze hectiek is het voor trainingsbureaus noodzakelijk om de klant centraal te stellen, om te kijken naar wat zinnig en nuttig is en om maatwerk te leveren. Sectorkennis en ervaring met sector specifieke vraagstukken is hierbij essentieel. De behoefte aan sectorkennis in combinatie met een multidisciplinaire benadering vergt om flexibiliteit van de trainingsbureaus.

Bron: CBS, NRTO

Vestigingen ActionCOACH

Gegevens Zeeuws Vlaanderen

Postcode
4500 - 4599
Inwoners
106.525
Huishoudens
48.260