eazie Den Bosch

eazie Den Bosch

Ondernemer worden bij eazie in Den Bosch

eazie is op zoek naar een ondernemer in Den Bosch.

eazie is het verse en gezondere foodconcept voor heerlijke wokmaaltijden, salades, fresh wraps, smoothies en meer.

Over Den Bosch

In Den Bosch wonen naar schatting 107.870 inwoners (bron: CBS), en is gelegen in de gemeente 's-Hertogenbosch (Den Bosch), in Noord Brabant. Gemiddeld wordt er €34.900 per huishouden verdiend, dat ligt iets lager dan het landelijk gemiddelde van €36.500 bruto, exclusief vakantietoeslag. Den Bosch heeft hiermee een totaal inkomen van nabij €1.711.210.455 over alle inwoners. De huizen in Den Bosch hebben een gemiddelde WOZ waarde van €236.000, iets lager dan het landelijk gemiddelde van €270.000 in 2020. 4% van de mensen hebben in Den Bosch een uitkering, oftewel 4.315 van alle inwoners.

Den Bosch heeft een middeleeuws stadscentrum en is een van de oudste en meest complete van Nederland. De binnenstad is het grootste omwalde gebied van het land. De industrie maakt in de laatste jaren plaats voor zakelijke en financiële dienstverlening. In den Bosch staat overigens nog wel een van de vestigingen van Heineken, die een flink aandeel heeft in de regionale werkgelegenheid. In Den Bosch worden overigens veel festivals gehouden, meest bekende is Jazz in Duketown, een vierdaagse jazzfestival waar elk jaar 150.000 – 200.000 mensen op afkomen.

Er zijn naast eazie ook nog andere franchiseformules waarvoor Den Bosch interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Den Bosch.

fast food branche informatie

Franchiseformule eazie valt binnen de branche fast food. De branche fastfood valt onder horeca en kent een verscheidenheid aan ondernemingen: lunchrooms, cafetaria’s, pizzeria’s, snackbars en restaurants. Nederland telt ruim 10.000 fastfoodzaken. Fastfood of gemaksvoedsel is een verzamelnaam voor voedsel dat snel bereid en geserveerd wordt en relatief goedkoop is. Enkele bekende formules die actief zijn in de branche, zijn McDonald’s, KFC, Kwalitaria, New York Pizza en Domino’s Pizza.

De branche profiteert optimaal van de aantrekkende economie, onder meer door hogere consumentenbestedingen, een aantrekkende zakelijke vraag en meer toerisme. Er is echter een enorme concurrentie binnen de branche. In de eigen sector blijft het aanbod groeien maar ook aanbieders uit andere branches betreden de markt.

Het aantal bestaande fastfoodformules neemt elk jaar toe en nieuwe formules ontstaan, zoals de ‘fast casual’ horecaformules. Bij deze formules zijn foodservice en foodretail dichter tot elkaar gegroeid. Een bekend voorbeeld hiervan is La Place. Voor consumenten gaat het om gemak, snelheid, kwaliteit, gezonde producten, variëteit en dat voor een betaalbare prijs. Goed en gezond eten wordt steeds vaker het uitgangspunt. Nieuwe gezonde to-go concepten doen hun intrede en de traditionele aanbieders van een snelle hap moeten daarin mee. Een keurmerk als verantwoord frituren en de uitgebreide voedingsinformatie bij McDonald’s zijn hier voorbeelden van.

De snackbar is nog steeds het meest bezochte bedrijfstype in de sector. Twee derde van de Nederlandse bevolking, met name in de leeftijdsgroep 20 tot 40 jaar, bezoekt minstens drie keer per maand een cafetaria. Echter zullen kleinere cafetaria’s steeds meer marktaandeel gaan verliezen door toenemende online bestedingen, de toenemende concurrentie en branchevervaging. Ondernemingen die niet op een A-locatie zijn gelegen, resteert het prijswapen in combinatie met schaalgrootte en een sterke online profilering. Of ze zullen moeten investeren in een uniek en onderscheidend concept.

Bron: Rabobank Cijfers & Trends, ABN Amro Insights

Vestigingen eazie

Gegevens Den Bosch

Provincie
Noord Brabant
Gemeente
's-Hertogenbosch (Den Bosch)
Inwoners
107.870
Inkomen
€34.900
WOZ-waarde
€236.000